راه ترقی

آخرين مطالب

علی لاریجانی: بین المجالس اسلامی صدای امت اسلامی است سياسي

علی لاریجانی: بین المجالس اسلامی صدای امت اسلامی است
  بزرگنمايي:

راه نو- آقای لاریجانی در بیستمین نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با اشاره به مشکلات مردم عراق و سوریه در مقابله با تروریسم در سال های اخیر افزود: گرچه موضوع فلسطین یک موضوع دائم در اجلاس های مختلف اسلامی است و کشورهای مختلف چه در سطح دولت ها و چه در سطح مجالس، نگاه جدی به این موضوع دارند، اما باید پذیرفت که در سال های اخیر به خاطر توطئه های مختلفی که در دنیای اسلام وجود داشت و کشورهای اسلامی را درگیر کرد و گاه مشکلات امنیتی سخت برای آنها به وجود آورده بود، به همین دلیل یک فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود آمد که با توطئه ای که امریکایی ها داشتند یک گامی به جلو به ذهن خودشان رسید که بردارند که در این شرایط، قدس شریف را از مرکزیت در بیاورند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته این هوشیاری سیاسی در ملت های اسلامی وجود داشت، نشست هایی داشتند و موضع گیری هایی کردند اما باید بدانیم که این یک موضوع مهمی است و نباید بگذاریم مظلومیت مردم فلسطین مضاعف بشود.
وی افزود : به همین دلیل از موضوعات مهم در دستور کار این اجلاس هم موضوع فلسطین است .
آقای لاریجانی گفت : به طور طبیعی بین المجالس کشورهای اسلامی صدای مردم مسلمان منطقه است، مجالس نمایندگان مردم هستند و بین المجالس اسلامی صدای امت اسلامی است .
وی افزود: بنابراین، انتظار می رود مهم ترین مسائلی که به نفع همه کشورهای اسلامی است مورد توجه واقع شود، برخی از این مسائل ممکن است وجه سیاسی داشته باشد، برخی وجه امنیتی داشته باشد و برخی دیگر مسائل اقتصادی و آینده امت اسلامی باشد .
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که بین المجالس اسلامی تاسیس شد یکی از ارکان فکری که ما را دور هم جمع کرد این بود که روی مسائل توسعه اقتصادی کشورهای اسلامی توجه خاصی کنیم . 
وی افزود : امروز ظرفیت های خیلی مهمی در جهان اسلام وجود دارد بهترین منابع انرژی در کشورهای اسلامی است، نیروی متخصص خیلی خوبی در کشورهای اسلامی است و امکانات کشاورزی و معدنی به وفور در کشورهای اسلامی وجود دارد . 
آقای لاریجانی گفت : آن چیزی که اهمیت دارد این است که سازوکارهایی طراحی کنیم که مصالح دولت ها به همکاری های اقتصادی گره بخورد. 
وی گفت : همچنان فضای اقتصادی کشورها از هم قدری دور است و این ظرفیت ها کنار هم قرار نمی گیرد.
هم افزایی اقتصادی زمینه ساز گسترش روابط میان کشورهای اسلامی است 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : هم افزایی و گره خوردن ظرفیت های اقتصادی زمینه ساز گسترش روابط بین کشورهای اسلامی است .
آقای لاریجانی در ادامه سخنان خود در بیستمین نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: برقراری امنیت و دوستی کشورها نیازمند زیرساخت های اقتصادی است و امروز کشورهای اسلامی هر یک ظرفیت های خاصی دارند که می توان با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن این ظرفیت ها، زمینه مناسبی برای ارتقای سطح روابط فراهم کرد .
وی با تاکید بر لزوم توجه سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی به گسترش روابط اقتصادی گفت: توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی اولویت نخست جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات اقتصادی است و نشست های تخصصی این اجلاس فرصت مناسبی برای شناسایی ظرفیت های توسعه همکاری های اقتصادی بین کشورهای اسلامی است .
رئیس مجلس شورای اسلامی بحران توسعه تروریسم در سال های اخیر در منطقه را ناشی از سوءاستفاده دیگران از نقاط اختلاف و کم توجهی کشورهای اسلامی به حل اختلافات دانست و گفت: متاسفانه منطقه طی سال های اخیر با بحران تروریسم دست به گریبان بود هرچند تروریست ها ضربات مهلکی در عراق و سوریه متحمل شدند و جمهوری اسلامی ایران همچنان در کنار کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم است، اما باید پذیرفت مسأله تروریسم امروز جنس مهاجرپذیر پیدا کرده است و تروریست ها از یک کشور به کشوری دیگر نقل مکان می کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی مادامی که کشورهای پشت صحنه به تروریست ها کمک می کنند این روند تاسف بار ادامه خواهد داشت و گروه های تروریستی همچنان فعال خواهند بود لذا این قبیل نشست ها فرصت مناسبی برای هم افزایی توانمندی های امنیتی و تبادل تجربیات برای مقابله با پدیده تروریسم در کشورهای منطقه است و جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه تجربیات خود در این زمینه به کشورهای اسلامی است .
لاریجانی ابراز امیدواری کرد کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی با توجه به چالش های متعدد پیش روی منطقه با نگاه به آینده، زمینه را برای کاستن از نکات اختلافی و حرکت در جهت وحدت برای یافتن راهکار برای حل مشکلات کشورهای اسلامی فراهم کند.
زبان تحقیرآمیز رئیس جمهور امریکا درقبال برخی ملت ها، مایه تأسف است 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید رفتار تحقیرآمیز رئیس جمهور امریکا را تقبیح کنند، زیرا هیچ رئیس جمهوری نباید هیچ ملتی را چه افریقایی و چه غیرافریقایی تحقیر کند.
علی لاریجانی در ادامه سخنانش در بیستمین نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: بسیار تأسف خوردم وقتی شنیدم که رئیس جمهور امریکا چند روز پیش با زبانی تحقیرآمیز درقبال برخی کشورها صحبت کرد، من فکر می کنم این دوره ما را به سمت یک دوره توحش مدرن راه می برد که ادبیات سیاسی نیز از حالت عادی خود خارج شده است و به جای احترام به ملت ها، با ادبیات زننده و تحقیرآمیز با آنها صحبت می کند.
وی گفت: همه اینها نشان می دهد هم کم بینشی وجود دارد و هم حرف ها تحریک آمیز است و ملت ها را عصبانی می کند، فکر می کنم ما کشورهای اسلامی باید این رفتار را تقبیح کنیم و هیچ رئیس جمهوری نباید هیچ ملتی را چه افریقایی و چه غیرافریقایی تحقیر کند.
آقای لاریجانی افزود: اینکه رئیس جمهور امریکا با زبان تحقیرآمیز درقبال برخی ملت ها صحبت کرده، مایه تأسف است و باید روش خود را اصلاح کند زیرا این به دوستی و پایداری همکاری های کشورها نه تنها کمک نمی کند، بلکه شکاف ها و دشمنی ها را افزایش می دهد.
وی گفت: تشکر می کنم از رئیس محترم مجلس مالی که با ملت ایران به خاطر ضایعه ای که در این روزها پیش آمده است و هموطنان ما در نفتکشی که در دریای چین بود دچار حادثه شدند، ابراز همدردی کردند.
رئیس مجلس افزود: تشکر می کنم از همدردی شما عزیزان و به ارواح مطهر آنان درود می فرستیم و ان شاءالله که خداوند به خانواده های این عزیزان صبر عطا فرماید.
آقای لاریجانی ادامه داد: امیدوارم این کمیته عمومی با موضوعاتی که آقای رئیس مطرح کردند چه از نظر مالی و چه از نظر مناسبات اجرایی، امروز نتایج خوبی داشته باشد و فردا و پس فردا نیز در اجلاس اصلی در خدمت هیأت های محترم هستیم و از نظرهای آنها برای نظرهای کلی جهان اسلام استفاده خواهیم کرد.
بیستمین نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی  صبح امروز با سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

چه کسی می داند...

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!