راه ترقی

آخرين مطالب

گاز سبب مهاجرت معکوس به روستاها شده است نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه نو- گازرساني به روستاها با هدف محروميت‌زدايي، افزايش رفاه عمومي، جلوگيري از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زايي در دستور کار وزارت نفت دولت يازدهم و شرکت ملي گاز ايران قرار گرفت و تاکنون شاهد ثبت دستاوردهاي بزرگي در اين زمينه بوده ايم.
در اين مسير، گازرساني به روستاهاي استان آذربايجان غربي نيز در دستور کار شرکت گاز اين استان قرار گرفت و تاکنون به ٥٣٩ روستا گازرساني شده است.
 حسن مددي، رئيس برنامه ريزي و کنترل پروژه شرکت گاز استان آذربايجان غربي درباره فعاليت‌هاي گازرساني اين شرکت مي گويد: باتوجه به برنامه هاي تعريف شده، يکهزار و ٨٤٥ روستاي اين استان با ١٧٧ هزار و ٨٠٠ خانوار واجد شرايط گازرساني قرار دارند که تاکنون ٥٣٩ روستا با ١٢٢ هزار و ٨٨٥ خانوار به شبکه سراسري گاز پيوسته اند.
 به گفته وي، در مجموع از ابتداي فعاليت اين شرکت تا پايان سال ٩٢ به ٣٥١ روستا گازرساني شده و اين در حالي است که از ابتداي سال ٩٣ تاکنون، شاهد گازرساني به ١٨٨ روستاي سطح استان بوده ايم.
افزون بر گازرساني به اين تعداد روستا، هم اکنون گازرساني به ٤٠٨ روستا با ٥١ هزار و ٥٠٠ خانوار در دست اجراست که با بهره برداري از اين طرح ها، ضريب نفوذ گاز از ٤٣ درصد کنوني به ٦٢ درصد افزايش مي يابد.
از سوي ديگر، براساس برنامه هاي تعريف شده، تا پايان امسال شاهد افتتاح طرح‌هاي گازرساني به ٢٠٠ روستا خواهيم بود و پيمان‌سپاري عمليات اجرايي گازرساني به ٢٠٠ روستاي جديد نيز انجام خواهد شد.
 رئيس برنامه ريزي و کنترل پروژه شرکت گاز استان آذربايجان غربي يادآور مي شود: در سال‌هاي ٩٦ و ٩٧ نيز روند گازرساني به روستاهاي استان تداوم خواهدداشت و با تزرق منابع مالي، پرونده گازرساني به روستاهاي اين استان بسته مي شود. تداوم گازرساني به روستاها سبب مهاجرت معکوس به اين بخش و زمينه ساز رونق اقتصادي شده است.
حسن مدني ، رئيس برنامه ريزي و کنترل پروژه هاي شرکت گاز استان آذربايجان غربي  ٨ شهر آذربايجان غربي به شبکه سراسري گاز متصل مي شوند
 از طرفي، تاکنون به ٣٦ شهر از ٤٢ شهر استان گازرساني شده و گازرساني به شهرهاي مرگن و سيلوانا نيز در مراحل پاياني قرار دارد.
 افزون بر اين، هم اکنون عمليات لوله گذاري و گازرساني در شهرهاي سرو، آواجيق و ميرآباد در جريان است و پيش بيني مي شود اين شهرها تا سال آينده به شبکه سراسري متصل شوند.
 گازرساني به سه شهر باقيمانده زرآباد، قطور و خليفان نيز هم اکنون در دست بررسي، مطالعه و طراحي خطوط گازرساني قرار دارد و تا پايان سال ٩٧ شاهد بهره برداري از اين طرح‌ها خواهيم بود.
 هم اکنون ٩٩ درصد خانوار شهري سطح استان از مزاياي گاز برخوردارند و با گازرساني به هشت شهر باقيمانده که خانوار قابل توجهي نسبت به شهرهاي بزرگ در آن‌ها ساکن نيستند، پرونده گازرساني به اين بخش نيز در آينده نزديک بسته مي شود.
 رئيس برنامه ريزي و کنترل پروژه شرکت گاز استان آذربايجان غربي تاکيد مي کند: تامين اعتبارات مالي مورد نياز در زمان تعريف شده مي تواند در تسريع روند گازرساني تاثير داشته باشد و از توقف اين طرح‌ها جلوگيري کند.
 
افزايش ٥٠٠ درصدي جذب منابع مالي طرح‌هاي گازرساني به روستاها
 خسرو حاجي زاده، رئيس امور مالي شرکت گاز استان آذربايجان غربي با مثبت ارزيابي کردن روند گازرساني به روستاهاي سطح استان مي گويد: در سال ٩٢ براي گازرساني به شهرها و روستاهاي سطح استان در مجموع ٤١ ميليارد و ٣٠٠ ميليون تومان اعتبار جذب شد. سال ٩٣، جذب بودجه هاي سرمايه اي با ٨٠ درصد افزايش نسبت به سال ٩٢ به ٧٨ ميليارد تومان رسيد و براين اساس شاهد امضاي پيمان‌هاي بسياري در آن سال بوديم.
خسرو حاجي زاده ، رئيس امور مالي شرکت گاز استان اذربايجان غربي
پارسال بيش از ٤٠٠ ميليارد تومان اعتبار سرمايه اي مصوب و ١٩٢ ميليارد و ٥٠٠ ميليون تومان آن جذب شد. تامين منابع مالي در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ حدود ٢٣٠ درصد و نسبت به سال ٩٢ حدود ٥٠٠ درصد افزايش داشته است. شرکت گاز استان آذربايجان غربي از ابتداي امسال تاکنون ١٧٠ ميليارد تومان جذب منابع مالي داشته است که ٧٠ درصد آن در بخش گازرساني به روستاها هزينه مي شود.
 رئيس امور مالي شرکت گاز استان آذربايجان غربي با اشاره به چالش‌هاي اين شرکت در حوزه مالي مي گويد: با اجرايي شدن قانون هدفمند سازي يارانه ها، شرکت‌هاي گاز استاني با مشکل نقدينگي مواجه شده اند. به طور ميانگين ماهيانه بيش از ٧٥٠ ميليارد تومان از سوي شرکت ملي گاز ايران به سازمان هدفمندي يارانه ها پرداخت مي شود و اين موضوع در شرکت‌هاي تابعه تاثير گذاشته است.
 
مجلس؛ وزارت نفت را در خدمت‌رساني به مردم حمايت مي کند
 نادر قاضي پور، نمايند مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز درباره طرح‌هاي گازرساني به استان آذربايجان غربي مي گويد: همت وزير نفت در گازرساني به روستاها قابل تقدير است.
 به گفته وي، قوانين خوبي در اين حوزه مصوب شده و خط مشي قوانين از سوي وزارت نفت و نمايندگان ترسيم شده است و مديران گاز استاني بايد به طور کامل آن را اجرا کنند.
 قاضي پور تاکيد مي کند: مجلس شوراي اسلامي؛ وزارت نفت را در حوزه خدمت‌رساني به مردم حمايت کرده و از گازرساني به روستاهاي سطح کشور قدرداني مي کند.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي يادآور مي شود: در زمينه جمعيت برخوردار از گاز استان آذربايجان غربي با اين شرکت اختلاف داريم.
 
گاز که بيايد راحت مي شويم
 شمس الدين محمودي، اهل شهر مرزي سرو در استان آذربايجان غربي است و درباره گازرساني به اين شهر مي گويد: در زمستان شاهد زمستان‌هاي سخت و سرماي طولاني در اين منطقه هستيم. هم اکنون از نفت براي گرمايش در فصل سرد سال استفاده مي کنيم و گاز که بيايد راحت مي شويم.
شهروند آذربايجان غربي 4
خط لوله انتقال گاز به شهر سرو هم اکنون در حال اجراست و پس از آن شبکه گاز داخل شهر اجرا مي شود.
 به گفته وي، گاز دائمي است و نيازي نيست براي تامين آن سختي بکشيم. از طرفي، گاز نياز به ذخيره سازي ندارد. از نظر قيمت هم تفاوت دارد؛ يک بشکه ٢٢٠ ليتري نفت طي ١٠ روز مصرف مي شود و براي پخت و پز نيز از کپسول ال پي جي (LPG) استفاده مي کنيم.
 
گاز نعمت بزرگي است
 زبيد عبدي نژاد نيز اهل سرو است و درباره گازرساني به اين شهر مي گويد: گاز يک نعمت بزرگ است و زماني‌که بيايد خداراشکر مي کنيم.
 به گفته وي، هم اکنون براي گرمايش از نفت استفاده مي کنيم و درصورتي‌که وسيله نقليه نداشته باشيم به سختي مي توان نفت را تامين و به منازل منتقل کرد.
 
تحمل سرماي منفي ٣٠ درجه با گاز آسان مي شود
 لزگين محمودي، ديگر شهروند اهل شهر سرو مي گويد: هم اکنون منازل خود را با نفت گرم مي کنيم و براي انتقال آن به منازل در برخي موارد با مشکل روبه‌رو مي شويم.
در زمستان دماي اين منطقه مرزي به ٣٠ درجه زير صفر مي رسد و با گازرساني به اين شهر مي توانيم اين سرما را تحمل کرده و به راحتي از گاز استفاده کنيم.
گازرساني به استان آذربايجان غربي به‌عنوان يکي از استان‌هايي که داراي اقوام و مذاهب مختلف از جمله کرد و ترک و مذاهب شيعه، اهل سنت، آشوري و ارمني است طي سال‌هاي گذشته با روند مطلوبي تداوم داشته است.
 تا پايان سال ٩٢، حدود ٣٣ درصد از روستاهاي اين استان از مزاياي گاز برخوردار بود و اين در حالي است که طي سه سال گذشته اين مقدار به ٤٣ درصد رسيده است.
 شرکت گاز استان آذربايجان غربي در کوتاهترين زمان با رويکرد خدمت‌رساني به مردم در نظر دارد گاز را به روستاهاي واجد شرايط برساند و در اين مسير نيز تمام توان خود به‌کار بسته است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/7929/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا