راه ترقی

آخرين مطالب

جنجال انتخاباتي در آمريکا بر سر بيماري خانم کلينتون؛ هيلاري ايدز دارد يا ذات الريه؟! نوشتارها

جنجال انتخاباتي در آمريکا بر سر بيماري خانم کلينتون؛ هيلاري ايدز دارد يا ذات الريه؟!
  بزرگنمايي:

راه نو- برايان فالون سخنگوي هيلاري کلينتون نامزد دمکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا  اطمينان داد کلينتون به جز ذات الريه، هيچ بيماري ديگري ندارد.
فالون در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بي سي MSNBC» ضمن اعلام اينکه اسناد پزشکي جديدي در مورد کلينتون طي روزهاي آينده منتشر خواهد شد، افزود کلينتون تبليغات انتخاباتي خود را همين هفته مجددا آغاز خواهد کرد.
اين گزارش در حالي است که نشريه پوليتيکال اينسايدر اعلام کرد: بيل کلينتون ممکن است به ايدز مبتلا باشد!
داروين پورتر و دانفورث پرنس، در کتابي با عنوان بيل و هيلاري، فاش کرده اند که بيل کلينتون از سال ها پيش به بيماري ايدز مبتلا بوده است
به گزارش نشريه پوليتيکال اينسايدر، اسراري درباره احتمال ابتلاي بيل کلينتون به بيماري ايدز فاش شده است که مي تواند بر   مبارزه انتخاباتي هيلاري همسر او تاثير بگذارد.اين نشريه افزود: دو نويسنده به نامهاي داروين پورتر و دانفورد پرنس گزارشي جنجالي درباره بيل کلينتون رئيس جمهور سابق آمريکا منتشر کرده اند که ممکن است به مبارزات انتخاباتي هيلاري پايان دهد.
در کتاب جديد اين دو نويسنده به نام «بيل و هيلاري» با برخي نزديکان کلينتون مصاحبه شده است که ادعا کرده اند: بيل آنقدر با زنان متعدد رابطه داشته است که هيلاري بارها او را مجبور کرد آزمايش اچ آي وي بدهد. اين بدان علت است که رئيس جمهور سابق روابط جنسي ناسالم داشته است.
اگرچه آزمايش هاي اوليه منفي بوده است، اچ آي وي و ايدز ممکن است توضيحي  براي يک راز باشد. طي ساليان طولاني، بيل و هيلاري سوابق پزشکي خود را مخفي نگه داشته اند. بيل  کلينتون تغيير ظاهري خودش را به جراحي قلب و رژيم جديد غذايي نسبت مي دهد اما او هر روز لاغرتر و ضعيفتر مي شود.
بيل کلينتون تقريباً‌ همسن جرج دبليو بوش است. بوش سالم به نظر مي رسد اما کلينتون خيلي پير و ضعيف شده است.
ديک موريس مشاور سابق بيل کلينتون مي گويد که رئيس سابقش اين روزها سالم به نظر نمي رسد. وي با اشاره به مصاحبه بيل کلينتون در شبکه ان بي سي گفت: «من کسي را که در تلويزيون ديدم، نشناختم. او بي توجه، بي تفاوت بود و بسيار آهسته صحبت مي کرد، حتي کند فکر مي کرد.»
در همين حال نشريه انگليسي تلگراف در شماره اخير خود نوشت ظاهرا مشکلات جسماني هيلاري کلينتون مسئولان حزب دموکرات آمريکا را به طور جدي آشفته کرده و اخبار و گزارشهاي مربوط به وضع جسماني بانوي اول پيشين آمريکا، حزب دموکرات را با يک دوره سياسي مبهم روبرو کرده است.
به گفته پزشک معالج هيلاري کلينتون، نامزد دموکراتها در انتخابات آينده به ذات الريه مبتلا است. به رغم اين که پزشک به هيلاري کلينتون توصيه کرده بود تا بهبود شرايط جسماني‌اش از شرکت در نشستها خودداري کند، وي در مراسمي که به مناسبت سالگرد حملات يازده سپتامبر سال دو هزار و يک برگزار شد حضور يافت اما دچار ضعف شد و از هوش رفت.
پيش از اين حادثه نيز شايعاتي در رسانه هاي آمريکايي منتشر شده بود دال بر اين که هيلاري کلينتون شصت و هشت ساله که هدايت دستگاه ديپلماسي آمريکا را در فاصله سالهاي دو هزار و نه تا دو هزار و سيزده بر عهده داشت، از مشکلات جسمي رنج مي برد اما طرفدارانش اين مسئله را به شدت انکار مي کردند و آن را «تئوريهاي توطئه» عليه نامزد محبوب خود مي دانستند.
با اين حال اتفاقي که روز يکشنبه براي هيلاري کلينتون افتاد شرايط را تغيير داد. اکنون مسئولان حزب دموکرات آمريکا بايد به سوالات کلافه کننده اي پاسخ دهند و مشخص کنند که اگر بيماري به کلينتون اجازه ندهد رقابتهاي انتخاباتي را دنبال کند چه اتفاقي خواهد افتاد و چرا وي پيش از اين درباره بيماري خود چيزي به طرفدارانش نگفته است.
 پليس فدرال آمريکا (اف بي آي) نيز هفته گذشته با انتشار بخشي از تحقيقات خود درباره هيلاري کلينتون که در ماجراي بحث برانگيز رايانامه هاي ناپديد شده نيز تحت فشار قرار دارد، فاش کرد کلينتون دسامبر سال دو هزار و دوازده دچار يک شوک مغزي شديد شد و روزهاي پاياني همان سال نيز از يک لخته خون در جمجمه اش رنج مي برد. بر اساس اين اسناد، کلينتون به بازرسان پليس فدرال گفته است طبق توصيه هاي پزشک معالج خود، فقط چند ساعت در روز امکان کار در وزارت امور خارجه را داشت و قادر نبود همه نشست هايي را که در آن شرکت مي کرد، به ياد آورد.

بيماري هيلاري کلينتون جدي است؟
روزنامه واشنگتن پست نوشت : انتشار خبر ابتلاي هيلاري کلينتون به بيماري ذات الريه باعث شد تا بسياري از آمريکايي ها از خود بپرسند که اين بيماري تا چه حد جدي است؟
پايگاه اينترنتي روزنامه واشنگتن پست آمريکا در مقاله اي به قلم بن گوارينو نوشت:تشخيص بيماري ذات الريه در هيلاري کلينتون نامزد دمکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا از جنبه پزشکي به چه معنا است؟
اين نشريه در ادامه به سابقه تاريخي يکي از سرفه هاي هيلاري کلينتون در يک رقابت انتخاباتي اشاره مي کند و مي نويسد:در روز جهاني کارگر،هيلاري کلينتون در جريان يک سخنراني انتخاباتي در شهر کليولند در ايالت اوهايو، براي مدتي صحبتش را قطع کرد تا جلوي سرفه هاي مکرر خود را بگيرد، او جرعه جرعه از ليوان آبي که مقابلش بود نوشيد، از ميکروفون فاصله گرفت و سپس گفت:« هر زمان که به دونالد ترامپ فکر مي کنم، دچار آلرژي مي شوم».
اين مقاله مي افزايد:اما آيا سخنراني هاي کنايه‌آميز هيلاري کلينتون مي تواند ميکروب ها را از بين ببرد؟ شش روز پس از سخنراني انتخاباتي در ايالت اوهايو، در مراسم سالگرد يازدهم سپتامبر در نيويورک بود که هيلاري کلينتون تعادل خود را از دست داد، طوري که بايد به کمک ديگران سوار بر خودروي ون مي شد که منتظر او ايستاده بود. وقتي از اين صحنه تصوير برداري شد ستاد انتخاباتي هيلاري کلينتون هم مجبور شد تا در اين باره ابهام زدايي کند و به وضوح توضيح بدهد که ماجرا از چه قرار است؟
ستاد انتخاباتي هيلاري کلينتون در توضيح ماجرا گفت که چند روز پيش مشخص شد يکي از پزشکان تشخيص داد که اين نامزد شصت و هشت ساله انتخابات رياست جمهوري آمريکا مبتلا به ذات الريه است.
ليزا بارداک پزشک هيلاري کلينتون در بيانيه اي که روزنامه واشنگتن پست روز يک شنبه گزارش کرده بود گفت:
هيلاري کلينتون دچار سرفه هايي شد که به آلرژي ربط دارد. روز جمعه بعد از پيگيري هاي بيشتر درباره طولاني شدن سرفه هاي هيلاري کلينتون، مشخص شد که او به ذات الريه مبتلا است. هيلاري کلينتون تحت درمان با آنتي بيوتيک قرار گرفت و به او توصيه شد که استراحت کند و برنامه هاي خود در رقابت هاي انتخاباتي را تغيير دهد.
پزشک هيلاري کلينتون گفت: درحاليکه در ماجراي روز يک شنبه هيلاري کلينتون گرما زده شد و آب بدنش را از دست داد من او را معاينه کردم و او اکنون آب بدنش را دوباره بدست آورده و بهبود يافته است. هيلاري کلينتون سفر خود به ايالت کاليفرنيا را لغو کرد.
اين مقاله مي افزايد: هرچند باراک اوباما گفته است هيلاري کلينتون رو به بهبود است اما تشخيص ذات الريه ممکن است باعث شده باشد که بسياري از راي دهندگان آمريکايي از خود بپرسند که آيا ذات الريه يک بيماري جدي است؟
پاسخ کوتاه به اين پرسش با توجه به اطلاعات محدودي که درباره پرونده پزشکي هيلاري کلينتون در دسترس است اين است که ذات الريه بيماري جدي نيست.
روزنامه واشنگتن پست با دکتر « نورمن ادلمان » مشاور علمي انجمن ريه آمريکا تماس تلفني برقرار کرد و در اين باره از وي سئوال کرد و او هم در پاسخ گفت در اين مقطع زماني هيچ دليلي وجود ندارد که باور کنيم هيلاري کلينتون ناتوان خواهد شد.
پاسخ طولاني به اين پرسش و ميزان جدي بودن بيماري ذات الريه به بيش از يکصد سال پيش بازمي گردد زماني که در دهه هزار و هشتصد و هشتاد ميلادي باکتري پنوموکوکي کشف شد. دکتر ويليام اولسر پزشک کانادايي مي گويد در آغاز قرن بيستم بود که ذات الريه جاي بيماري سل را گرفت و درحاليکه پيشتر، بيماري سل عامل اصلي مرگ و مير در شهرهايي مثل شيکاگو بود. در اين سالها بود که بيماري ذات الريه به عامل شماره يک مرگ و مير در چنين شهرهايي تبديل شد. وي مطالعه دقيقي درباره اين بيماري داشت .
اين مقاله در ادامه شدت و ضعف بيماري ذات الريه را از جنبه هاي مختلف بررسي کرده است.

نامزد جايگزين دموکراتها کيست؟
در صورت کناره گيري کلينتون از رقابتهاي انتخاباتي، دموکراتها چه کسي را به عنوان نامزد خود در انتخابات معرفي خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، در پي ابهامات و نگراني هايي که درباره وضع جسماني هيلاري کلينتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا به وجود آمده، اکنون اين سوال مطرح شده است که در صورت کناره گيري وي از رقابتهاي انتخاباتي، دموکراتها چه کسي را به عنوان نامزد خود در انتخابات نوامبر آينده معرفي خواهند کرد.
مسئله شوک مغزي و لخته خون در سر هيلاري کلينتون پيش از اين نيز در رسانه ها منتشر شده بود. اما اذعان هيلاري کلينتون به ضعف حافظه موضوع بحث برانگيزي است که بهانه هاي خوبي به  دونالد ترامپ رقيب جمهوري خواه وي داده تا ضمن تمرکز بر موضوع سلامت شکننده هيلاري کلينتون، جبهه جديدي براي حمله به وي باز کند.
 ديويد شاستر روزنامه نگار که درباره وضع هيلاري کلينتون از منابع آگاه در داخل حزب دموکرات اطلاعاتي کسب کرده است، مي گويد ممکن است مقامات حزب دموکرات در صورت نياز براي بررسي امکان جايگزيني هيلاري کلينتون يک نشست اضطراري تشکيل دهند. اما چنين سناريويي تنها زماني مدنظر قرار مي گيرد که وزير امور خارجه پيشين آمريکا از نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا انصراف دهد.
 در حال حاضر وزير امور خارجه پيشين آمريکا به چنين گزينه اي فکر نمي کند. کمي پس از اتفاقي که روز يکشنبه براي کلينتون افتاد، وي در گفتگو با روزنامه نگاران تاکيد کرد حالش کاملا خوب است و جاي نگراني نيست. اما اگر هيلاري کلينتون تصميم بگيرد در انتخابات رياست جمهوري شرکت نکند، دو نامزد بالقوه براي جايگزيني وي وجود دارد: جو بايدن معاون رياست جمهوري فعلي آمريکا و برني ساندرز که در انتخابات مقدماتي دموکراتها از کلينتون شکست خورد.
 طبق اساسنامه حزب دموکرات، نامزد جديد حزب براي انتخابات رياست جمهوري آينده بايد در نشست ويژه کميته ملي دموکرات با راي اکثريت آرا انتخاب شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/7072/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969