راه ترقی

آخرين مطالب

دشمنان سیلی خورده از نظام درصدد انتقام هستند سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- آیت الله احمد جنتی در جلسه درس اخلاق افزود: دشمنان انقلاب همچنان در حال تدارک علیه نظام اسلامی هستند و بیکار نیستند و مدام برای ضربه زدن به انقلاب تلاش می‌کنند. دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام هزار فکر برای فرداهای جمهوری اسلامی یعنی برای ده، بیست و حتی پنجاه سال آینده دارند. 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با نکوداشت یوم الله 9 دی با طرح این پرسش که نسل جوان چه اطلاعاتی درباره این مناسبت دارد و آیا می‌داند هفت ، هشت ماه از سال 88 در کشور چه خبر بود و مملکت تا مرز سقوط پیش رفت به خوشحالی و سرمستی امریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب از فتنه 88 اشاره کرد و افزود : امریکایی‌ها 55 میلیون دلار برای چیزی که اسمش را انقلاب و کودتای مخملی می گذارند هزینه کردند و این غیر از بودجه های دیگری بود که داده بودند. 
آیت الله جنتی اضافه کرد : مقامات رژیم صهیونیستی گفته بودند " همه‌ امید ما به این سبزهاست" و کشورهای غرب که از انقلاب اسلامی سیلی و ضربه خورده بودند از این اتفاق خوشحال بودند و کار را تمام شده می دانستند. 
وی با تبیین علل شکل گیری فتنه 88 گفت : این واقعه اتفاقی نبود بلکه مدت‌ها برای این موضوع کار شده بود چنانچه در سال 78 آن غائله را به پا کردند ، عده‌ای به خیابان‌ها ریختند و خرابکاری هایی کردند تا اینکه مردم با حضورشان در 23 تیر آن غائله را پایان دادند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به آسیب ها و مصائب فتنه‌ 88 به کشور تصریح کرد : خدا از سر تقصیرات سران فتنه نگذرد که البته نمی گذرد ، ضربه‌ای که آنان به کشور وارد کردند از زمان جنگ هم بدتر بود زیرا در زمان جنگ کل مردم منسجم و یکپارچه بودند از زنان داخل خانه که لباس می‌دوختند و غذا می پختند و به جبهه می‌فرستادند تا قشرهای مختلف مردم. دانشگاهی، روحانی، اداری، کشاورز، کاسب بازار، همه و همه بسیج شده بودند ؛ وحدت حاکم بود و همین سبب شد که جنگ به نفع ما تمام شود. 
آیت الله جنتی افزود : اما در سال 88 این ها در داخل شکاف ایجاد کردند و مردم را به جان هم انداختند. در میان فتنه‌گران، منافق ، بهایی ، سلطنت‌طلب، اراذل و اوباش و بی‌نماز و روزه‌خوار کم نبود چنانکه در ماه مبارک رمضان ، علنی روزه خوردند. همه‌ کسانی که از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه ناراضی و لطمه دیده بودند در خیابان‌ها جمع شده و مساجد را آتش زدند، شیشه‌ها را شکستند و در و پنجره ها را خرد کردند.
وی اضافه کرد: در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسین (ع) هتک حرمت کردند ، پرچم‌های عزاداری را آتش زدند به صف نماز جماعت تعرض کردند و صریحاً شعار «انتخابات بهانه است ، اصل نظام نشانه است» سر دادند . این ها را بچه‌های شش ، هفت ساله تا پیرمرد 80 ساله باید بفهمند ؛ باید بدانند که فتنه‌گران چه کارها که نکردند ؛ باید بدانند که چه خبر بود و خواسته‌ آنان چه بوده است. 
آیت الله جنتی ادامه داد : فتنه‌گران نظام و اسلام را هدف قرار داده بودند. آنان هنگامی که با نظام اسلامی درمی افتند قاعدتاً ولایت فقیه را قبول ندارند؛ به این علت عکس امام را پاره کردند. دشمنان هم از کار آنان شاد شدند و خاطرشان جمع بود که دیگر کار تمام شده است تا اینکه با حضور خودجوش مردم در روز 9 دی 88 غائله‌ فتنه را سرجای خود نشاندند و به آن پایان دادند و بیانات مقام معظم رهبری هم تیر خلاصی بر جان فتنه‌گران بود.
رئیس مجلس خبرگان در توصیف حماسه‌ بزرگ 9 دی گفت: بدون اینکه کار خاص و زیادی برای حضور مردم در 9 دی انجام شده باشد ، جمعیت بسیار زیادی به طور خودجوش در خیابان‌ها راه افتادند در حالی که برای برگزاری چنین راهپیمایی هایی باید یک ماه جلوتر برنامه‌ریزی و کارها آغاز می شد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صرفا در 6 دی ، روز راهپیمایی را 9 دی اعلام کرد اما با وجود این فرصت بسیار اندک، مردم مانند لشکری که آماده‌باش است، آماده‌ آماده بودند. 
وی افزود : مردم خودشان به صورت خودجوش آمدند و خیابان‌ها را مملو از جمعیت کردند و شعار تنفر و انزجار از فتنه‌گران و سردمداران آنان را سر دادند. بنابراین با حرکت مردمی و با اشاره رهبری، فاتحه‌ فتنه‌گران خوانده شد. این معجزه ، کار مردم بود.
آیت الله جنتی 9 دی را یوم‌ الله دانست و با تاکید بر لزوم نکوداشت این روز اضافه کرد : اگر نکوداشت هر ساله‌ محرم نبود حادثه کربلا هم فراموش می شد اما می بینیم که با گذشت قرن‌ها 20 میلیون نفر برای پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا می‌روند . همانطور که 22 بهمن زنده نگه داشته می شود 9 دی نیز باید زنده نگه داشته شود.
وی با تکریم حضور آگاهانه و مستمر ملت ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب تاکید کرد : باید در اجتماعات ، سخنرانی خطبا ، نماز جمعه و جاهای دیگر یاد 9 دی زنده نگه داشته شود . صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها باید در این خصوص فعال باشند و فتنه‌ 88 را تجزیه و تحلیل کنند و بگویند که در آن زمان چه خبر بوده و چه روی داده است کسی نباید درباره مسأله‌ فتنه و مصائبی که سر انقلاب اسلامی آورد شک داشته باشد. 
آیت الله جنتی تصریح کرد : برخی فتنه‌گران خودشان را وابسته به ولایت فقیه مطرح می‌کردند که البته تعدادشان کم بود اما کارشان منافقانه بود. این مسائل باید در تاریخ ثبت و ضبط شود . حتما تصاویری از فتنه‌ 88 و تمام رویدادهای آن سال وجود دارد که باید به مردم نشان داده شود تا نسل کنونی مطلع شوند . نسل جدید باید از این مسائل خبر داشته و مواظب باشند که در چنین دامی نیفتند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969