راه ترقی

آخرين مطالب

گزارش کامل برنامه نود؛ از بررسی جذب بازیکنان سرباز تا گفتگو درباره رای محرومیت جپاروف ورزشی

  بزرگنمايي:

راه نو- برنامه نود  که در آن علاوه بر بررسی مسابقات لیگ برتر در هفته هجدهم و کارشناسی داوری آنها، راجع به نحوه سرباز شدن بازیکنان ذوب‌آهن و سیاه جامگان و رفتن آنها به تراکتورسازی، گفت‌وگوهایی با سعید آذری و رضا عنایتی انجام گرفت؛ همچنین در مورد نحوه دستور موقت و محرومیت سرور جپاروف هم در این برنامه صحبت شد.
سعید آذری، مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود عنوان کرد: دو سال پیاپی است با وجود برخی کمک‌ها، با مشکل مالی مواجه می‌شویم؛ امسال هم بعد از اینکه در دی‌ماه سال گذشته هزینه‌ها و برآورد مالی را به شرکت ذوب‌آهن فرستادیم، فرصت دفاع به ما داده نشد و در شرکت سهامی ذوب‌آهن اعلام شد بودجه ما فقط 12 میلیارد تومان است و هزینه تمام تیم‌های باشگاه را باید با این مبلغ تامین می‌کردیم.
او ادامه داد: ذوب‌آهن به معنای واقعی باشگاه است و تیم‌های زیادی دارد ولی 12 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده، ما را با چالشی وحشتناکی مواجه کرده است؛ حالا هم در آستانه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنم شرایط به مراتب سخت‌تری خواهیم داشت. آذری تصریح کرد: از شهردار فولادشهر تشکر می‌کنم چون اگر کمک نکرده بودند، تعویض چمن ورزشگاه فولادشهر به این سرعت انجام نمی‌گرفت؛ در این هفته لایه آخر زیرسازی را روی زمین پهن خواهیم کرد و خاکبرداری گسترده‌ای صورت گرفته است؛ ان شاالله یکم بهمن ماه چمن مستقر شود تا دهم بهمن‌ماه در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بازی به انجام برسد.
او اظهار کرد: بر اساس قوانین فیفا تخلفاتی صورت گرفته چون این بازیکنان بدون اینکه فصل نقل و انتقالات شروع شود در تمرینات تراکتور حضور یافتند؛ از طرف دیگر هنوز نفهمیدم باشگاه تراکتور و تربیت بدنی نیروهای مسلح چطور تا این اندازه همکاری دارند که همه بازیکنان سرباز به این تیم می‌روند؛ مرجع تصمیم گیرنده روی سربازها، اداره تربیت بدنی نیروهای مسلح است و آنها چنین تصمیماتی اتخاذ می‌کنند.
مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن یادآور شد: سازمان لیگ منفعل عمل می‌کند و فدراسیون ساز و کار خاصی تعریف نکرده است؛ طرف دیگر بحث اخلاقی قضیه است؛ روزی که قلعه‌نویی ذوب‌آهن سرمربی شد، گفت من به مردم آذربایجان بدهکار هستم و با توجه به اینکه این تیم از نقل و انتقالات محروم است، از تراکتور بازیکن نمی‌گیریم ولی این قضیه برای ما تغییر کرد و آنها به صورتی که اخلاقی نبود، بازیکنان ما را سرباز کردند. آذری تاکید کرد: دو، سه روز پیش با یکی از بازیکنان سربازمان صحبت کردم و فهمیدم از چند ماه قبل برای رفتن به تراکتورسازی، با آنها صحبت شده بود؛ وقتی یک بازیکن حاضر است قرارداد یک میلیارد و 50 میلیون تومانی در شهر خودش را کنار بگذارد و برود، مشخص می‌شود چه اتفاقی رخ داده است.
او یادآور شد: ما افتخار می‌کنیم فوتبالیست‌هایمان برای مردم غیور آذربایجان بازی کنند ولی بحثمان رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای است؛ موضوع هادی محمدی طور دیگری بود و او با من مشورت کرد که برای سربازی به تراکتور برود؛ سه بازیکن ما که طی سالیان گذشته برای سربازی به تراکتور رفتند، با پارگی رباط صلیبی مواجه شدند.
آذری عنوان کرد: باشگاه تراکتور با دو بازیکن استقلالی و دو پرسپولیسی صحبت کرده بود تا سرباز این تیم شوند؛ از طرف دیگر ما قصد داشتیم شربتی را با هماهنگی سیاه جامگان به ذوب بیاوریم که او هم به تراکتور رفت.
رضا عنایتی، سرمربی سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به سرباز شدن رضا شربتی عنوان کرد: او دانشجو بود و یک سال دیگر هم می‌توانست ادامه تحصیل بدهد ولی یکدفعه  دو روزه سرباز شد و به تبریز رفت. او ادامه داد: رضا شربتی بازیکن کلیدی ما بود؛ اینکه بازیکنی سرباز می‌شود مهم نیست، اما اینکه به یکباره سرباز می‌شوند، اهمیت دارد؛ شما شرایط تیم را در نظر بگیرید. عنایتی اضافه کرد: شربتی قرارداد سه ساله با ما دارد و باید یک روز از تراکتورسازی برگردد ولی اینکه در آن شرایط رفت، شوکه شدیم؛ این انتقال برای ما شوک‌آور بود؛ سازمان لیگ باید قانون و بندی بگذارد تا این اتفاقات نیافتد.

در ادامه غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به رای محرومیت یک جلسه‌ای سرور جپاروف اظهار کرد: متاسفانه در حالی که همه ما خوشحال و رضایت داشتیم، در تاریخ فوتبال مملکت صاحب آیین‌نامه انضباطی درستی مطابق با فیفا شدیم، تصمیم ریاست محترم کمیته انضباطی که یک دهه در این مسند هستند، کام فوتبال دوستان را تلخ کرد. او ادامه داد: کمیته انضباطی ابتدا عنوان نمود بنابر بند یک ماده 100 آیین‌نامه انضباطی 30 روز جپاروف محروم شده ولی بعد از واکنش‌ها و اظهار نظر‌ها، به فاصله نصف روز آقای عبداللهی مصاحبه می‌کند و می‌گوید محرومیت در نظر نگرفتیم. رفیعی تصریح کرد: دستور موقت در نظام حقوقی ورزش و داخلی کشور، در شرایط حاد و غیر قابل کنترل صادر می‌شود تا مجازات و جرایم سنگین‌تری اعلام شود ولی دیدیم رییس کمیته انضباطی اعلام نمود دستور موقت برای جپاروف صادر شده و بعد رای نهایی را می‌دهیم؛ از ماده 100 برای موارد جبران ناپذیر و امنیتی استفاده می‌شود اما آقای حسن‌زاده می‌گوید برای بازیکن استقلال به این شکل عمل کرده‌اند.
این کارشناس حقوقی فوتبال عنوان کرد: انتظارمان این بود که با این آیین‌نامه انضباطی جدید که محصول ماه‌ها تلاش است، قوانین به درستی اجرا شود؛ شخصا اعلام می‌کنم به مجمع عمومی و آقای تاج که قانون‌مند کردن در خصوص آیین نامه جدید را در نظر بگیرند. او اضافه کرد: اصلا این موضوع در رابطه با دستور موقت نبود؛ تمام آیین‌نامه انضباطی برای اجرای عدالت است؛ نخستین اشتباه و نادرست‌ترین برداشت را کمیته انضباطی از ماده 100 داشته است؛ کمیته استیناف باید در این باره تصمیم می‌گرفت و راجع به دستور موقت رای می‌داد؛ امیدوارم آقای تاج به وعده دوم خود که در خصوص اصلاحات ساختاری و ارکان قضایی است عمل کند. این کارشناس حقوقی فوتبال یادآور شد: در آیین‌نامه قبلی رییس کمیته انضباطی تا سه جلسه محرومیت غیر قابل تجدید نظر بود ولی الان بیش از یک جلسه قابل تجدید نظر است؛ آیین نامه جدید به سود باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق