راه ترقی

آخرين مطالب

اگر هلال‌احمر براي سيل آماده نبود، شاهد بحران ملي بوديم دانش

اگر هلال‌احمر براي سيل آماده نبود، شاهد بحران ملي بوديم
  بزرگنمايي:

راه نو- سيداميرمحسن ضيائي در جلسه شوراي عالي اين جمعيت که به بررسي ماده واحده و بودجه پيشنهادي سال 96، پرداخت؛ گفت: با توجه به شرايط بحران مالي در اين نهاد از اعضاي شوراي عالي درخواست دارم تا براي تجهيز انبارهاي هلال‌احمر، تجهيز پايگاه‌ها به خودروهاي نجات و ساير تجهيزات مورد نياز در ارائه خدمات به هموطنان در نوروز 95، بار ديگر اجازه برداشت 50 ميليارد تومان اعتبار از محل ذخيره احتياط را بدهند.
وي با اشاره به اينکه هلال‌احمر نمي‌تواند منتظر حادثه و بحران بماند و سپس به دنبال راه چاره، پاسخگويي و تامين نيازهاي مردم باشد، خاطرنشان کرد: بنده موظف هستم با هر روش و راهکاري، امداد و نجات آسيب‌ديدگان را روي زمين نگذارم و بنابراين درخواست ما از شوراي عالي پرداخت اين مبلغ به‌صورت قرض‌الحسنه است تا در صورت اختصاص اعتبار هلال‌احمر و تامين منابع، مبلغ برداشتي از ذخيره احتياط بازگردانده شود و در صورت عدم تامين اعتبار، اسناد هزينه‌هاي قطعي آن به شوراي عالي ارائه شود.
رئيس جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اينکه با همه گرفتاري‌ها، دستورات لازم براي تامين منابع به استان‌ها داده شده است، اظهار کرد:هلال‌احمر هيچگاه مردم را تنها نمي‌گذارد و مردم نيز مطمئن باشند که همواره در کنارشان هستيم و با هر روش و راهکاري که ممکن باشد با فداکاري و از خودگذشتگي امدادگران، نجات‌گران، جوانان و داوطلبان جمعيت در حمايت، مراقبت و امداد و نجات به آنها ذره‌اي کم نخواهيم گذاشت.

براي تجهيز پايگاه‌ها و انبارهاي امدادي استان‌ها ناچار به برداشت از ذخيره احتياط هستيم
به گفته ضيائي استفاده از ذخيره احتياطي هلال‌احمر در ماده 95 آئين‌نامه مالي – محاسباتي براي بحران‌هاي ملي است، اما هم‌اکنون براي پاسخگويي به مردم محصور در برف و کولاک و سيلاب و به‌خصوص براي خدمت‌رساني به هموطنان در برف و کولاک؛ ناچار به تجهيز پايگاه‌ها و شارژ انبارهاي امدادي استان‌ها و برداشت از ذخيره احتياط هستيم.
وي با اشاره به اينکه در چند ماه گذشته پيگير پرداخت کمک دولت به هلال‌احمر از ماده 10 و 12 قانون بودجه بوده‌ايم که تا کنون فقط 100 ميليارد تومان آن پرداخت شده است؛ اظهار کرد: همچنان به‌جد پيگير دريافت اين مطالبه هستيم و اميدواريم تا چند هفته باقيمانده به پايان سال، شاهد گشايشي در اين زمينه باشيم.

مردم و مسئولان از مديريت و خدمات ارائه شده در برف و سيلاب اخير در کشور رضايت کامل داشتند
رئيس جمعيت هلال‌احمر همچنين با اشاره به اينکه در دو هفته گذشته اخبار بسيار خوبي از رضايت مردم و مسئولان از خدمات ارائه شده هلال‌احمر در برف و کولاک و سيل و آب‌گرفتگي در استان‌هاي کشور؛ شنيديم، گفت: ايثار و تلاش‌هاي بي‌وقفه امدادگران و داوطلبان جمعيت در خدمت به هموطنان در حوادث اخير رضايت بسياري را به دنبال داشت و اين رضايتمندي در رسانه‌ها نيز به نحو احسن منعکس شد.
وي همچنين درباره انتصابات جديد در جمعيت هلال‌احمر، گفت: آقاي اکبري؛ سرپرست سازمان داوطلبان يکي از مديران موفق جمعيت با سابقه خدمت در معاونت عمليات سازمان امداد و نجات، مديرعامل سابق استان‌هاي گلستان و مازندران بوده و همچنين آقاي دکتر احمدي؛ مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري هلال نيز از مديران باتجربه در بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور بوده‌اند.

آخرين موجودي هلال‌احمر در انبارهاي امدادي استان‌ها توزيع شد
مصطفي محمديون؛ دبيرکل جمعيت هلال‌احمر نيز در اين جلسه با بيان اينکه هر آنچه از مايحتاج و اقلام مورد نياز مردم در زمان حادثه داشته‌ايم، به انبارهاي هلال‌احمر در استان‌ها تزريق کرده‌ايم، گفت: البته معضل ما فقط خالي‌شدن انبارها و تجهيز انبارهاي امدادي نيست، بلکه تجهيزات و خودروهاي هلال‌احمر نيز فرسوده است.
وي افزود: در ملاقات با نمايندگان مجلس انتظارات به حق آنها از جمعيت هلال‌احمر را شنيدم، لکن به انها اعلام کردم اجراي خواسته‌هاي شما و کشور منوط به پيگيري وضع وخيم انبارهاي امدادي و اعتبارات هلال‌احمر است.

برنامه‌ريزي بي‌بديل دبيرکل جمعيت براي آماده‌باش نيروهاي هلال‌احمر در برف اخير اردبيل
محمدحسين صوفي؛ بازرس مجمع عمومي جمعيت هلال‌احمر هم در اين جلسه با اشاره به پيش‌بيني و مقابله به‌موقع هلال‌احمر در برف و کولاک اخير استان اردبيل، گفت: با توجه به پيش‌بيني وقوع برف و کولاک در اردبيل و مصداق جالب آن احتمال خطر بحران يکي از روستاهاي استان، برنامه‌ريزي لازم براي استقرار و آماده‌باش نيروهاي هلال‌احمر، تجهيز انبارها و همچنين انتقال اقلام مورد نياز در روستاي مربوطه و به‌خصوص اقدام شخص دبيرکل بي‌بديل بود و خوشبختانه شاهد مديريت بي‌بديل و مثال‌زدني در منطقه بوديم.
وي با اشاره به اينکه چنين مديريت پيشگيرانه‌اي در حوادث بايد اشاعه يابد، اظهار کرد: در سيل سيستان و بلوچستان نيز همکاري هلال‌احمر با سازمان هواشناسي، آمادگي استان‌هاي معين و تجهيز به‌موقع انبارها موجب شد تا از فاجعه بزرگي پيشگيري شود.

تقدير اعضاي شوراي عالي هلال احمر از انتصاب مديران هلال‌احمر از بدنه
فريدون نوري؛ عضو شوراي عالي جمعيت هلال‌احمر هم در جلسه اين شورا با تشکر از انتصاب مديران هلال‌احمر از بدنه اين نهاد مردمي، عنوان کرد: به نظر مي‌رسد عملکرد مديراني که از درون جمعيت انتخاب مي‌شوند با توجه به اشراف و شناخت کامل به مسائل اين جمعيت بسيار بهتر از مديراني باشد که از خارج جمعيت منصوب مي‌شوند.
وي همچنين با اشاره به حضور دبيرکل جمعيت هلال‌احمر در مناطق حادثه‌ديده، اظهار کرد: حضور مستمر دبيرکل جمعيت در ستاد و استان‌ها و پيگيري وي در پيشبرد امور در استان‌ها، قابل تقدير است.
نوري همچنين از اعلام آمادگي اعضاي شوراي عالي جمعيت هلال‌احمر براي حمايت از اين نهاد مردمي و حضور در رسانه‌هاجهت تشريح وضعيت اسفبار هلال‌احمر؛ براي کمک به رفع مشکلات اين نهاد مردمي خبر داد.

اگر هلال‌احمر براي سيل سيستان و بلوچستان آماده نبود، شاهد بحران ملي مي‌شديم
بامري همچنين با اشاره به اينکه اگر هلال‌احمر با برنامه‌ريزي لازم براي سيل سيستان و بلوچستان آماده نمي‌بود، احتمال داشت شاهد بحران ملي در اين زمينه باشيم، اذعان کرد: مديريت واحد هلال‌احمر و در تعامل با استاندار ، مديرکل بحران و مديرعامل هلال‌احمر سيستان و بلوچستان موجب شد تا شاهد رضايت مردم استان در خدمت‌رساني باشيم.
به گفته وي؛ حضور دبيرکل جمعيت هلال‌احمر در استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و کرمان در هنگام مواجهه با سيلاب، احصاء و نظارت بر کمبودهاي امداد و نجات حتي در شهرستان‌ها، برپايي چادرهاي اسکان قبل از وقوع حادثه در دورافتاده‌ترين نقاط و اسکان مردم در نقاط امن و حتي اسکان و توزيع اقلام ميان مردم در جاده‌هاي برف‌گير؛ به‌حق جاي تشکر دارد و اگر چنين مديريتي وجود نداشت شايد شاهد خسارات و تلفات بيشتري در حوادث اخير مي‌بوديم.

عملکرد خوب هلال‌احمر در حوادث اخير؛ زبانزد مردم و مسئولان شده است
بازرس مجمع عمومي جمعيت هلال‌احمر با بيان اين که هم‌اکنون عملکرد خوب هلال‌احمر در حوادث اخير؛ زبانزد مردم و مسئولان شده است، اظهار کرد: حتي نمايندگان مجلس که سابق بر اين در دوره‌هاي قبل مجلس حضور داشته و در برخي موارد منتقد هلال‌احمر بودند؛ در ديدارها، نشست‌ها و حتي فضاهاي مجازي از اين اقدام هوشمندانه و حضور و مداوم دبيرکل جمعيت و ايثارگري‌هاي امدادگران تقدير و تشکر مي‌کنند.

هلال‌احمر با توجه به مسئوليت‌ها و وظايف بسيار متفاوت خود نمي‌تواند منتظر اعتبارات بماند
حمزه فرج‌اللهي‌مقدم، عضو ديگر شوراي عالي جمعيت هلال‌احمر در جلسه اين شورا از مخالفت دکتر ضيائي با انتخاب مديرعاملي خارج از بدنه هلال‌احمر براي استان لرستان و انتخاب مديري هلال‌احمري براي اين نهاد تقدير کرد و گفت: قريب يکسال است که از فعاليت معاونت آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت مي‌گذرد و درخواست داريم گزارشي از روند فعاليت اين معاونت در شوراي عالي ارائه و مشکلات و مسائل پيش‌روي فعاليت اين معاونت مطرح شود.
هادي پژوهش جهرمي، از ديگر اعضاي شوراي عالي هلال‌احمر هم با اشاره به اينکه هلال‌احمر مسئوليت‌ها و وظايف بسيار متفاوتي دارد و نمي‌تواند منتظر اعتبارات بماند، اظهار کرد: هم‌اکنون شهرهاي جنوبي و بسياري از استان‌هاي کشور درگير سيل و آب‌گرفتگي و برف و کولاک هستند و ضروري است تا مسئولان به درخواست‌هاي هلال‌احمر براي پاسخگويي بهتر به مردم توجه بيشتري داشته باشند در اين زمينه ما از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي بهره خواهيم برد و مطالبه مردمي خواهيم کرد.
به گفته وي مردم هيچگاه از هلال‌احمر نبود تجهيزات، خالي بودن انبارها و نبود اعتبارات را نمي‌پذيرند و به همين علت است که بايد اين شرايط را به همه اعلام کرده و هشدار بدهيم.
دکتر محمدرضا نوروزي؛ عضو شوراي عالي جمعيت هم با اشاره به اينکه لازم است تمامي اعضاي شوراي عالي براي مطالبه حقوق اين نهاد مردمي وارد عمل شوند، اظهار کرد: بايد از همه ظرفيت‌ها براي اطلاع‌رساني و حتي مردم درباره شرايط بحراني هلال‌احمر استفاده کرد.
وي تاکيد کرد: ضروري است تا نشست‌ها و همايش‌ها برپا شده و حجم کار داوطلبانه هلال‌احمر و جانفشاني‌هاي امدادگران و حجم خدمات اين نهاد مردمي به همگان نشان داده شود تا بلکه از اين طريق بتوان حق خدمت ادا شده از سوي داوطلبان و امدادگران را ادا کرد.

40 ميليارد تومان؛ کسري هلال‌احمر در بهمن ماه
مهدي عليپور، خزانه‌دارکل و ذيحساب جمعيت هم با اشاره به اينکه هلال‌احمر در بهمن ماه، 40 ميليارد تومان کسري بودجه داشته است، خاطرنشان کرد: با اين شرايط در اسفند ماه شرايط نامناسب‌تري را پيش‌رو خواهيم داشت و اگر اعتباري اختصاص نيابد سال آينده دچار مشکلات بسيار عديده‌اي خواهيم شد..
وي با اشاره به اقدام غيرقانوني سازمان ثبت اسناد رسمي مبني بر عدم پرداخت سهم هلال‌احمر از 42 درصد حق ثبت، گفت: اين تخلف در نامه‌هاي مختلفي به معاون حقوقي رئيس‌جمهوري، ديوان محاسبات کشور، خزانه‌داري کل کشور، کميسيون برنامه و بودجه و ديوان محاسبات مجلس اطلاع داده شده است و اميدواريم تا مسئولان مربوطه هلال‌احمر را در تحقق اين مطالبه قانوني خود ياري کنند.

اظهار اميدواري براي ملغي‌شدن بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک
علي‌اکبر پرواز؛ مديرکل برنامه و بودجه جمعيت هلال‌احمر هم با اشاره به اينکه مقرر شده بود تا 4 اسفند، ماده واحده و بودجه پيشنهادي سال 96 را به شوراي عالي و مجمع عمومي ارائه دهيم، گفت: اين تعهد، 10 روز زودتر از موعد اجرايي شد و جا دارد در اين زمينه از همه همکاران خود تشکر کنم.
وي با اشاره به اينکه اقدامات بسياري از زمان حذف رديف 42 درصد حق الثبت براي هلال‌احمر، انجام شده است، توضيح داد: اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک مبني بر حذف رديف اختصاصي که متعلق به دو دستگاه است، بدون اطلاع اين جمعيت، کاملا غيرقانوني بوده و در اين زمينه هلال‌احمر جلسات مستمر و متعددي با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، ديوان محاسبات، معاونت حقوقي رئيس‌جمهوري، خزانه‌داري کل و کميسيون برنامه و بودجه و ديوان محاسبات مجلس برگزار کرده است که بر خلاف اذعان رسمي همگان بر غيرقانوني بودن اين اقدام و درخواست کتبي آنها براي ملغي کردن اين بخشنامه، متاسفانه تاکنون نتيجه قطعي در اين زمينه حاصل نشده است.

انضباط مالي، شفافيت و انعطاف‌پذيري خصوصيت بارز بودجه پيشنهادي سال 96 هلال‌احمر
پرواز با اشاره به جلسه روز يكشنبه مسئولان هلال‌احمر با معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري اظهار اميدواري کرد تا بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک ملغي شده و مطالبه هلال‌احمر از شهريور ماه که به صورت غير قانوني به حساب ديگري واريز شده است، به اين نهاد بازگردانده شود.
وي همچنين با اشاره بودجه پيشنهادي سال 96 هلال‌احمر پيش‌بيني اين بودجه در جهت منابع و مصارف هلال‌احمر، انضباط مالي، شفافيت و انعطاف‌پذيري با توجه به وضع موجود، رعايت موارد مرتبط با آئين‌نامه‌هاي مالي و محاسباتي مرتبط با بودجه و توجه به موضوع آموزش، پژوهش و فناوري در جمعيت به‌خصوص آموزش همگاني و تاب‌آوري و ايجاد جامعه آماده در برابر حوادث را از ويژگي هاي بارز اين لايحه تنظيمي عنوان کرد.

موافقت اعضاي شوراي عالي با برداشت از ذخيره احتياط هلال‌احمر
شوراي عالي جمعيت هلال‌احمر با توجه به شرايط بحراني بزرگترين نهاد مردمي کشور در خدمت‌رساني به هموطنان به خصوص در نوروز 96، براي بار دوم به اين جمعيت اجازه داد تا در صورت عدم تامين اعتبارو بودجه، 50 ميليارد تومان از «ذخيره احتياط» برداشت کند.

موافقت اعضاي شوراي عالي با ماده واحده و بودجه پيشنهادي سال 96
به علاوه در جلسه شوراي عالي هلال‌احمر ماده واحده و بودجه پيشنهادي سال 96 جمعيت هلال‌احمر پس از بحث و بررسي مورد موافقت اعضاي شوراي عالي جمعيت قرار گرفت و مقرر شد تا در جلسه مجمع عمومي هلال‌احمر براي تصويب نهايي مطرح شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8590/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

اجرای زیبای موسیقی خیابانی با گیتار

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

جایزه کتاب سال فراخوان داد

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

والیبالیست‌های ایرانی 300 درصد گران شدند!

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هیچ جنگی برنده نداره

قبلا کلاس زبان رفته؟

اجرای این خواننده بی‌ نظیر بود

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران