راه ترقی

آخرين مطالب

بازگشت به عقب از محالات است سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- آقای روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل افزود: با احترام به روح بلند فاطمه اطهر (س) که این ایام معطر است به عطر زندگی آن بانوی بزرگ و منور است به نور سیره آن بزرگوار، خوشحالیم که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر انقلاب در کنار این مرقد منور و مطهر امام راحل رضوان الله تعالی علیه هستیم.
وی گفت: چهل سال پیش در چنین روز‌هایی یعنی یازدهم و دوازدهم بهمن سال 56، هیچ کس فکر نمی‌کرد که با یک نهضت و انقلاب دینی و مردمی، یک رژیم تا دندان مسلح را می‌توان سرنگون کرد و مردم می‌توانند بر سرنوشت خود مسلط شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: آن روز‌هایی که در تهران جام را به جام اربابان می‌زدند و به احساسات و عواطف و فرهنگ دینی و ملی مردم احترام نمی‌گذاشتند و ایران با حاکمیت خود را جزیره ثبات می‌نامیدند، هرگز فکر نمی‌کردند که یک سال بعد در چنین روز‌هایی آن یار سفر کرده و محبوب مردم بعد از سال‌ها تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به کشور باز می‌گردد و در ظرف 10 روز با قیام، مجاهدت و فداکاری مردم آن نظام ظالمانه را سرنگون می‌سازد.
آقای روحانی با بیان اینکه امام به خوبی آن رژیم را می‌شناخت اظهار داشت: امام ابعاد سیاسی آن جامعه را به خوبی می‌دانست و می‌دانست آن کسی که بنا بود پادشاه مشروطه باشد تبدیل شد به حاکمیتی که همه قدرت را خود به تنهایی در دست گرفته بود و همه رقیبان و حریفان را با انواع توطئه‌ها از پیش پای رژیم استبدادی خود برداشته بود.
وی اضافه کرد: امام به خوبی آن رژیم را می‌شناخت که یک نفر بود، اما فکر می‌کرد به جای همه ملت باید فکر کند و به جای همه ملت باید فرمان دهد و همه آن‌هایی که به عنوان مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری بودند جز نوکری، جان نثاری و مطیع عوامل شاهانه بودن سخن دیگری نداشتند، امام توانست به دست مردم و قیام مردم یک حکومت مردم سالار را در این سرزمین مستقر کند، حکومتی که مردم سالاری در پناه اسلامیت و آنچه امام برای ما به یادگار آورد می‌تواند اساس آن را جمهوریت و اسلامیت دانست.
رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ما هرگز از این دو اصل برنخواهد گشت آن‌هایی که تصور می‌کنند قدرت‌های استکباری را در اختیار دارند، برای آینده سرنوشت ایران شورای امنیت سازمان ملل متحد را فرامی خوانند، باید به خوبی درک کنند و بفهمند که ملت ایران هرگز از یادگار امام یعنی اسلامیت و جمهوریت باز نخواهد گشت.
آقای روحانی با بیان اینکه بازگشت به عقب از محالات است اظهار داشت: مردم آن روز‌های سیاه و تاریک را پشت سر گذاشتند و هیچ کس از نور به ظلمت گذشته باز نمی‌گردد.
اسلام، ملت و کشور ایران در این سرزمین برای ما سه اصل اساسی است
رئیس جمهور گفت: در این سرزمین برای ما سه اصل اساسی اسلام، ملت و کشور ایران است و همه چیز باید حول این سه محور در چرخش باشد.
آقای روحانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل افزود: امام به ما یاد داد که بقا، ادامه و سرزندگی حکومت با نظر و رای مردم است.
وی گفت: این مردم هستند که حاکمیت ملی را به دست آورده اند و حفظ خواهند کرد و آن‌ها هستند که استقلال و آزادی را به دست آورده اند و حفظ خواهند کرد و جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه پاس می‌دارند.
رئیس جمهور افزود: در این سرزمین برای ما سه اصل اساسی اسلام، ملت و کشور ایران است و همه چیز باید حول این سه محور در چرخش باشد و تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلام هستند و به ایرانشان عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر این ملت را عوض کند.
آقای روحانی با بیان اینکه راه اصلی مردم سالاری، انتخابات است ادامه داد: مردم از طریق انتخابات و پای صندوق آراء، اعلام نظر می‌کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی که 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 5 انتخابات شورا‌ها و چندین همه پرسی را پشت سر گذاشته است به خوبی می‌داند سرنوشتش با قواعد مردم سالاری و در پای صندوق آراء تعیین خواهد شد.
رئیس جمهور گفت: البته این به آن معنا نیست که مردم سالاری صرفا انتخابات است و بس، در کنار انتخابات حضور مردم، مشارکت دائم آنها، تعاون و یاری مردم به یکدیگر و همچنین نقد و اعتراض حق مردم است.
وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از اظهار نظر، نقد و انتقاد و حتی اعتراض بازدارد. 
آقای روحانی ادامه داد: گوش همه مسئولان کشور باید در برابر مطالبات مردم و خواست آن‌ها شنوا باشد.
ایستادگی را از امام آموختیم 
رئیس جمهور گفت: امام راحل ایستادگی در برابر استکبار و متجاوزان را به ما آموخت.
آقای روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت در مرقد امام راحل افزود: رژیم گذشته فکر می‌کرد سلطنت او مادام العمر و حکومت سلطنتی اش ابدی است و به همین دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد مردم را نشنید.
وی گفت: رژیم گذشته صدای مصلحان، ناصحان، علما، بزرگان و فرهیختگان را هم نشنید، صدای اعتراض مردم را هم نشنید و فقط تنها یک صدا را شنید، صدای انقلاب مردم ایران که علیه این حکومت سلطنتی اعتراض می‌کردند.
رئیس جمهور ادامه داد: برای حکومتی که می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود بسیار دیر است و همه دولت‌ها باید صدای مطالبه، انتقاد و اعتراض مردم را بشنوند.
آقای روحانی افزود: ما در کنار این مرقد منور هستیم، در کنار مردی که اینجا آرمیده است و به ما جرأت نقد، اعتراض و ایستادگی داد.
وی گفت: او به ما یاد داد که در برابر استکبار بایستیم، به ما یاد داد که نباید صندوق آراء را رها کنیم و باید به فکر محرومان ومستضعفان جامعه باشیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: امام راحل به ما یاد داد که اخلاق و معنویت را از یاد نبریم و در برابر متجاوزان بایستیم.
دولت برای اجرای خواست مردم بیش از همیشه آماده است 
رئیس جمهور گفت: دولت در کنار مردم برای اجرای خواست آنان بیش از همیشه آماده است تا مجری نظرات مردم برای پیشرفت کشور عزیز ایران باشد.
آقای روحانی پس از تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام راحل افزود: ما بار دیگر در کنار حرم مطهر امام (ره) با امام پیمان می‌بندیم راه و آرمان او را رها نکنیم، به امام عزیز و به همه عزیزانی که در اینجا به خاک خفته اند از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم حاج سید احمد آقای خمینی و همه عزیزانی که در این دیار دم فرو بسته اند و جسمشان به زیر خاک رفته و روحشان به آسمان‌ها پرواز کرده است به همه شهیدانمان و به همه ملتمان متعهد هستیم که راه انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: ملت ما در روز 22 بهمن امسال بار دیگر نشان خواهد داد که چگونه به انقلابش، نظامش و رهبری اش وفادار خواهد بود.
آقای روحانی گفت: ما این ایام مبارک را به ملت بزرگ ایران، به رهبر معظم انقلاب اسلامی، به یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و به همه خدمتگزاران این مرز و بوم تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم که پاسدار راه امام و شهیدانمان باشیم.
آقای روحانی و هیات دولت با قرائت فاتحه و زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
از امروز مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی شاهد حضور مسئولان و سران قوای سه گانه است، مراسمی که همه ساله در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

بهترین زوج‌های خسرو حیدری در دوران فوتبال

ورزشگاه اراک در حال بازسازی؛ حضور هواداران لغو می‌شود؟

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

مسیر اینتر تا قهرمانی بیستم در سری‌آ

خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا

هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند

چگونه پل پوگبا از فوتبال محروم شد

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

آهنگ جدید/ «بارون بارونه» با صدای سینا درخشنده

معاون وزیر کشور: "طرح نور" با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد

بازدید مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس 11 مصدوم برجا گذاشت

قتل پدر با اجیر کردن 2 مرد؛ دختر جوان: پدرم نمیگذاشت در یک خانه مجردی زندگی کنیم

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

پاس کروزها را گل کنید

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

تردید در مادرید؛ عربستان مشتری ستاره رئال

آرتتا: در نیمه دوم واکنش خوبی نشان دادیم

دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا

سیلوا غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور

دادرس: جرایم انضباطی حجم پرونده‌ها را کم کرده است

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟