راه ترقی

آخرين مطالب

آيا مي‌شود از مراکز نظامي ما بازديد کنند اما چشمشان بسته باشد؟ فرهنگ و هنر

آيا مي‌شود از مراکز نظامي ما بازديد کنند اما چشمشان بسته باشد؟
  بزرگنمايي:

به گزارش خبرگزاري آريا،آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به تشييع باشکوه 270 شهيد جنگ تحميلي، گفت: مرحبا به اين مردم خوب و زمان‌شناس که بسيار عالي و ارزنده به اين عزيزان ابراز ارادت کردند؛ عزيزاني که در جريان غواصي و بعد از آن اسير دشمن شدند و با کمال عشق و علاقه راه شهادت را در پيش گرفتند.
او با بيان اين‌که غواصي کار ساده‌اي نيست، گفت: انسان‌هاي ارزنده مانند اين غواصان عزيز در ايران بوده، هستند و خواهند بود و تا زماني که چنين فداکاري‌هايي وجود دارد به اين انقلاب آسيبي نمي‌رسد.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: اين تشييع مجلل انعکاس جهاني داشت و بحمدالله تلويزيون هم خوب عمل کرد و صحنه‌هاي تشييع و انعکاس خارجي آن را به خوبي به مردم نشان داد.
وي با اشاره به سفر نخست‌وزير عراق به ايران،‌ گفت: با سفر حيدرالعبادي به ايران تحکيم روابط ايران و عراق برقرار شد و اي کاش کشورهاي اسلامي ديگر هم پيوندشان را مستحکم‌تر مي‌کردند.
موحدي کرماني با اشاره به وضعيت يمن، گفت: امروز يمن مظهر دو چيز است؛ يکي مظهر مقاومت مردم اين کشور است که با حال روزه زير موشک‌هاي عربستان مقاومت مي‌کنند و ديگري مظهر پستي سعودي‌هاست که بايد خجالت بکشند و لااقل عناويني مانند خادم‌الحرمين را به خود نبندند.
او در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت: من از مجلس به خاطر مصوبه مربوط به مسأله‌ هسته‌اي تشکر مي‌کنم و از مسوولان مي‌خواهم به هفت اصلي که مقام معظم رهبري درباره زندگي امام (ره) تعيين فرموده‌اند، پايبند باشند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به تعبير قرآني "نصره بالرعب" درباره مواردي که بايد در مذاکرات و توافق هسته‌اي احتمالي مدنظر داشت،‌ گفت: قرآن مي‌فرمايد ما ياران اسلام را از طريق ايجاد رعب در دل دشمن ياري مي‌کنيم و اين مسأله مهمي است. در اين کشور شاه دست به کشتار مردم مي‌زد تا آن‌ها را بترساند اما مردم نترسيدند و بالعکس با مقاومت‌شان شاه را ترساندند تا فرار کند.
وي تصريح کرد: مردم ايران به رفع تحريم‌هاي ظالمانه پافشاري دارند اما اين پافشاري براي اين است که دين آن‌ها مي‌گويد در مقابل ظلم بايستيد. اين تحريم ظالمانه است و ما نه ظالميم و نه ظلم پذيريم.
او ادامه داد: اصرار براي رفع تحريم براي اين است که آن را ظالمانه مي‌دانيم اما به دشمنان بفهمانيد و دشمن بداند که ايران با اقتصاد مقاومتي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي داخلي روي پاي خود ايستاده است و تحريم‌ها اگرچه مشکل ايجاد کرده اما برخلاف تصورشان ايران را فلج نکرده است.
موحدي کرماني با بيان اين‌که ايران فرزند رمضان است و با قدرت ايستاده است، گفت: بديهي است در اين صورت هيأت ايراني با پشتوانه قوي مردمي مذاکره مي‌کند. ميدان مذاکره نيز يک نوع ميدان رزم است و رزمنده در آن با رجز کوبنده و قدرت‌نمايي دل دشمن را خالي مي‌کند و اين همان نصره بالرعب است. شکي نيست که آمريکا به توافق بيش‌تر نياز دارد تا ايران؛ اما وقتي مقاومت ايران را درک کرد و فهميد که مردم ايران روي پاي خود ايستاده‌اند و اگر تحريم‌ها هم باقي بمانند ايستادگي‌شان ادامه دارد، آمريکا اندک اندک به خواسته‌هاي هيأت ايراني تن در مي‌دهد.
وي با اشاره به زياده‌خواهي‌هاي آمريکا درباره بازديد از مراکز نظامي ايران و بازجويي از دانشمندان هسته‌اي، گفت: جلوي تمام اين‌ها را با يک امر مي‌شود گرفت و آن اين‌که آمريکا بفهمد ايران کشوري قوي است و در مقابل اين زياده‌خواهي‌ها سر فرود نخواهد آورد.
موحدي کرماني با اشاره به موضع رهبر انقلاب مبني بر ممنوعيت بازديد از مراکز نظامي و تماس با نخبگان و دانشمندان هسته‌اي، گفت: در اينجا يک سوال درباره اين تعبير که بازرسي‌ها مديريت شده انجام مي‌شود پيش مي‌آيد. آيا مي‌شود افرادي بيايند از مراکز نظامي و امنيتي ما بازديد کنند و چشم، فهم و درکشان به طور کلي بسته شود؟ آيا مي‌شود نه چيزي را ببينند و نه اسراري به دست آورند؟
او ادامه داد: اين مسأله اقلاً براي من مبهم است و من از مسوولان مي‌خواهم به سفارش مقام معظم رهبري مبني بر اين‌که به هيچ وجه اجازه نمي‌دهيم از مراکز نظامي بازديد شود به دقت عمل کنند.
موحدي کرماني ابراز اميدواري کرد که محصول توافق ايران با گروه 1+5 عزت اسلام و مسلمين و کرامت ايران باشد.
آيت‌الله موحدي کرماني هم‌چنين در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران ضمن گراميداشت ماه مبارک رمضان و سفارش به بهره‌گيري از اين ماه، گفت: در اين ماه ارتباط‌مان را با خدا به خصوص در سحرها برقرار کنيم. دعاهاي وارد شده را با توجه بخوانيم و به معاني بلند آن‌ها توجه کنيم.
وي گفت: ماه رمضان ماه توبه، مغفرت و پاکي است و در اين ماه بايد همت بگماريم و تمام آلودگي‌ها را از خودمان پاک کنيم.
موحدي کرماني با اشاره به اهميت رعايت حجاب، گفت: خواهران محترمي که حجاب را رعايت نمي‌کنيد و بدحجاب هستيد بفهميد که وقتي سر از قبر برمي‌داريد مهر دشمن خدا بر شما زده مي‌شود. شايد براي شما عجيب باشد اما با بدحجابي، آمريکا و دشمن خدا را شاد کرده‌ايد.
او افزود: مبادا کارهايي انجام دهيد که اگر خداي ناکرده انقلاب آسيبي ببيند و در آخرت بگويند شما در اين آسيب شريک هستيد. زيرا امر به معروف و نهي از منکر نکرده‌ايد.
موحدي کرماني با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مرقد امام خميني (ره) و تبيين هفت اصل از اصول زندگي امام (ره) از مسوولان خواست به اين اصول توجه کنند.
وي گفت: اگر از چهار چيز غفلت شود انقلاب از دست مي‌رود و آن چهار چيز رها کردن اصول، چسبيدن به فروع، کنار زدن انسان‌هاي لايق و سرکار آوردن انسان‌هاي نالايق است.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌که سقوط آندلس در اثر بي‌توجهي به فرهنگ اسلامي بود، گفت: مبادا آمريکايي که با دست قدرتمند اسلام و مردم از کشور دور انداخته و از در رانده شد، با توطئه‌هاي ديگري از پنجره برگردد و خداي ناکرده سلطه آمريکا بر اين کشور حاکم شود. 

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/3873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

نامه وزیر دفاع به قالیباف

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق