راه ترقی

آخرين مطالب

اخطار به جنگنده‌ها و ناوهاي آمريکايي؛ فرماندهان ايراني در برخورد با خاطي، کمترين ترديدي به خود راه نمي دهند گفتگو

اخطار به جنگنده‌ها و ناوهاي آمريکايي؛ فرماندهان ايراني در برخورد با خاطي، کمترين ترديدي به خود راه نمي دهند
  بزرگنمايي:

راه نو- سردار سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري در گفتگوي ويژه با برنامه "من طهران" شبکه خبري العالم گفت: متأسفانه کساني که از خارج از منطقه حساس و استراتژيک ما آمده و در آن، خيمه زده اند نمي خواهند که در اينجا آرامش حاکم باشد. وي افزود: منافع آنها در بحران آفريني است و وجود قدرتي مانند ايران، مي تواند در حد خودش يک عامل بازدارنده باشد و اين امر به نفع کليه کشورهاي منطقه است که اميدواريم همگان بتوانند از اين توان، به روش صلح آميز و در راستاي کسب منافع بيشتر استفاده کنند.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درباره تنش هاي گاه و بيگاه بين ناوهاي امريکايي و نيروي دريايي کشورمان در خليج فارس گفت: تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي جلوگيري از هر گونه تنش است. ما معتقديم متأسفانه منطقه غرب آسيا، به لحاظ حضور نامشروع امريکايي ها در اين منطقه و حضور غده سرطاني "اسرائيل" به اندازه کافي ناامن هست.

آمريکايي ها خطايي مرتکب شوند ترديدي به خود راه نمي دهيم
وي افزود: همه ما بايد براي کاهش ناامني ها تلاش کنيم و اين دکترين جمهوري اسلامي ايران است و در عين حال، چنانچه امريکايي ها يا هر کشور متجاوز ديگري مرتکب خطايي بشوند نيروهاي مسلح ايران، در برخورد با خاطي کمترين ترديدي به خود راه نخواهند داد. ديگراني که وارد منطقه مي شوند بايد کاملا مراقب حرکات و سکنات خودشان باشند.
سردار جزايري  تصريح کرد: همه قرائن و شواهد نشان دهنده آن است ايران و نيروهاي مسلح آن و به ويژه نيروي دريايي آن در چارچوب حقوق درياها و مواد حقوق بين الملل درباره درياهاي آزاد، درياهاي سرزميني و درياهاي خودي مبتني بر قوانين داخلي عمل مي نمايد و ديگران که وارد مي شوند بايد مراقبت کنند.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: گاهي گزارشات نادرست و کذب، توسط سربازان امريکايي به مقامات بالاترشان ارائه مي شود. شايد اين به دليل ترسي باشد که سربازان امريکايي از حضور در اين منطقه دارند. گاهي وقت ها هم جوسازي و شانتاژ مي کنند و ممکن است به دنبال اهداف و نياتي باشند.
وي افزود: البته ما توصيه مي کنيم تنش آفريني نکنند. زيرا نيروهاي دفاعي ما کاملا به منطقه اشراف اطلاعاتي دارند و از اختياراتي برخوردارند که با هر متجاوزي برخورد لازم را داشته باشند.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح در پاسخ به سؤالي درباره نزديک شدن جنگنده ها و ناوهاي امريکايي به مرزهاي هوايي يا دريايي ايران گفت: تحرکات امريکايي ها ممکن است دلايل مختلفي داشته باشد. ما فقط توصيه و تأکيد مي کنيم که کاملا مراقب باشند زيرا فرماندهان ما، اختياراتي دارند که با خطاکار بايد برخورد کنند. از اين رو، اميدوارم رفتار ديگراني که وارد منطقه مي شوند مبتني بر قانون و چارچوب هاي شناخته شده سازمان هاي بين المللي باشد و به نظر مي رسد در آن صورت مشکل خاصي رخ نخواهد داد.
سردار جزايري با ابراز اميدواري به اين که آمريکايي ها دنبال ايجاد بحران جديد در منطقه نباشند، خاطرنشان کرد: ما به نوبۀ خودمان و در حدي که در اختيار ماست، واقعاً به دنبال جلوگيري از تنش آفريني هستيم. زيرا تنش آفريني، مضرات زيادي براي مجموعۀ کشورهاي اين منطقه دارد.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح افزود: در عين حال، بديهي است که جمهوري اسلامي ايران، با خطاکار، برخورد خواهد کرد.
سردار جزايري در بخش ديگري از گفت وگوي اختصاصي با شبکه العالم اظهار داشت: کشورهاي منطقه، خودشان آگاه هستند که تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران، همواره بر برقراري امنيتِ دسته جمعي بوده است، لذا، ما مايليم که سطح همکاري ها ارتقا پيدا کند و روابط بين کشورهاي منطقه از همه جهات از جمله مسائل نظامي و دفاعي افزايش يابد زيرا اين مساله مي تواند امنيت را براي منطقه به ارمغان بياورد.

آمريکا در منطقه ايران هراسي را رواج مي دهد
وي در ادامه تاکيد کرد: آمريکايي ها در کارهايشان، دچار افراط و تفريط هستند و اين نکته مخصوصاً درمورد جمهوري اسلامي ايران و توانمندي هاي کشورمان، صادق است. آن ها گاهي اين توانمندي ها را بيش از حد نشان مي دهند تا به اين وسيله ايران هراسي راه بيندازند. گاهي نيز سطح توانمندي ها را بسيار کاهش مي دهند تا نظام ما را ضعيف جلوه دهند. اما اين گونه رفتارهاي مقامات نظامي و غيرنظامي آمريکا، براي ما مهم نيست؛ مهم آن است که ما توانمندي هاي ويژه اي داريم که مي توانيم از منافع خودمان و در صورت نياز، از منافع کشورهاي منطقه دفاع کنيم. دوستان ما با اين توانمندي ها آشنا هستند و به آن ها اميدوارند و دشمنانمان نيز از اين توانمندي ها بيمناک و نگرانند.
سردار جزايري در پاسخ به اين سئوال که آيا تهديدي منطقه اي عليه ايران وجود، گفت: آمريکايي ها بارها اعلام کرده اند که قصد برخورد با جمهوري اسلامي ايران را دارند و متاسفانه، بارها اعلام کرده اند که درصدد اقدام نظامي عليه ايران هستند. شما به کرات شنيده ايد که آمريکايي ها گفته اند: گزينۀ نظامي روي ميز است.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي کشور افزود: از سوي ديگر، عملکرد آمريکايي ها را در سوريه، افغانستان و عراق مي بينيم. جنايت هايي که مستقيم توسط آمريکايي ها يا ديگران به نيابت از آمريکا انجام مي شود، در چارچوب "جنايت عليه بشريت" مي گنجد و جناياتي کم نظير به شمار مي روند که در منطقۀ ما رخ داده است.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح همچنين در خصوص اين که آيا هيچ يک از کشورهاي منطقه خليج فارس، تهديدي براي جمهوري اسلامي به شمار مي روند؛ گفت: بعضي کشورهاي منطقه، روابطي کاملاً دوستانه با ما دارند، برخي ديگر روابطي برادرانه با ما دارند و روابط برخي کشورها با ما، تا حدودي تحت تأثير کشورهاي بيگانه است. متاسفانه روابط برخي از کشورها با ما کاملاً تحت تأثير صهيونيست ها و آمريکايي هاست. اما اين که اين کشورها توان برخورد نظامي با جمهوري اسلامي ايران داشته باشند، کاملاً دور از انتظار است.
وي احتمال اين که اين کشورها به نيابت از آمريکا دست به جنگ نيابتي عليه ايران بزنند، را محتمل دانست و خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران، خود را براي شرايط مختلف آماده کرده است. ما به عنوان نظامي، وظيفه داريم سناريوهاي مختلف را مبتني بر انواع تهديد آماده داشته باشيم. اين مساله بسيار بديهي است که در همۀ کشورها سناريوهاي مختلف پيش بيني مي شود و بر اساس آن ها مدل سازي و براي مقابله با هرگونه تجاوزي، برنامه ريزي مي کنند، ما هم از اين قاعده مستثني نيستيم.

اظهارات عجيب در باره بسيج مردمي عراق
"سيطره ايران بر بسيج مردمي عراق" از حرف هاي عجيب است، هيچ کشوري حق اين را ندارد که در مورد سرنوشت کشور ديگر دخالت کند، چگونه عده اي به خود اجازه مي دهند که مثلا بگويند مردم سوريه حق اين را ندارند که از حکومتشان در برابر تروريست ها و متجاوزين اقدام کنند، درباره عراق نيز همين گونه است، به چه اجازه اي عده اي به خود حق مي دهند عليه بسيج مردمي سخن بگويند، بسيج مردمي همان مردم عادي عراق هستند، اشخاصي که دلشان براي کشور و نظامشان مي سوزد، پايبند هستند و مي خواهند متجاوزين و تروريست ها را از کشور، شهرها و مناطق شان بيرون کنند، اين حق مسلم همه مردم و ملتهاست.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: اگر غير از اين باشد بايد در پيشگاه تاريخ پاسخگو باشند، حتما فرزندانشان در آينده انتقاد خواهند کرد که چرا اقدام، تلاش يا ايثارگري نکرديد، چرا با تروريست ها برخورد نکرديد، بسيج مردمي و مردم عراق که اين بسيج جزو آنان است، حق دارند و بايد تصميم بگيرند که در کجا دخالت کنند يا نکنند. به هيچ کشوري اين موضوع مربوط نيست، البته از نظر ما که يک دوره جنگ يا دفاع مردمي را در جنگ 8 ساله پشت سر نهاديم، ارزش حضور ايثارگرانه مردم در دفاع، جبهه و جنگ عليه دشمن و متجاوزين را مي دانيم.
سردار جزايري درادامه افزود: درباره اين شايعه که تصميم گيري بسيج مردمي عراق در اختيار ايران است، بايد بگويم جمهوري اسلامي ايران به لحاظ سطح دولت ها و آحاد مردم ارتباط و نزديکي فوق العاده اي با کشور عراق دارد، با وجود جنگي که آمريکاييها و صدام و بسياري از کشورهاي متجاوز به اين دو کشور تحميل کردند ما در بهترين حالت با يکديگر به سر مي بريم، البته برخي بسيج مردمي را به دليل توان بالايش بر نمي تابند و فرافکني مي کنند، جمهوري اسلامي ايران دوست و برادر عراق است، اگر کاري از دستش برآيد و کمک بخواهند حتما به عراق کمک مي نمايد، همانگونه که به سوريه کمک مي کند.
وي تصريح کرد، طبق قانون اساسي و آموزه هاي ديني وظيفه ماست که از مظلوم در برابر ظالم دفاع کنيم، به اين راهبرد بزرگ خود افتخار مي کنيم و آشکارا نيز اعلام مي کنيم، اما تاکيد مي کنيم که بسيج مردمي متعلق به عراق، ملت و دولت آن است و ما دخالتي در آن نداريم.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: درباره مساله سوريه و آتش بس که به شما گفته بودم به آن خوش بين نيستم، بايد بگويم آمريکاييها يک پاي قضيه در آتش افکني در منطقه و همچنين در سوريه هستند، داعش زاده تفکرات و انديشه ها و دکترين هاي آمريکاست که به تبع آن برخي از کشورها مانند عربستان و ديگران در واقع تدارکات کار را به وجود مي آورند.

نيت پشت پرده آمريکا از اعلام آتش بس در سوريه
سردار جزايري گفت: تمام تلاش آمريکا آن است که تا جايي که مي تواند به دولت و ملت سوريه ضربه بزند وقتي که چنين دولتي مساله آتش بس را اعلام مي کند انسان در نيت پشت پرده آن ترديد پيدا مي کند متاسفانه اين نگرش به نيت آنان، تحليلي بدبينانه نيست در گذشته هم آتش بس هايي داشتيم که بلافاصله توسط آمريکاييها نقض شده و کوشيدند از آتش بس به نفع تروريست ها و متجاوزين سوء استفاده کنند لذا به نظر من نبايد در باره آتش بس هايي که يک طرف آن آمريکا، عربستان يا تروريست ها هستند خيلي خوش بين باشيم و بايد مراقبت هاي لازم را داشته باشيم.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد، همين آتش بس فعلي بيانگر آن است که کاملا شکننده و غير قابل اعتماد است البته هر تلاشي براي مردم سوريه انجام پذيرد که بتواند محل تنفسي براي مردم سوريه باشد و به آنان که مدت هاي مديد در محاصره بودند کمک کرد و امکانات غذايي، دارويي و ساير امکانات را بتوان به آنان رساند، بايد از آن حمايت کرد و جمهوري اسلامي ايران نيز همين وجه را در پيش گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/7132/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد