راه ترقی

آخرين مطالب

پیگیری تخلفات 3 پروژه بزرگ شهری در شورای شهر/ طرح تحقیق و تفحص از همشهری در صحن شورا مطرح می شود دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- محمد جواد حق شناس با اشاره به فعالیت های شهرداری تهران در اربعین حسینی، گفت: با فاصله کمی از شروع به کار شورا درگیر بحث اربعین و شکل گیری نمایشگاه عطر سیب در شهرداری تهران بودیم که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی براساس روال و عرف در این حوزه ارتباط مستقیمی داشت. نظر شورا نیز این بود که کمیسیون فعالانه در این حوزه شرکت کند؛ به همین جهت جلسات متعددی گذاشته شد تا علی رغم حساسیت اعضای شورا و مردم در سال جاری تخلفی نداشته باشیم و ضمن حفظ شعائر، روند عمومی رعایت شود.
وی گفت: امسال براساس مصوبه شورای شهر 10 میلیارد هزینه در نظر گرفته شد، عمده هزینه ها نیز به جای اینکه در سایر مرزها برود، در مرز مهران هزینه شد. همچنین در سال جاری هیچ حق ماموریتی به کارگران شهرداری پرداخت نشد و بیشترین نیروهای اعزام شده، نیروهای خدمات شهری بود تا اقدامات شهرداری در راستای وظایف محوطه صورت گیرد. از این نظر کمیسیون نقش پر رنگی برای سالم سازی، هماهنگ سازی و حداکثر بهره وری را داشت.
حق شناس تصریح کرد: در نهایت در سفر 36 ساعته به نجف و کربلا مقدمات را مورد ارزیابی دادیم و در ایام اربعین نیز رئیس شورای اسلامی شهر تهران در کربلا حضور پیدا کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به نام گذاری روز تهران نیز اشاره و تصریح کرد: این موضوع در شورای عالی ورزش سازمان ورزش مطرح شد تا سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی را به عنوان روز تهران اختصاص دهیم، به همین جهت روز 17 دی به عنوان روز مربوط به تهران خواهد بود تا بتوانیم این روز را با نام و یاد ورزشکاری که نمادی از تهران است، نام گذاری کنیم.
وی با اشاره به پیگیری تخلفات صورت گرفته سه پروژه اطلس پلازا، البرز لشکرک، مجتمع امام رضا (ع)، ابراز کرد: دو پروژه از این تخلفات در اراضی عباس آباد بود که تخلف صورت گرفته آشکار بود؛ بر اساس پیگیری های صورت گرفته هم اکنون مقدمات لازم آماده شده تا این مباحث در صحن شورا مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.
حق شناس یادآور شد: اراضی عباس آباد تنها موقعیت ممکنی است که از فضای قدیمی تهران باقی مانده است که با نظر مقام معظم رهبری به عنوان یک بافت فرهنگی با موقعیت زیست محیطی به تصویب رسیده است اما شاهد هستیم امروز حتی ساختمان وزارت راه، راه آهن، کشتی رانی، بانک سپه و استانداری تهران در این اراضی به برج هایی تبدیل شدند که این اتفاق نباید صورت می گرفت.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر در ادامه به سرنوشت پروژه های آتی شهر تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گفت: فعلا رقم 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران اعلام و پذیرفته شده است، این رقم نیز در سه حوزه اصلی تعریف شده که تنها در یک مورد 18 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار هستیم؛ همچنین بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران نیز باعث شده است تا در برخی از روزها پیمانکاران معترضی که از سال های گذشته طلب معوق دارند، در مقابل شورا تجمع می کنند.
وی گفت: امروز باید با مردم صحبت کنیم، شاید به لحاظ کاربری نتوانیم پروژه هایی را تعریف کنیم که شاهد شکل گیری پروژه ها و بافت های بزرگی مثل بزرگراه ها، تونل ها، پل ها و ... باشیم. این موارد نیاز به منابع دارد در حالی که بخش زیادی از این منابع از مدیریت شهری آینده و بر خلاف روند و برنامه صورت گرفته است.
به گفته حق شناس در مقطع فعلی مدیریت شهری نیاز به خلاقیت دارد تا با حداقل منابع، رضایت حداکثری مردم را به دست بیاورد؛ در اینجا است که نقش فرهنگ و حوزه اجتماعی می تواند خودش را نشان دهد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به دنبال این هستیم که استراتژی فرهنگی و اجتماعی شهر را آماده کرده و به عنوان یک راهبرد، نگاه و مسیر مشخص در اختیار همکاران قرار دهیم. در این راستا کمیسیون برای اولین بار به سراغ سایر حوزه ها رفت؛ چراکه بر این باور هستیم شورا تنها شورای شهرداری نیست، بلکه شورای شهر تهران است.
وی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در آنجا توافق داشتیم که بتوانیم روند سه جانبه بین شهرداری ،شورا و وزارت فرهنگ برقرار کنیم؛ امیدواریم این نشست ها را در هفته های پیش رو با سایر دستگاه های مسئول برگزار کنیم تا ارتباطات شکل بگیرد.
حق شناس به تشریح سرنوشت موضوع تحقیق و تفحص از همشهری نیز پرداخت و گفت: موضوع به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع شد و ما پاسخ مدیر عامل موسسه همشهری را گرفتیم؛ در ادامه این پاسخ را برای طراحان تحقیق و تفحص فرستادیم که تعدادی از اعضای شورا عنوان کردند که از این پاسخ قانع نشدند. در ادامه اگر نظر نهایی طراحان تحقیق و تفحص عدم اقناع آن ها باشد، این موضوع باید نهایی شود و با هدایت کمیسیون به نتیجه برسد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های ورزشی موجود در پایتخت اشاره و تصریح کرد: هم اکنون روزانه 400 هزار نفر از شهروندان اماکن ورزشی شهر شامل امکانات ورزشی پارک ها و ورزشگاه ها استفاده می کنند؛ در سال آینده نیز تلاش داریم تا این روند را ادامه دهیم در کنار آن رانت را از مجموعه های ورزشی دور کنیم.
وی ادامه داد: در دوره های قبلی شاهد اعمال نظر هایی در حوزه های ورزشی بودیم اما امیدواریم بتوانیم با سالم سازی و بهبود مدیریت در این حوزه، به نتیجه بهتری برسیم.
حق شناس همچنین از تعیین تکلیف موزه دکتر حسابی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم موزه دکتر حسابی را به عنوان یکی از سرمایه های اجتماعی و فرهنگی شهر در اختیار عموم مردم قرار دهیم و زمینه بازدید فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان جدی تر فراهم شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره تعیین محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ابراز کرد: در دو سال گذشته شاهد بودیم که نمایشگاه کتاب تهران از مصلی به شهر آفتاب منتقل شد اما سال گذشته به دلیل بارش باران، بخشی از غرفه ها آسیب جدی دیده بود و حتی پس از برگزاری نمایشگاه بیمه نیز حاضر به پرداخت خسارت به ناشران نبود؛ اما در سال جاری قطعا این آمادگی وجود دارد که براساس تعهدات خودمان از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب حمایت کنیم. البته تصمیم نهایی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با اسیب های اجتماعی در محلات شوش، هرندی و ... گفت: متاسفانه تحت عنوان مبارزه با این مجموعه آسیب ها شاهد کوچ این اقشار بودیم که مناطق اطراف خود را نیز متاثر کردند. با فرا رسیدن فصل سرما نیز جلساتی برای تجهیز گرمخانه ها داشتیم تا حداقل امکانات برای دو وعده غذا و پذیرش شبانه کارتن خواب ها فراهم شود.
حق شناس خاطر نشان کرد: قطعا این وضعیت موجود مطلوب نیست و باید تغییر کند، اما چگونگی تغییر وضعیت نیاز به مطالعه دارد. یکی از درخواست های ما از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ورود به این حوزه خاص است تا با کمک سایر نهادها، طرح مشخصی برای حل و فصل این پدیده و آسیب مهم ارایه کنند چرا که ادامه این معضل برای تهران به دشت زیان آور است.
وی درباره اقدامات صورت گرفته در موسسه تصویر شهر به منظور حمایت از آثار غیر مرتبط با حوزه مدیریت شهری، گفت: اولویت اول فعالیت هایی که در شهرداری و سازمان های وابسته شکل می گیرد باید جایی به نام تهران باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر فعالیت باغ کتاب بر کتاب فروشی های سطح شهر خاطرنشان کرد: با فعالیت شهرداری تهران به هیچ عنوان قرار نیست لطمه ای به صنف زحمت کش کتابفروشی ها بزنیم؛ در همین راستا از دو راسته اصلی کتابفروشی در تهران بازدید داشتیم و در دل کتابفروشان را گوش کرده ایم. با صراحت عنوان می کنیم که باغ کتاب محل کتابفروشی نیست بلکه محلی برای عرضه کتاب از سوی کتابفروشی ها است تا شعبه ای از آنها در باغ کتاب ایجاد شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش