راه ترقی

آخرين مطالب

اصلاح‌طلبان مي‌خواهند رقيب محتمل خود را از ميدان به‌در کنند گفتگو

  بزرگنمايي:

خبرگزاري آريا- اصلاح‌طلبان با بحث فساد در شهرداري در چند روز اخير کوشيدند ضمن به حاشيه بردن بحث حقوق‌هاي نجومي، دامن اصولگرايان را آلوده نشان داده و يک رقيب محتمل خود را از ميدان به‌در کنند.
به گزارش سرويس سياسي خبرگزاري آريا، روزنامه صبح نو در شماره امروز خود در گزارشي با عنوان «شکست سناريوي دروغ نجومي؛ سومين گام پيروزي اصولگرايان رقم خورد» به انتخابات شوراي شهر تهران پرداخت. اين روزنامه در بخشي از گزارش خود  با دکتر امير محبيان مديرعامل خبرگزاري آريا گفتگو کرده است که متن کامل گزارش اين روزنامه و گفتگو دکتر امير محبيان در ادامه مي آيد:
آقاي دکتر امير محبيان، مدير عامل خبر گزاري آريا در گفت‌و‌گو با «صبح نو» درباره انتخابات هيات رييسه شوراي شهر تهران، گفت: نبايد ترديد کرد که اصلاح‌طلبان مي‌کوشند تا ارکان سياسي و اجرايي قدرت را تسخير کنند و اين عجيب نيست. اهميت شوراي شهر براي آنان به 2 وجه بر مي‌گردد. نخست آن که هميشه شوراي شهر علامتي از گرايش اجتماعي مردم به‌ويژه در اين مورد خاص مردم تهران است. دوم آنکه شوراي شهر مي‌تواند يا شهردار تعيين کند يا چون شمشير داموکلس بر سر شهردار تهران به کنترل او در مسير اهداف اصلاح‌طلبان کمک کند.
رييس مرکز پژوهشي راهبردي آريا با تاکيد بر اينکه شوراي شهر براي اصلاح‌طلبان اهميت داشته و دارد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان با بحث فساد در شهرداري در چند روز اخير کوشيدند ضمن به حاشيه بردن بحث حقوق‌هاي نجومي، دامن اصولگرايان را آلوده نشان داده و يک رقيب محتمل خود را از ميدان به‌در کنند.

گزارش روزنامه صبح نو
روزنامه صبح نو در گزارش خود مي نويسد: انتخابات هيات رييسه شوراي شهر تهران در سال پاياني فعاليتش، به صورت علني برگزار شد و همچنان مهندس مهدي چمران با 16 رأي در رقابتي نزديک با آقاي احمد مسجد جامعي که 14 رأي کسب کرد، دوباره به صندلي رياست شوراي شهر تهران تکيه زد.
مسأله انتخابات در همه کشورهاي متمدن جهان با رقابت معنا پيدا مي‌کند و بدون رقابت، مانند آنچه در گذشته نه چندان دور در مصر مبارک يا ليبي قذافي، تونس بن علي و حتي عراق صدام حسين صورت مي‌گرفت، انتصاب به حساب مي‌آمد و نه انتخاب.
موضوع جالب درباره رقابت‌هاي انتخاباتي از سوي احزاب و کانديداها، براي کشورهاي پر مدعايي مانند آمريکا به لحاظ داشتن دموکراسي نوين، اين است که در راه رسيدن به هدف نهايي، حال چه پيروزي در انتخابات رياست جمهوري باشد و چه مجلس سنا يا نمايندگان، از هيچ تلاشي حتي شرم‌آور‌ترين روش‌ها در جهت خارج کردن رقبا از صحنه رقابت انتخاباتي فروگذار نمي‌کنند مانند آنچه در مبارزات درون حزبي ميان جمهوري‌خواهان اتفاق افتاد که پاي تهمت به همسران کانديداهايي چون تد کروز و دونالد ترامپ هم به ميان مبارزات انتخاباتي آمد.
در انتخابات دوره چهارم شوراي شهر تهران نيز اين رقابت دوباره ميان 2 بچه محله بازار تهران و کوچه عودلاجان که از رفاقت صميمي هم با يکديگر برخوردار بودند، مانند دور دوم، به وجود آمد و اين بار مهدي چمران بر احمد مسجد جامعي پيروز شد کما اينکه در گذشته از وي شکست خورده بود و اساسأ هر فردي که وارد رقابت‌هاي انتخاباتي مي‌شود به خوبي مي‌داند که علاوه بر احتمال پيروزي، امکان شکست خوردن هم وجود دارد.
اما مشکل وقتي شروع مي‌شود که اصلاح‌طلبان در رقابت‌هاي انتخاباتي فقط به پيروزي آن هم با هر روشي حتي ناجوانمردانه فکر مي‌کنند و انگار از فتنه 88 به اين طرف عادتشان شده که اتهامات مختلف را مطرح کنند و در اِزايش کوچک‌ترين سندي را هم رو نکنند.
از حدود 10 روز پيش که تلويزيون دولتي ملکه انگلستان يعني بي‌بي‌سي فارسي‌، خبر بذل و بخشش يک ميليون و يکصد هزار متر مربع زمين در بهترين نقاط تهران را از ناحيه شهردار تهران به برخي از مديران شهرداري و پنج نفر از اعضاي شوراي شهر تهران به روي آنتن فرستاد، پروژه دروغ‌هاي نجومي نيز در جهت تخريب قاليباف و چمران، درست به مانند سناريوي شب انتخابات فتنه 88 از سوي روزنامه‌هاي اصلاح طلب کليد خورد و آنچنان جنجالي به پا کردند که پاي مجلس شوراي اسلامي هم به اين قضيه باز شد و صحبت از تحقيق و تفحص بر عملکرد شهرداري تهران از سوي برخي از نمايندگان اصلاح‌طلب مطرح شد.

گام سوم اصلاح‌طلبان شکست خورد
مثال عيني چنين مدعايي، اظهارات آقاي پرويز سروري عضو شوراي شهر تهران است که به «صبح نو» مي‌گويد: چند روز پيش از برگزاري انتخابات هيات رييسه شوراي شهر تهران، يکي از سران فتنه اعلام کرد که پيروزي در اين انتخابات در حکم برداشتن گام سوم است. در واقع به تعبير وي گام نخست با رياست جمهوري دکتر روحاني و گام دوم با پيروزي ليست اميد در انتخابات مجلس شوراي اسلامي رقم خورده بود و گام سوم مي‌توانست موجبات برداشتن گام چهارم با پيروزي در انتخابات شوراي شهر سال آينده را به همراه پيروزي مجدد دکتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري فراهم سازد.
اما اين استراتژي با شکست مواجه شد و سومين گام پيروزي اصولگرايان را رقم زد. به‌طوري‌که بعد از انتخاب آيت الله جنتي بر رياست خبرگان رهبري و انتخاب آقاي علي لاريجاني، به عنوان رييس مجلس شوراي اسلامي حال آقاي مهدي چمران مجدداً بر کرسي رياست شوراي شهر تکيه زد.

شوراي شهر به محل تاخت و تاز سياسي تبديل نخواهد شد
آقاي لطف الله فروزنده، سخنگوي جمعيت ايثارگران در گفت‌و‌گو با «صبح نو» درباره انتخابات هيات رييسه شوراي شهر تهران، گفت: اصولگرايان با توجه به دارا بودن اکثريت شوراي اسلامي شهر تهران عملکرد موفقي داشتند و رويکرد اصلي خود را کار، خدمت به مردم و آباداني شهر قرار داده بودند و همين امر موجب موفقيت آنهاست.
وي افزود: اصولگرايان شورا نشان داده‌اند که دنبال کار جهادي و خدمت به مردم هستند و مردم اين تجربه را درک کرده‌اند.
در مقابل، نگاه ديگري شورا را محل نزاع سياسي مي‌داند و در دوران مديريت خود شورا را به باشگاه سياسي تبديل کردند. اين تجربه وجود دارد و جريان دوم خرداد به دنبال آن بود که شورا را در اختيار بگيرد اما شکست خورد.
سخنگوي جمعيت ايثارگران خاطرنشان کرد: اعضاي شوراي شهر با انتخاب آقاي چمران نشان دادند که تبليغات چند روز اخير بي اثر بوده و نتوانست خدشه‌اي به ساختار شوراي شهر وارد کند. اين انتخاب نشان داد که شوراي شهر تهران نمي‌تواند به محل تاخت و تاز سياسي گروه‌ها تبديل شود.
فروزنده با تاکيد بر اينکه فيش‌هاي نجومي لکه‌اي است که با برخي فضاسازي‌ها پاک نمي‌شود، اظهار داشت: فرافکني و فرار رو به جلو مشکلي را حل نمي‌کند. مردم هوشيارند و به سادگي فريب نمي‌خورند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/6975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد