راه ترقی

آخرين مطالب

در راهپيمايي امسال 22 بهمن، اتفاق جديدي افتاد نوشتارها

در راهپيمايي امسال 22 بهمن، اتفاق جديدي افتاد
  بزرگنمايي:

راه نو- روزنامه واشنگتن پست در گزارشي به قلم «اِرين کانينگهام» با اشاره به راهپيمايي در سراسر ايران در سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران نوشت: صدها هزار ايراني روز جمعه در سراسر کشور به منظور گراميداشت سالگرد انقلاب اسلامي تظاهرات کردند. در اين تظاهرات اتفاق جديدي افتاد: تظاهرکنندگان پلاکاردهايي در دست داشتند که در آن از آمريکايي هايي که مخالف طرح ترامپ براي ممنوعيت ورود (مسلمانان 7 کشور از جمله ايران به آمريکا) بودند، قدرداني کردند.
در اين تظاهرات سالانه سنتي، هر سال شعارهاي ضد آمريکايي سرداده مي شود و پرچم آمريکا به آتش کشيده مي شود. اما در راهپيمايي امسال توجه خاصي به اختلافات سياسي آمريکا درخصوص فرمان اجرايي ترامپ براي ممنوعيت ورود 7 کشور اسلامي از جمله ايران شده بود. در راهپيمايي روز جمعه تظاهرکنندگان پلاکاردها و پارچه نوشته هايي در دست داشتند که در آن آمريکايي هاي مخالف طرح ترامپ را- طرحي که اکنون ازسوي قضات فدرال آمريکا به حالت تعليق درآمده است- ستودند.
در يکي ديگر از پلاکاردهايي که در دست راهپيمايي کنندگان بود، نوشته شده بود: از آمريکايي ها استقبال مي کنيم و آنها را براي سفر به ايران دعوت مي کنيم.
 حسن روحاني رئيس جمهور ايران در سخنراني خود در جمع تظاهر کنندگان گفت که اين تظاهرات پيامي به کاخ سفيد بود که ايران در برابر هرگونه تهديدي با قدرت خواهد ايستاد و تسليم نخواهد شد.
روحاني گفت که تظاهرکنندگان (با حماسه امروز) به جهانيان مي گويند که بايد با ملت ايران با احترام و تکريم حرف زد.
 روحاني شخصيت ميانه رو که در سال 2013 به عنوان رئيس جمهور ايران انتخاب شد و از طرح توافق هسته اي سال 2015 ايران با آمريکا و 5 قدرت جهان حمايت کرد، در ادامه سخنراني خود (در راهپيمايي 22 بهمن) افزود: هرکسي که با ايران درگير شود، از سياستهاي خصمانه و تهاجمي خود متاسف خواهد شد.
 آيت الله علي خامنه اي رهبر انقلاب ايران پيشتر در اوايل هفته از ايراني ها خواست تا از سالگرد انقلاب- که شاه تحت حمايت آمريکا را در سال 1979 سرنگون کرد- به عنوان فرصتي براي پاسخ به لفاظي هاي موکد دولت ترامپ استفاده کنند.
ترامپ هفته گذشته گفت که ايران با آزمايش موشک بالستيک، با آتش بازي کرده است. ايران نيز گفت که اين شليک موشک قطعنامه سازمان ملل را نقض نکرده است زيرا موشک ها طراحي شده براي حمل کلاهک هاي هسته اي نيستند اما کاخ سفيد همچنان اين آزمايش موشکي اخير را يک اقدام خصمانه مي داند.
دولت ترامپ هفته گذشته از اعمال تحريم جديد عليه ايران خبر داد و مقامات آمريکا نيز در حال بررسي طرحي براي معرفي سپاه پاسداران انقلاب ايران- قوي ترين نهاد امنيتي کشور- به عنوان گروه تروريستي هستند.
 اين اقدام (معرفي سپاه در فهرست گروه تروريستي) پيامدهاي بسيار گسترده تري خواهد داشت و مي تواند به اقدامي تلافي جويانه عليه نظاميان آمريکايي منجر شود که در عراق سرگرم مبارزه با دولت اسلامي (گروه تروريستي داعش) هستند- جايي که در آن سپاه پاسداران از شبه نظاميان شيعه که در حال مبارزه با افراط گرايان هستند، حمايت مي کند.
مقامات ايران اقدامات جديد آمريکا را «تحريک برانگيز» خواندند و (آيت الله ) خامنه اي از ايراني ها خواست در مراسم جشن سالگرد انقلاب در روز جمعه موضع خود را عليه چنين تهديداتي نشان دهند.
تصاوير منتشر شده در تلويزيون دولتي ايران نشان مي دهد که جمعيت کثيري از مردم پلاکاردهايي در دستانشان دارند و در حال راهپيمايي در خيابانهاي مرکزي تهران هستند. براساس تصاوير منتشر شده در خبرگزاري هاي ايراني، شخصيتهاي عاليرتبه از قبيل قاسم سليماني، از فرماندهان سپاه پاسداران، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه نيز در اين تظاهرات شرکت کردند.
 آسوشيتد پرس نيز گزارش داد که در جاي ديگر، نيز تظاهرکنندگان پرچم هاي چاپ شده آمريکا و تصاوير روساي جمهور سابق آمريکا را زير پايشان لگدمال کردند.
 اختلاف کنوني بين آمريکا و ايران، با کاهش تنش هايي که در دولت اوباما (رئيس جمهور سابق آمريکا) اتفاق افتاد، تضاد دارد؛ دوره اي که در آن توافق هسته اي ايران به امضا رسيد و يک کانال ارتباطي باز با دولت ايران حفظ شد. اين توافق چندجانبه که با هدف مهار توسعه هسته اي ايران صورت گرفت، باعث لغو برخي از تحريم هاي بين المللي شد که مانع رشد اقتصادي ايران شده بود.
قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص توافق هسته اي سال 2015، از ايران خواسته است از آزمايش موشکهاي بالستيک که قادر به حمل کلاهک هاي هسته اي هستند، دست بردارد. اواخر ماه گذشته، ايران يک موشک آزمايش کرد و آمريکا مي گويد که اين اقدام قطعنامه را نقض کرده است.
 پس از آن نيز يک هفته قبل، سپاه پاسداران ايران مانور نظامي گسترده اي را در مناطق بياباني برگزار کرد و اين مانور را پاسخي به تحريم هاي جديد ترامپ خواند.
«گري سيک» که در دوره هاي رياست جمهوري «جرالد آر فورد»، «جيمي کارتر» و «رونالد ريگان» در شوراي امنيت ملي خدمت کرده است گفت: طرح هاي دولت جديد (آمريکا) براي ايران هنوز مشخص نيست.
سيک که در زمان انقلاب اسلامي ايران، مشاور اصلي کاخ سفيد در موضوع ايران بود و اکنون پژوهشگر ارشد در موسسه خاورميانه دانشگاه کلمبيا است، افزود: اما آنها در حال ضربه زدن شديد و آماده هرگونه اقدام بيشتر هستند. فکر نمي کنم ما بتوانيم پيش بيني کنيم که ايران چطور به آن پاسخ خواهد داد. به غير از اينکه آنها با اين (تهديدات) مرعوب نخواهند شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی