راه ترقی

آخرين مطالب

سخنگوی وزارت امورخارجه: شروطی برای سفر مکرون به تهران وجود ندارد سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد زمان سفر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه اظهارداشت: سفر مکرون در دستور کار دو کشور است و تاریخی برای آن تعیین نشده است و حتما به تاخیر نیفتاده چون تاریخی تعیین نشده است.
وی اضافه کرد: هیچ شروطی در آمد و شدها و روابط هیات ها وجود ندارد و روابط دو کشور مثبت است و تعاملات بسیاری بین تهران - پاریس وجود دارد و ادامه خواهد یافت.
قاسمی ادامه داد: صحبت از داشتن شرط و شروط برای آمدن بحثی انحرافی است و جاهایی که مطرح می کنند نیت و هدف خاصی را دنبال می کنند.
خبرنگاری از سخنگوی وزارت امورخارجه پرسید در سه ماه اخیر شاهد موضع گیری های بسیار شدیدی از سوی برخی مقامات کشورها هستیم، شب گذشته مکرون با ملک سلمان صحبت و بیان کرد که مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه ضروری است و موضع فرانسه در مورد نقش تخریبی ایران واضح است، ایران چه دورنمایی برای مذاکرات منطقه ای با کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه دارد؟
سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ داد: منبع این خبر عربستان است، در پاریس و سایت وزارت خارجه فرانسه چیزی در این مورد وجود ندارد.
قاسمی افزود:در هفته های اخیر برخی سخنان غلط ازسوی برخی مقامات فرانسوی درباره بعضی موضوع های ایران و منطقه مطرح شده که به هنگام پاسخ آن را اعلام و مواضع خود را بیان کردیم.
وی ادامه داد: به هر حال با توجه به اهمیت روابط ایران و فرانسه ما قطعا در خیلی از مواضع دارای نظرهای مشترکی هستیم ولی بدون شک در برخی حوزه ها نظرات یکسانی را نداریم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: مذاکرات ، رفت و آمدها و گفت و گو ها ضرورت دارد و از سفر آینده وزیر خارحه فرانسه استقبال می کییم، یک دستور کار مشخص و مفصلی را برای این سفر خواهیم داشت.
قاسمی افزود: در این سفر علاوه بر مسایل دو جانبه باید صحبت های زیادی درمورد مسایل مالی، بانکی و فناوری و منطقه انجام شود و فکر می کنم آنها گاه گاهی تحت تاثیر القائات معاندان یران و کسانی که ایران هراسی را در جهان ترویج می کنند، قرار می گیرند و با اطلاعات نادرست در مورد برخی از موضوعات موضع گیری می کنند و این اقدام درستی نیست.
وی ادامه داد: در یک گفت و گوی سازنده می توانیم تا حد زیادی خوش بین باشیم که فرانسه را از هر آنچه که منطقه می گذرد، آگاه کنیم و آنها از القائات دیگران که می خواهند روابط ایران با اروپا تحت تاثیر قرار دهند عبور کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: فکر می کنم هوشیاری بسیار در شرایط کنونی لازم است به خصوص در شرایطی که ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف و اشتباهات فاحشی که داشته در انزوای جدی قرار می گیرد باید اروپا این هوشیاری را داشته باشند تا در دام سیاست های غلط این کشور و برخی متحدان نابخرد آنها در منطقه قرار نگیرند.
قاسمی یادآور شد: فکر می کنم ما فرصت داریم تا با فرانسوی ها صحبت کنیم و از گفت و گو با آنها نگران نیستیم و حتما در خصوص مسایل مختلف منطقه و دیگر موضوعات به صراحت و شفافیت تمام مواضع ایران را مطرح می کنیم.
وی ادامه داد: به آنها یادآوری خواهیم کرد که ایران چه نقش مثبت و سازنده ای را در منطقه حساس در جهان ایفا کرده و چگونه با تروریست به طور جدی برخورد و در صف مقدم مقابله با آن ایستادگی کرده است و توانسته گروه های افراطی مثل داعش را تا حد زیادی از منطقه دور کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: همچنین به آنها یادآوری می کنیم که اگر نقش ایران در منطقه نبود سایر نقاط جهان حتی خود فرانسه که در معرض ترور قرار داشت آیا امروز می توانستند در چنین وضعیتی قرار بگیرند؛ امیدواریم سفر انجام شود و ما بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و آنجه لازم است و باید مقامات فرانسوی بدانند را به آنها یادآوری کنیم.
قاسمی در بخش نخست این نشست خبری نیز تولد حضرت مسیح (ع) را به تمام مردم به خصوص مسیحیان در ایران و دیگر کشورهای جهان تبریک گفت و افزود: امیدوارم در سال میلادی جدید، جهان شاهد وضعیت و شرایط بهتری باشد و از خشونت ها و جنگ و کشتار و ترور رهایی یابد و مردم در صلح و صفای بیشتری زندگی کنند.
وی تصریح کرد: امیدوارم در سال میلادی جدید جهان شاهد وضعیت و شرایط بهتری باشد و از خشونت ها و جنگ و کشتار و ترور رهایی یابد و مردم در صلح و صفای بیشتری زندگی کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11432/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد