راه ترقی

آخرين مطالب

خدمات‌رسانی مراکز توان‌بخشی ایثار در 10 استان کشور به ایثارگران و عموم مردم اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه نو- تشریح جدیدترین وضعیت فعالیت مراکز توان‌بخشی ایثار
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح جدیدترین وضعیت فعالیت مراکز توان‌بخشی ایثار گفت: در حال حاضر مراکز توان‌بخشی ایثار در 10 استان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال خدمات‌رسانی به ایثارگران و عموم مردم هستند.
تشریح جدیدترین وضعیت فعالیت مراکز توان‌بخشی ایثار
 
به گزارش خبرگزاری آریا ، نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی اقدامات مشترک در راه‌اندازی مراکز تخصصی توان‌بخشی ایثار در سراسر کشور روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در محل ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تشکر از همکاری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت راه‌اندازی مراکز تخصصی توان‌بخشی ایثار گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود 17 ماه پیش جهت راه‌اندازی و تجهیز بخش توان‌بخشی مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در سراسر کشور امضا شد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به رسالت ذاتی خود و به‌منظور تأمین نیازهای بهداشتی، درمانی و توان‌بخشی ایثارگران از سال 1386 در سراسر کشور شروع به ساخت مجتمع‌هایی با نام ایثار کرد که در 3 فاز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی به ایثارگران عزیز ارائه خدمت کنند. مساحت زمین کل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در استان‌ها 655 هزار متر مربع، مساحت زیربنای کل این مجتمع‌ها 367 هزار مترمربع و مساحت مراکز تخصصی توان‌بخشی این مجتمع‌ها در کل مجموعه‌ها بیش از 111 هزار متر مربع است.
وی در خصوص دلایل انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از شروع به کار دولت تدبیر و امید سیاست کاری ما درباره این مجتمع‌ها در جهت اولویت راه‌اندازی بخش توان‌بخشی قرار گرفت. در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین این دو مجموعه با اهدافی چون «تسهیل صدور مجوزهای قانونی برای این مجتمع‌ها»، «ایجاد و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های توان‌بخشی، درمان، آموزشی و تحقیقاتی»، «هم‌افزایی امکانات و ظرفیت‌های دو سازمان»، «تأمین نیروی انسانی متخصص پزشکی و پیراپزشکی این مجتمع‌ها» و «عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای» به امضا رسید.
معاون رییس جمهور در خصوص اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای اجرای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه به‌صورت رسمی به موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار اعلام شد و احکام عضویت روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه در شورای استانی مراکز توان‌بخشی ایثار صادر شدند. همچنین موافقت اصولی برای مراکز توان‌بخشی ایثار سراسر کشور به نام موسسه ایثار صادر شد و ضوابط معاونت درمان درباره این مجتمع‌ها کسب شد و در نهایت قرارداد همکاری مجتمع‌های استانی ایثار با دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها تنظیم و منعقد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بهره‌برداری مراکز توان‌بخشی ایثار در 10 استان کشور و ارائه خدمت توسط این مراکز به ایثارگران و عموم مردم گفت: این مراکز در استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، کرمانشاه، همدان، البرز و خراسان رضوی در حال فعالیت هستند. همچنین در 3 استان سیستان و بلوچستان، لرستان و سمنان نیز مراکز تجهیز شده‌اند، اما هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: در 5 استان کشور نیز کار ساخت‌وساز مراکز توان‌بخشی ایثار به پایان رسیده است، اما هنوز تجهیزات لازم در این مراکز مستقر نشده است. همچنین 6 استان نیز در حال ساخت مراکز توان‌بخشی هستند. پروژه مجتمع توان‌بخشی بقیه‌الله (عج) تهران نیز در حال تجهیز است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
همکاری مطلوبی بین بنیاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد
.
همکاری مطلوبی بین بنیاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد
بنابر این گزارش دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی نیز در این در نشست گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی است که در بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان واژه مقدس را به آن اطلاق کرد، زیرا به گروهی خدمت‌رسانی می‌کند که برای دفاع از اسلام و کشور مهم‌ترین سرمایه خود، یعنی جان و سلامتی را فدا کردند و قطعاً خدمت گزاری در این نهاد مقدس افتخار بزرگی است و ما نیز به حضور خود در کنار این نهاد افتخار می‌کنیم.
وی در خصوص فعالیت‌های مشترک در زمینه راه‌اندازی مجتمع‌های توان‌بخشی ایثار گفت: در حال حاضر همکاری خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و مدلی که برای این همکاری در نظر گرفته شده، اداره مجتمع‌ها توسط موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار و تأمین نیرو و نظارت تخصصی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌هاست که مدل مطلوبی محسوب می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توان‌بخشی را حلقه چهارم از زنجیره درمان دانست و گفت: متأسفانه این بخش در کشورمان چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اما می‌کوشیم با تقویت این حوزه، زمینه درمان بسیاری از مشکلات بدون عمل‌های جراحی و با هزینه کمتر را ایجاد کنیم و خوشبختانه امروز سرعت حرکت در این مسیر مطلوب است.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: هدف اصلی ما تبدیل مراکز توان‌بخشی به مراکز بیمارستانی و پیوند این مجموعه‌ها با دانشکده‌های توان‌بخشی است تا گام مهمی در جهت افزایش کیفیت خدمات برداشته شود. جمعیت هلال‌احمر نیز در این حوزه فعالیت‌هایی دارد که امیدواریم این مجموعه نیز در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت کند تا بتوانیم منسجم‌تر در مسیر رسیدن به اهداف در بخش توان‌بخشی پیش برویم.
گفتنی است این نشست با حضور عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا پور حاج رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی توانبخشی ایثار، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه توان بخشی برگزار شد.
 

 

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

اجرای زیبای موسیقی خیابانی با گیتار

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

والیبالیست‌های ایرانی 300 درصد گران شدند!

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هیچ جنگی برنده نداره

قبلا کلاس زبان رفته؟

اجرای این خواننده بی‌ نظیر بود

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران