راه ترقی

آخرين مطالب

شرایط افزایش سرمایه شرکت توانیر مشخص شد دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- نمایندگان مجلس در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با اصلاح بند (ج) تبصره 15 این لایحه با 148 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
بر اساس بند (ج) تبصره 15 لایحه مذکور، به دولت (شرکت توانیر) اجازه داده می‌شود از محل مطالبات خود از شرکت های توزیع نیروی برق نسبت به افزایش سرمایه در این شرکت ها اقدام و سپس وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی، سهام مازاد بر 49 درصد شرکت توانیر در این شرکت ها را تا سقف دویست و پنجاه هزار میلیارد (250.000.000.000.000) ریال به بخش غیردولتی با رعایت سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و قوانین و مقررات نحوه واگذاری سهام در قبال مطالبات قطعی آنها از دولت و یا آورده نقدی واگذار نمایند.
سیگار در سال آینده گران می شود/ عوارض هر نخ سیگار در سال 97
نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان دریافت عوارض بابت خرده فروشی هر نخ سیگار از تولیدکنندگان و واردکنندگان را تعیین کردند.
نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با اصلاح بند الحاقی 7 تبصره 6 این لایحه با 135 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
بر اساس بند الحاقی 7 تبصره 6 لایحه مذکور، از ابتدای سال 1397 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایران 75 ریال، تولید مشترک 150 ریال، تولید داخل با نشان بین المللی 250 ریال و وارداتی 600 ریال به عنوان عوارض اضافه می شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 110516 این قانون واریز کند.
دولت بر خلاف نظر مجلس گامی بر نمی‌دارد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت هر آنچه مجلس اراده کند انجام می‌دهد و بر خلاف نظر مجلس گامی بر نمی‌دارد.
محمدباقر نوبخت در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی تبصره 14 بخش درآمدی لایحه بودجه 97 مربوط به موضوع هدفمندی یارانه ها، افزود: تصمیم مجلس برای شفاف سازی هر چه بیشتر ارقام و احکام بودجه 97 که با موافقت و همراهی دولت مواجه بود، شرایط بسیار خوبی را برای سال 97 فراهم کرد تا مردم از هم اکنون بدانند برای سال آینده، مسئولان ذی‌ربط تقنینی و اجرایی قرار است چه اقداماتی انجام دهند.
وی ادامه داد: ما 46 هزار میلیارد تومان برای سال آینده در بخش یارانه نقدی خانوارها پرداخت می کنیم که این رقم در سنوات گذشته 42 هزار میلیارد تومان بوده یعنی رقم آن، 4000 میلیارد تومان، افزایش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مجلس خواهان این افزایش نسبت به سال‌های قبل برای یارانه خانوارها بود که این امر نیز محقق شده است.
نوبخت همچنین گفت: پیش از این، دولت در یک برنامه از پیش هماهنگ شده با برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتواند به اقدامات دیگری بپردازد، منابع مورد نظر برای افراد یارانه بگیر را از 46 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان کاهش داد و این موضوع با موافقت نمایندگان مواجه نشد.
وی تاکید کرد: قطعا نمایندگان فهیم می دانند مصالح مردم در هر مقطع زمانی چیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: آنچه در روال قبل لایحه بود 23 هزار میلیارد تومان بود، مجلس پیشنهاد 46 هزار میلیارد تومان را مطرح و دولت نیز با آن موافقت کرد.
نوبخت اضافه کرد: بنده بارها اعلام کرده ام دولت هر آنچه مجلس اراده کند مطابق آن اقدام خواهد کرد و دولت بر خلاف نظر مجلس گامی بر نمی دارد.
عثمانی: نمایندگان نباید با اظهارات نادرست جایگاه مجلس را تضعیف کنند/ لاریجانی: تغییر رأی نمایندگان در قبال دریافت قیر سخن نادرستی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان آزادانه نظرهایشان را درباره بودجه بیان می کنند، گفت: اکنون دو هفته است که درباره منابع بودجه بحث می کنیم و نمایندگان آزادانه نظرهای مختلفی را بیان کردند.
محمدقسیم عثمانی در نشست علنی صبح امروز (شنبه، 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 در تذکری گفت: آقای دکتر لاریجانی تذکر بنده، بند 11 ماده 23 است، یکی از همکاران که لازم نیست اسم ایشان را بیاورم یک فایلی را پخش کردند که نمایندگان در قبال قیر و مسائل حوزه انتخابیه رأیشان را واگذار می کنند.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از همه جا تخریب می شود، چرا باید خودمان به جان هم بیفتیم؟
وی تصریح کرد: ایشان که می گویند نمایندگان در قبال قیر رأی یا سؤالشان را عوض می کنند نباید با این سخنان به نوعی خودمان به جان هم در مجلس بیفتیم و از همین رو آقای دکتر لاریجانی از شما تقاضا دارم از جایگاه و شأن نمایندگان مجلس شورای اسلامی دفاع کنید.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم بوکان تصریح کرد: بنده ملاحظه نکردم که کسی این حرف را زده باشد، اما این حرف بسیار نادرست است، زیرا هم اکنون دو هفته است که درباره منابع بودجه بحث می کنیم و نمایندگان آزادانه نظر می دهند و نظرهای مختلفی را نیز ارائه می کنند بنابراین اینگونه حرف ها واقعا ناصحیح است و می تواند تلقی غلطی را به وجود می آورد.
تذکر نماینده بوشهر و پاسخ نماینده صومعه سرا در صحن علنی مجلس
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه تخصیص یافته به حوزه انتخابی خود از آقای لاریجانی خواست به مسأله تخصیص بودجه استان ها ورود کند.
عبدالحمید خدری در جریان بررسی لایحه بودجه 97 ضمن اعتراض به بودجه اختصاص یافته به بوشهر خطاب به آقای لاریجانی افزود: شما به عنوان رئیس مجلس باید به مسأله تخصیص بودجه استان ها ورود کنید­.
وی ادامه داد­ : به برخی استان ها مثل استان گیلان بودجه بیشتری در لایحه بودجه 97 اختصاص یافته است.
در ادامه آقای لاریجانی تذکر خدری را وارد دانست و از او خواست به این مسأله پایان دهد.
وی خطاب به نوبخت گفت: مواردی در بودجه عمومی 10 ماهه امسال به استان ها اختصاص یافته است که باید گزارش آن به نمایندگان ارائه شود.
در ادامه و پس از سخنان آقای لاریجانی، نمایندگان گیلان اظهارات خدری را توهین به خود دانستند و با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس خواستار پاسخ به اظهارات نماینده بوشهر شدند.
آقای لاریجانی در پاسخ به آنها گفت: نباید با این صحبت ها وقت مجلس گرفته شود.
اما نماینده صومعه سرا در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر ابیاتی را خواند و گفت: هر کس به طریقی دل ما می شکند، بیگانه جدا دوست جدا می شکند، بیگانه اگر می شکند حرفی نیست آقای همکار چرا می شکند.
وی ادامه داد: متاسفانه هیأت رئیسه مجلس به فردی که معرکه می گیرد و فریاد می کشد اجازه می دهد.
دلخوش با بیان اینکه همه جای ایران سرای من است اظهار داشت: ما در موضوع ریزگردها آبرو گذاشتیم اما 17 سال است که راه آهن گیلان در حال احداث است و تا دو سال آینده نیز راه اندازی نمی شود اما برخی در استان هایشان 12 میلیارد دلار پروژه افتتاح شده است.
وی اضافه کرد: ما به عملکرد آقای نوبخت نیز اعتراض داریم زیرا او احساس می کند اگر سر سوزنی به استان گیلان کمک کند نسبت به سایر استان ها تبعیض روا شده است و هیچ گاه چنین کاری نمی کند.
در ادامه و پس از سخنان نماینده صومعه سرا، نماینده بوشهر نیز خواستار تذکر و پاسخ به نماینده صومعه سرا شد که در این حال تعدادی از نمایندگان دلخوش را برای آشتی و دلجویی از خدری به سمت جایگاه او مشایعت کردند اما همچنان مسأله با جدال لفظی ادامه پیدا کرد.
شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی را مشخص کردند.
نمایندگان  در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 3 تبصره 10 این لایحه با 154 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بند الحاقی 3 تبصره 10 آمده است که انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها، موضوع ماده (149) اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 94/4/31 به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و مشمول مالیات بر نرخ صفر می شود.
بر اساس جزء (1) این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد سال 1396 مشمول ماده 141 قانون تجارت شده باشند.
بر اساس جزء 2 این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید با این تجدید ارزیابی از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.
ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت مقرر می‌دارد که اگر بر اثر زیان‌های وارد شده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیأت‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رأی واقع شود.
گفتنی است در ماده 149 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 94/4/31 آمده است که آن قسمت از دارایی‌های استهلاک‌پذیر که بر اثر به‌کارگیری یا گذشت زمان یا سایر عوامل و بدون توجه به تغییر قیمت ها ارزش آن تقلیل می‌یابد و همچنین هزینه‌های تأسیس، قابل استهلاک بوده و هزینه استهلاک آنها جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود. مقررات مربوط به استهلاک‌های دارایی‌های استهلاک‌پذیر شامل جداول استهلاک‌ها و چگونگی اجرای آن با رعایت استانداردهای حسابداری توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.
سازمان برنامه و بودجه مکلف به حذف برنامه های غیرضرور دستگاه‌های اجرایی شد
نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان برنامه و بودجه را مکلف به حذف حداقل 5 درصد از برنامه فعالیت های موازی غیرضرور دستگاه های اجرایی که از بودجه عمومی کشور اعتبار دریافت می کنند، کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با بند الحاقی 10 تبصره 12 این لایحه موافقت کردند.
براساس بند الحاقی 10 تبصره 12 لایحه مذکور، در اجرای بند (الف) ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه و با هدف کوچک سازی ساختار دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور حداقل 5 درصد از برنامه - فعالیت های موازی، یکسان و غیرضرور دستگاه های اجرایی که از بودجه عمومی کشور اعتبار دریافت می نمایند و در پیوست شماره 4 این قانون درج شده اند را شناسایی و پیشنهاد حذف یا ادغام آنها را به شورای عالی اداری ارائه نماید، اعتبارات بخش های ادغامی به سازمان جدید منتقل و در صورت حذف برنامه- فعالیت، اعتبارات مربوطه تخصیص نمی یابد.
سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند در مقاطع سه ماهه گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی را مشخص کردند.
نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 3 تبصره 10 این لایحه با 154 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بند الحاقی 3 تبصره 10 آمده است که انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها، موضوع ماده (149) اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 94/4/31 به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و مشمول مالیات بر نرخ صفر می شود.
بر اساس جزء (1) این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد سال 1396 مشمول ماده 141 قانون تجارت شده باشند.
بر اساس جزء 2 این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید با این تجدید ارزیابی از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.
ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت مقرر می‌دارد که اگر بر اثر زیان‌های وارد شده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیأت‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رأی واقع شود.
گفتنی است در ماده 149 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 94/4/31 آمده است که آن قسمت از دارایی‌های استهلاک‌پذیر که بر اثر به‌کارگیری یا گذشت زمان یا سایر عوامل و بدون توجه به تغییر قیمت ها ارزش آن تقلیل می‌یابد و همچنین هزینه‌های تأسیس، قابل استهلاک بوده و هزینه استهلاک آنها جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود. مقررات مربوط به استهلاک‌های دارایی‌های استهلاک‌پذیر شامل جداول استهلاک‌ها و چگونگی اجرای آن با رعایت استانداردهای حسابداری توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.
تعیین ­سقف درآمدی بودجه در سال 1397
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف درآمدی بودجه سال 1397 کل کشور را تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی سرانجام با 165 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن، سقف درآمدی بودجه سال 97 کل کشور را تعیین کردند.
بر اساس بند (الف) ماده واحده لایحه بودجه سال 1397، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و چهارصد و سی و دو هزار و ششصد و چهار میلیارد و ششصد و شصت و هفت میلیون (4.432.604.667.000.000) ریال شامل منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و هشتصد و شصت و یک هزار و هشتصد و شصت و شش میلیارد و یکصد و چهل و هشت میلیون (3.861.866.148.000.000) ریال تعیین شد.
سهم 23 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت و گاز در سال 97
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با سهم 23 درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 با بند (الف) تبصره (1) این لایحه موافقت کردند.
در بند (الف) تبصره (1) این لایحه آمده است که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، 32 درصد تعیین می‌شود. مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.
گزارش هزینه‌کرد وجوه این بند هر سه ماه یک‌ بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط وزارت نفت ارائه می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/11937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

ماشینش «گاوکنترل» داره!

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها