راه ترقی

آخرين مطالب

آمریکا با ادامه دخالت‌های خود در امور داخلی ایران پاسخی جدی دریافت خواهد کرد/با نشستن پشت میز و درهای بسته مشکلات مردم حل نمی‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری صبح امروز (16دی ماه) درباره جلسه امروز مجمع اظهار کرد: جلسه امروز درباره حوادث اخیر و مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه اعضای مجمع درباره این حوادث موضوعاتی را مطرح کردند و دبیرخانه کمیسیون امنیت نیز طرح خوبی را ارائه کرد و قرار شد تا کمیسیون سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه موضوع نارضایتی‌ها، سوء استفاده دشمنان از این نارضایتی‌ها و نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در حل آن تبیین شد، افزود: در وهله اول در حوادث اخیر نباید بُعد اقتصادی و موضوع سوء استفاده دشمن از نارضایتی‌هایی که از دولت  وجود دارد را فراموش کنیم البته این اولین بار نیست دشمنان از اعتراضات سوء استفاده می‌کنند.

رضایی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب برای آمریکا گران تمام شد، از این رو وابستگان این رژیم یا به حوادث داخل ایران و یا حوادث خارجی چون جنگ تحمیلی برای نابود کردن نظام ما دل بستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ثمره مبارزه صد ساله ملت و درس‌هایی است که از اتفاقات گذشته گرفته‌اند؛ ملت در این زمان به این نتیجه رسید که وابستگی نمی خواهد بلکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می‌خواهد.

وی با تأکید بر این موضوع که شعارهای ملت در سال 57؛ شعارهایی احساساتی نبود که یک شبه به وجود آید، افزود: صد سال تجربه پشت شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ملت ایران خفته است که نتیجه آن پیروزی ایران در 22 بهمن 57 بود.

رضایی تأکید کرد: در 40 سال گذشته از زمان تأسیس نظام مقدس ایران تا امروز توطئه ها علیه کشور به وسیله کسانی صورت گرفته است که از ملت ایران سیلی خوردند؛ اینها سلطنت‌ طلب‌هایی بودند که علاقه به بازگشت شاه داشتند، آمریکایی‌ها که دستشان از منافع ایران کوتاه ماند، اسرائیل که دیگر نفت ایران را دریافت نمی‌کرد و منافقین و عربستان سعودی نیز بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان انقلاب طی این چهل سال بارها دور هم جمع شدند و علیه کشور توطئه کردند، گفت: همین دشمنان بودند که صدام حسین را تحریک کردند تا به سرزمین ما حمله کنند؛ ما خبر داریم که سلطنت طلب‌ها، منافقین و آمریکایی‌ها به صدام اطلاعات می‌دادند تا شهرهای ایران را زیر گلوله قرار دهد.

وی افزود: در سال 59 و چند ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی همین گروه به ریاست اویسی که یکی از سلطنت طلب‌ها بود در جلسه‌ای شرکت کرد که منافقین، آمریکایی‌ها و جمع دیگری از سلطنت طلب‌ها حضور داشتند قرار شد برنامه ریزی کنند که یا با کودتا و یا حمله نظامی انقلاب اسلامی را از بین ببرند و همانطور که می‌دانید در مرداد 59 طرح کودتا را اجرایی کردند اما با شکست این طرح، پروژه حمله نظامی عملیاتی شد.

رضایی با بیان اینکه طرح کودتا و جنگ تحمیلی به وسیله یک تیم برنامه ریزی شده بود، گفت: پس از پایان جنگ هم این گروه آرام ننشست و توطئه‌ها علیه کشور را ادامه داد؛ همه دیدند که آمریکایی‌ها در موضوع تحریم‌ها خود وارد صحنه شد اما این موضوع با سعه صدر مسئولان کشور همراه شد و مقامات ایرانی با مذاکره برجام را تصویب کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این موضوع که مقامات ایرانی چارچوب برجام را با چند شرط پذیرفتند، اظهار کرد: همگان دیدند که خود آنها به توافقی که کرده بودند پایبند نماندند و آن را نقض کردند.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر در ایران دارای دو سابقه قدیمی است، گفت: چند ماه قبل طی جلسه‌ای در اربیل که مایکل‌دی رئیس ویژه میز ایران در سازمان سیا ، قصی رئیس دفتر پسر صدام حسین، هانی التلفا برادر همسر صدام حسین و جمعی از اعضای بارزانی حضور داشتند و تاریخ عملیات برای آشوب مشخص شد.

رضایی ادامه داد: آنها قصد داشتند با استفاده از فضای مجازی کار خود را در آذر ماه شروع کنند و در دی و بهمن مراحل بعدی عملیات را به اجرا در آورند تا به نظام ایران ضربه بزنند؛ آنها نام این عملیات را "استراتژی نظام نتیجه بخش" گذاشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان که در فاز اول عملیات فکر می‌کردند کنترل شهرهای مرزی از اختیار دولت خارج می‌شود قصد داشتند در فاز دوم سلاح وارد کشور کنند تا عده‌ای را در آشوب‌ها بکشند و زمینه‌ را برای این موضوع فراهم کنند که آمریکا در شورای امنیت علیه ایران قطعنامه حقوق بشری صادر کند و پس از آن هم برنامه داشتند تا منافقین حضور خود را در کشور پررنگ‌تر کنند و بعد از آن کشورهای اروپایی را وارد ماجرا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای این عملیات از سه یا چهار سال قبل صورت گرفته بود، گفت: تقریبا تمام افرادی که از انقلاب و ملت ایران سیلی خوردند در این توطئه دست داشتند؛ تعبیر آنها این بود که مردم از نظام ایران خسته شدند و قصد داشتند تا با ریاست منافقین آمریکا طرح آشوب را عملیاتی، مردم را همراه خود کنند تا بر این موج سوار شوند.

رضایی تصریح کرد: آنها از سوی دیگر برنامه داشتند تا اگر نظام جمهوری اسلامی ایران نابود نشد با تصویب چند تحریم جدید در شورای امنیت سازمان ملل فشارها را بر ملت و کشور ایران افزایش دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این موضوع که آنها قصد داشتند گام اول را با ایجاد اختلاف بین مسئولان بردارند، اظهار کرد: خوشبختانه در اولین هدف شکست خوردند و اجماع سیاسی خوبی بین مسئولان شکل گرفت؛ دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند آشوب را به راه بیندازند و سپس آن را متوجه جناح‌های داخلی کنند که خوشبختانه این موضوع با شکست روبرو شد.

وی افزود: انتظار دوم دشمنان این بود که به مردم امید دهند و با شعار "نترسید نترسید" ملت را به صحنه بکشانند اما این موضوع بلعکس عمل کرد و زمانی که ملت دیدند مسیر اعتراضات به حقشان توسط عده‌ای منحرف شده است در مقابل آنها ایستادند و این گونه انتظار دوم دشمنان نیز نابود شد.

رضایی با عنوان این مطلب که پس از شروع عملیات بین سلطنت‌ طلب‌ها و منافقین اختلاف افتاد، گفت: زمانی که آشوب‌ها شروع شد منافقین متوجه شدند که شعار سلطنت‌ طلب‌ها در حال چیرگی بر آنهاست لذا خشونت را افزایش دادند و قصد داشتند تا با استفاده از فضای مجازی کنترل اغتشاشات را در دست بگیرند اما این هدف آنها شکست خورد و تعداد زیادی از منافقین دستگیر شدند که در این خصوص مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور باید توضیحات بیشتر را ارائه کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز در جلسه مجمع بحث بر روی وحدت مسئولان بود، گفت: همه باید روی وحدت کار و انسجام خود را حفظ کنیم، موضوع دومی که در مجمع مطرح شد انتظارات به حق مردم از دولت و کشور است؛ ملت زمانی که دیدند عده‌ای اعتراضات به حق آنها را منحرف کرده است خود را عقب کشیده و حتی با راهپیمایی در مقابل آنها ایستادند و خط خود را از این جریان انحرافی جدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز خط بین ملت و آشوبگران قابل تشخیص است، گفت: مسئولان کشور باید توجه ویژه‌ای به خواست مردم داشته باشند و آنها را حل کنند.

رضایی موج سوم مقابله با دشمنان را رسانه‌ها دانست و گفت:‌ رسانه‌ها بازوهای پرتوان ملت هستند و باید همیشه در صحنه باشند و منفعل نشوند؛ از طرف دیگر مسئولان نیز باید اطلاعات را به رسانه‌ها بدهند تا آنها از پشت پرده با خبر باشند و همچنین باید حمایت همه جانبه از رسانه‌ها صورت گیرد تا جبهه ای در جهت مقابله با جبهه رسانه‌ای دشمن ایجاد شود چرا که آنها هزینه زیادی را برای این موضوع صرف می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هدف نهایی آمریکا باید توسط رسانه‌ها به ملت گفته شود آنها به خصوص آمریکا در آشوب‌های اخیر قصد داشتند تا با بهانه کشته شدن عده‌ای که توسط نیروهای خود آنها انجام شده بود تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران وضع کنند؛ همه می‌دانند که ترامپ موافق برجام نیست و قصد دارد آن را نابود و تحریم‌های جدیدی علیه کشور وضع کند از این رو از این نقشه‌ها استفاده می‌کنند.

وی درباره نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضع داخلی ایران گفت: من فکر می‌کنم دولت باید شکایتی جدی علیه کشورهایی که در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند مطرح کند، همچنین با ارائه اسناد و مدارک از آ‌نها خسارت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه اگر آمریکا به دخالت‌های خود در امور داخلی ایران ادامه دهد پاسخی جدی دریافت خواهد کرد، ادامه داد: ما از دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کنیم؛ آمریکا چهل سال از پیشرفت ایران جلوگیری کرد و اگر بخواهد به این روند ادامه دهد بداند که عواقب بدی برای این کشور به وجود خواهد آمد البته خود آنها از این موضوع مطلع هستند و توانایی جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره موضوع گفتگوی سران قوا با مردم اظهار کرد: این گونه بحث‌ها کاملا درست است و اصلا اساس انقلاب، دولت و مجلس ما بر مردم نهاده شده؛ متأسفانه مدتی است که فاصله بین مردم و مسئولان زیاد شده است.

وی افزود: مسئولان باید بین مردم باشند؛ نمی‌شود با نشستن پشت میز و پشت درهای بسته مشکلات ملت را حل کرد. باید موضوع و مشکلات را با مردم مطرح کنند.

رضایی با بیان اینکه امروز سران سه قوه مسئولیت اصلی اجرایی را در کشور به عهده دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این مورد مسئولان باید بیشتر در بین مردم باشند و حتی درباره مسائلی مانند بودجه سال آینده شفافیت‌سازی کنند و به مردم بگویند منابع بودجه سال 97 را از چه راهی تأمین می‌کنند و مشکلات در این بودجه را مطرح کنند تا با همیاری و همکاری مردم راه حل‌ها پیدا شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکل مقابله با آمریکا در صورت ادامه پیدا کردن دخالت در امور داخلی ایران گفت: ما هر کار مشروعی که موجب شود تا آمریکا دست از دخالت در امور داخلی ایران بردارد را بررسی می‌کنیم؛ فعلا روش خاصی مدنظر نیست، اصل بحث این است که آنها دست از دخالت بکشند و بدانند اگر این کار را ادامه دهند اصلا از سوی ما این موضوع قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اظهار کرد: همه دیدند که آمریکا در این زمینه چگونه برخورد کرد پس ما هم که چهل سال توسط آمریکا از پیشرفت بازماندیم حق داریم با آنها برخورد کنیم.

رضایی درباره بررسی بودجه 97 در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ همزمان با مجلس شورای اسلامی کمیته نظارت مجمع نیز کار خود را آغاز کرده و به محض اینکه بودجه نهایی به شورای نگهبان ارسال شود در صورت وجود مغایرت آن را به شورای نگهبان اطلاع می‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بودجه باید بر اساس سیاست‌های کشور باشد، افزود: امسال با توجه به اینکه سال اشتغال نامگذاری شده و باید تمرکز در بودجه را در این زاویه قرار دهیم و در کنار آن به سایر مسائل نیز دقت خواهیم کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش در واکنش به این موضوع که برخی مسئولان امنیتی کشور گفته‌اند که برخی اقدامات در آشوب‌های اخیر توسط رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم صورت پذیرفته خاطرنشان کرد:‌ در این باره باید مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور پس از دریافت گزارش‌ها اظهارنظر کنند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

شرط ستاره یووه؛ آلگری بماند، من نیستم!

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد

رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

"حمید لولایی" به دنبال گنج

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

اجرای زیبای علیرضا افتخاری با شعری از سعدی

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

آرائوخو دلگیر است؛ به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد

ازبکستان 2 - 1 ویتنام؛ چهارمین سهمیه جام جهانی

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

جزئیات دومین جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور قالیباف و وزیر اقتصاد

خوش چهره: جمعی از روحانیون برجسته به من گفتند: مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می‌شود؟!

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون!

دوست آن است که گیرد دست دوست!

ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ»

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

آهنگ جدید/ تک آهنگ «جاذبه» از ماکان بند منتشر شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو