راه ترقی

آخرين مطالب

آمار و ارقامی که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین مطرح می‌شود، گمانه زنی است سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- وی ادامه داد: اما از مرداد به دلیل کاهش میزان تولید داخلی مقداری از توان صادرات کاهش یافت، مشکلی که برای ایران و برخی از کشورهای دیگر پیش آمد بر تولید این محصول اثر منفی گذاشت.

شیوع آنفلوانزای حاد و معدوم شدن بیش از 23 میلیون تن مرغ تخمگذار دلیل افزایش قیمت این محصول

سخنگوی دولت با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شیوع آنفلوانزای حاد و معدوم شدن بیش از 23 میلیون تن مرغ تخمگذار بوده است، تصریح کرد: 14 تا 20 درصد از محصول واحدهای تولیدی ما را این مقدار مرغ معدوم شده تشکیل می داد، این در حالی است که در ژاپن ،کره و چند کشور دیگر.. هم این مشکل وجود داشت.

نوبخت با بیان اینکه برای سلامت جامعه دستگاه های نظارتی با سرعت و دقت عمل می‌کنند، اضافه کرد: دولت امسال 100 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت‌ها تصویب کرد که 30 درصد آن پرداخت شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات حدود 19 هزار تن تخم مرغ را داده است، گفت: 22 هزار تن هم در مسیر مجوز گرفتن بوده و 110 تن تخم مرغ هم در حال ترخیص از گمرک است؛ رئیس جمهور دستور داده تا با فوریت به میزان نیاز بازار واردات انجام تا مشکلات برطرف شود. 

نوبخت با اشاره به اینکه دولت بر سیاست مهار تورم در بودجه 97 تاکید دارد، تصریح کرد: دولت اجازه نمی‌دهد مردم زیر بار فشار تورم زندگی کنند.

  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  تصریح کرد: به زودی قیمت تخم مرغ به قیمت واقعی خود بازمی‌گردد.

دولت به آرامش مردم و ثبات اقتصادی توجه دارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تاجر نیست و به آرامش مردم و ثبات اقتصادی توجه دارد، اضافه کرد: رئیس جمهور و دولت از اینکه قیمت ارز در برابر ریال بالا برود به شدت مخالف است.

سخنگوی دولت اعلام کرد: آمار و ارقامی که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین اعلام می‌شود، گمانه زنی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه ملی دستمزد، اظهار کرد: سازمان اداری استخدامی مقدمات این کار را فراهم کرده است و گزارش می دهند.

 منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی صرف اشتغال و تولید می‌شود

نوبخت  درباره اینکه منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در چه حوزه‌هایی هزینه می شود، بیان کرد: دولت تصمیم دارد این منابع را صرفا ایجاد اشتغال و تولید کند؛ همچنین هدفگذاری دولت برای ایجاد صدها هزار فرصت شغلی در کشور است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 17 هزار میلیارد تومان به بخش واحدهای تولیدی دادیم و سال آینده این مقدار به 75 هزار میلیارد تومان می رسد، از این 75 هزار میلیارد تومان فقط 17 هزار میلیارد تومانش از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی به دست می آید.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین سال آینده توجه ویژه‌ای به نوسازی بافت های فرسوده می شود؛ محله هایی که بافت آنها ناکارآمد است را بازسازی می کنیم، دولت برنامه ای برای هر محله دارد و محلات با یک نقشه ای که در آن بیمارستان، پارک و... دیده شده بازسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به جای اینکه در مورد مسکن به طرح هایی دست بزنیم که آثار سویی دارد از طریق بازسازی اقدام می کنیم، گفت: پیش بینی کرده ایم که از محل مسکن بیش از 240 هزار شغل ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: از منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها در بخش حمل و نقل شهری، واحدهای تولیدی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی و گیاهان دارویی، ایجاد اشتغال، بافت های فرسوده و... استفاده می شود.

به دنبال ورود به زندگی خصوصی شهروندان نیستیم

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه که بیشترین درخواست را وزارت اطلاعات برای شنود دارد، تصریح کرد: وزرات اطلاعات برای کارهای اطلاعاتی و اقداماتش به این مسئله نیاز دارد، بسیاری از مواردی که قبل از ورود به کشور و در مرز شناسایی و منهدم می شوند از کجا به دست می آید؟

وی اضافه کرد: دولت به دنبال ورود به زندگی خصوصی شهروندان نیست، در بسیاری از موارد وارد زندگی خصوصی نمی شویم به دلیل اینکه حقوق شهروندی نقض نشود؛ از وزیر اطلاعات می خواهم به مردم در این باره گزارش دهد.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور، گفت: این تصمیم تنها صرفا با یک هدف گرفته نشد، گرچه می تواند منابعی برای توسعه زیرساختهای گردشگری داخلی داشته باشد اما بخش های دیگر هم مدنظر بود.

وی افزود: در ابتدا باید پرسید چند نفر از کشور خارج می شوند و چقدر ارز با خود می برند و این ارز را از کجا تهیه می کند؛ در کشورهای دیگر افراد «مستر کارت» دارند و پول جا به جا نمی شود، اما در ایران باید فرد برای خروج از کشور ارز نقد دریافت کند که دولت حداقل سالانه 7 الی 8 میلیارد دلار پول نقد باید برای مسافر تامین کند.

نوبخت تصریح کرد: نمی‌توان به مسافران حواله داد که برای دریافت ارز به آن بانکها مراجعه کنند، البته باید افراد سفر کنند و ما با نگاه محدود این سفرها را نگاه نمی کنیم از طرفی مسافر اجازه دارد 80 دلار هم بار همراه مسافر داشته باشد. ضمن آنکه عده‌ای کمی با چمدان پر از کشورهای اطراف برمی گردند، در حالی که بر تولید داخل تاکید می شود تولید ما هم باید با تولیدات خارجی رقابت کند.

وی اظهار کرد: از این 7 الی 8 میلیارد دلار که بخشی صرف امور عادی افراد می شود بقیه ممکن است به شکل کالای بدون گمرک وارد شود. فکر کنید 50 دلار به خرج سفر آنها افزوده شود. آیا این 50 دلار اینقدر اثر دارد؟

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما هیچگاه رفاه مردم و سفرها را نفی نمی کنیم اما باید جواب کارگران خودمان را هم بدهیم. این کارخانه ها پوشاک تولید می کند اما بازارهای داخلی اشباع از کالای خارجی است. می‌توانم کشورهای دیگر را برشمارم که عوارض خروجی را روی بلیط دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آیا این مساله مشکل همه جامعه است؟ ادامه داد: ما مستثنائات داریم و تشخیص می دهیم که دانشجویان و افرادی که مستحق پرداخت این عوارض نیستند, از این حوزه خارج می‌شوند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رئیس جمهور دستور داده تا دستورالعملی منطقی برای عوارض خروج از کشور نوشته شود که با نوشتن این دستور العمل قطعا بسیاری از نگرانی های منطقی برطرف خواهد شد..

مسائل ایران و عربستان اساسی‌تر از یک بازی فوتبال است

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اختلاف بین ایران و عربستان و کشیده شدن آن به بازی فوتبال، گفت: همانگونه که رئیس جمهور هم اشاره کرد مشکل ما با مردم عربستان نیست، بلکه مشکلمان با نوع سیاست های غیر انسانی است که عربستان اعمال می‌کند.

وی افزود: عربستان به جای اینکه به مردم مظلوم یمن دارو برساند بمب های خوشه ای روی سرشان می ریزد، جز تخریب زیربناهای و قتل عام کودکان و مردم یمن چیز دیگری به دست نیاورند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: عربستان مدعی بود که در مدت دو هفته فرد مدنظرش را در یمن سرکار می آورد، فرد مدنظرشان حتی جرات نکرد به یمن برود؛ مسائل فراتر و اساسی تر از یک بازی فوتبال است.

نوبخت در پاسخ سوالی درباره نامه عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور برای حذف یارانه مدیران که حقوق آنها بالاست، اظهار کرد: این نامه از طرف آقای آذر بود و یارانه مدیران قطع شد؛ یارانه‌هایی هم که دریافت کرده اند پس گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد این مدیران زیاد نبود و از مدیران شرکتی بودند نه مقامات سیاسی.

اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند؟

سخنگوی دولت در واکنش به کمپین ما پشیمان هستیم در اعتراض به سیاست‌های دولت در شبکه‌های اجتماعی گفت: دولت همه ملت ایران است و ما از نظر مردم آگاه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت خودش را موظف به صیانت از حقوق مردم می‌داند، افزود: ما تشخیص می‌دهیم که عده‌ای لباس نقد پوشیده‌اند و هیچوقت هم کنار دولت و‌ ملت نبوده‌اند؛ اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند که حالا پشیمان هستند. دولت همچنان به پیمانش با مردم پافشاری می کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد