راه ترقی

آخرين مطالب

شروط پلیس برای اجرای طرح ترافیک جدید و مخالفت با پولی شدن طرح زوج و فرد گفتگو

  بزرگنمايي:

راه نو- سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا امروز در نشستی خبری اظهار داشت: پلیس بر اجرای طرح ترافیک جدید تهران تاکید دارد و بر سر سلامت مردم هرگز مماشات نمی‌کند. بنابراین سه الزام را مطرح کرد مبنی بر اینکه آلودگی هوا بیشتر نشود، ترافیک افزایش نیابد و فشار مضاعفی نیز بر مردم وارد نشود.
وی درباره شکایت ناجا از شهرداری تهران گفت: باتوجه به اطلاعیه روابط عمومی شهرداری تهران مبنی برنبود قرارداد میلیاردی با ناجا، نیروی انتظامی نیز شکایت خود را از شهرداری تهران پس گرفت.
سخنگوی ناجا همچنین  درباره ماجرای هک شدن سایت چند روزنامه اظهار کرد: در این زمینه باید بگویم که هیچ شکایتی به پلیس ارجاع نشده است. اما در بررسی‌های ما مشخص شد که این اقدام تنها مربوط به صفحه اول این سایت‌ها بوده و هیچ حرکتی در عمق سایت‌ها انجام نشده است.
سخنگوی ناجا با اشاره به ردیابی IP هکرها اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد IP هکرها در دو کشور آمریکا و انگلیس بوده است که البته وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات پیگیر این موضوع است.
منتظرالمهدی درباره اینکه آیا پلیس فتا اقدامی برای بررسی امنیت دیگر سایت‌های خبری دارد یا خیر؟ اظهار کرد: یکی دو سال پیش که چند سایت دولتی مورد حمله هکرها قرار گرفت، پلیس فتا به این سازمان‌ها و ادارات هشدار داده بود. در حال حاضر نیز هشدار این است تمامی سایت‌های خبری و رسانه‌ها باید امنیت خود را بیشتر کنند تا نفوذ به آنها به راحتی ممکن نباشد.
منتظرالمهدی در عین حال با اشاره به عملکرد پلیس فتا در سال جاری اظهار کرد: امسال 74 درصد از کل جرایم سایبری که به پلیس فتا ارجاع شده کشف شده است. کلاهبرداری همچنان در صدر جرایم این حوزه است.
وی اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی و پیشگیری از جرایم عامل مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد ارتقای سواد و دانش در این فضاست تا افراد و کاربران فریب این فضاها را نخورند.
سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به شایعه‌ای که چندی پیش در خصوص موسسه راهگشا و واریز بخشی از وجوه تعویض پلاک به حساب شماری از فرماندهان نیروی انتظامی گفت: این شایعه از اساس کذب است. همان موقع ما این موضوع را بررسی کردیم تا ببینیم چه کسانی موضوع واریز پول‌های تعویض پلاک به حساب مسئولان ناجا را مطرح کردند و جالب است که این شایعات درست همزمان با ایامی مطرح شد که پلیس تاکید داشت که برای ثبت و نقل و انتقال خودرو دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.
سخنگوی ناجا ادامه داد: آن زمان پلیس امنیت پیگیری کار را بر عهده گرفت و پنج عامل شایعه ساز را شناسایی و دستگیر کرد. من علاقه‌ای نداشتم که این موضوع را بگویم اما متاسفانه این چند نفر از کارکنان دفترخانه‌ها بودند.
منتظرالمهدی همچنین درباره پرداخت هزینه برای نقل و انتقال خودرو و دریافت سند آن اظهار کرد: برای خودروهای زیر 100 میلیون تومان 50 هزار تومان و برای خودروهای بالای 100 میلیون تومان 100 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود.
منتظرالمهدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سهم دستگاه‌ها در حوادث رانندگی اظهار کرد: برابر قانون میزان سهم دستگاه‌ها در هر تصادف از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود. البته متاسفانه راننده‌ها همچنان بیشترین سهم را دارند.
سخنگوی ناجا با اشاره به استانداردهای خودروسازان در ایران و کشورهای اروپایی اظهار کرد: خودروسازان در اروپا می‌بایست 120 استاندارد را رعایت کنند. این در حالیست که خودروسازان در کشور ما ملزم به رعایت 51 استاندارد هستند.
وی با اشاره به دیگر عوامل منجر به بروز تصادفات رانندگی اظهار کرد: در جاده‌ها و معابر درون شهری بیش از 5200 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، کم کردن نقاط حادثه خیز کار سختی است و این در حالیست که قبلا تعداد این نقاط 8000 نقطه بوده است.
سخنگوی ناجا با اشاره به ضرورت ایمنی جاده‌ها و خودروها، گفت: اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید جاده باید بخشنده باشد. یعنی اینکه جاده طوری نباشد که پس از وقوع حادثه رانندگی آن را تشدید کند بلکه باید از شدت آن بکاهد. خودرو نیز باید همینطور باشد. یعنی اگر یک زمانی راننده‌ای خطایی کرده و منجر به تصادف شد خودرو باید آنقدر ایمن باشد که جان راننده را حفظ کند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس نیز باید امکاناتش بیشتر باشد افزود: دستگاه‌های امدادی ما نیز باید امکانات‌شان بالا باشد. همانطور که می‌دانید حدود 50 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهد که این نشان می‌دهد که باید امکانات حوزه امدادی نیز تقویت شود که البته این را هم بگویم که همه دستگاه‌ها با تمام توان در این زمینه مشغول فعالیتند که کاهش آمار جان باختگان حوادث رانندگی علی رغم افزایش تعداد خودروها نشان دهنده این موضوع است.
سخنگوی ناجا از شناسایی و دستگیری سه عوامل شهادت سه مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در شرق کشور خبر داد و گفت: در این زمینه سه نفر دستگیر شدند که بررسی سوابق‌شان نشان داد که آنان از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر و دارای سوابق متعدد شرارت و ایجاد ناامنی در شرق کشور هستند.
منتظرالمهدی به آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 645 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون کشف شده که 87 درصد این کشفیات در استان‌های شرقی و جداره مرز انجام شده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره طرح ترافیک جدید پایتخت اظهار کرد: این طرح در شورای ترافیک شهر تهران که ریاستش را شهردار بر عهده دارد تصویب شده و پلیس راهور نیز یکی از اعضای آن است. این طرح در ابتدا ایراداتی داشت اما با طرح چند الزام از سوی پلیس این اقدامات لحاظ شد.
سخنگوی ناجا اضافه کرد: پلیس بر اجرای طرح ترافیک جدید تهران تاکید دارد و بر سر سلامت مردم هرگز مماشات نمی‌کند. بنابراین سه الزام را مطرح کرد مبنی بر اینکه آلودگی هوا بیشتر نشود، ترافیک افزایش نیابد و فشار مضاعفی نیز بر مردم وارد نشود.
منتظرالمهدی با بیان اینکه پولی شدن طرح زوج و فرد نیز با عدم موافقت پلیس همراه بوده و در نهایت تصویب نشد، ادامه داد: مسئولان در این زمینه اعلام کردند که ورود خودرو با اجرای این طرح از 129 هزار خودرو به 103 هزار خودرو می‌رسد. پلیس در این زمینه هیچ دخل و تصرفی ندارد و طرح در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است. پلیس تاکید داشت که باید برای اجرای این طرح مبادی ورودی و خروجی طرح دارای دوربین باشد.
وی همچنین از شناسایی 99 هزار و 556 خودروی پلاک مخدوش در تهران خبر داد و گفت: از این تعداد 231 مورد خودرو نیز به دادگاه منتقل شدند.
سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بودجه ناجا اظهار کرد: ناجا همواره با کسری بودجه مواجه بوده و نیاز داریم تا به شکل جدی‌تر برای تجهیزات ناجا اقدام شود.
درآمد حاصله از جریمه‌های رانندگی صرف چه چیزی می‌شود؟
وی درباره اینکه درآمد حاصله از جریمه‌های رانندگی صرف چه چیزی می‌شود؟ گفت: 60 درصد جریمه‌ها به حساب شهرداری و راهداری وارد می‌شود. 20 درصد به صندوق دیات، 15 درصد راهور و پنج درصد نیز برای فرهنگسازی هزینه می‌شود که باید تمام این بودجه‌ها در همان بخش هزینه شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک