راه ترقی

آخرين مطالب

به دلايل مسائل فني و امنيتي نمي توانيم انتخابات را الکترونيکي برگزار کنيم دانش

به دلايل مسائل فني و امنيتي نمي توانيم انتخابات را الکترونيکي برگزار کنيم
  بزرگنمايي:

راه نو- عبدالرضا رحماني فضلي در همايش سراسري مجريان برگزاري انتخابات کشور با اشاره به انتخابات پيش رو افزود: ان شاالله بتوانيم انتخاباتي باشکوه، قانوني و سالم برگزار کنيم، براي انتخابات آينده برنامه ريزي هاي لازم انجام شده و همچنين هماهنگي هاي مورد نياز نيز با شوراي نگهبان براي برگزاري اين انتخابات در 29 ارديبهشت 1396 صورت گرفته است.
وي به برگزاري طرح اجراي آموزش جامع فرمانداران، بخشداران و دبيران سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: 10 همايش بزرگ منطقه اي در شهر مشهد برگزار شد که در نتيجه آن حدود 1700 تن آموزش هاي لازم را ديدند.
رحماني فضلي تصريح کرد:همچنين 32 جلسه توجيهي استاني نيز برگزار شد و اولين بار حدود 200 نفر به عنوان مربيان انتخابات طي 5 دوره آموزش تعليم ديدندکه اين افراد به سراسر کشور براي آموزش ساير اعضا اعزام خواهند شد.
وزير کشور گفت: يک ميليون و 150 هزار نفر عوامل اجرايي در انتخابات ارديبهشت ماه سال آينده خواهيم داشت که البته وظيفه آموزش، سازماندهي، هماهنگي و نظارت برآنها بر عهده حاضران در اين همايش است.
وي افزود: هم اکنون رصد اخبار، اطلاعات و تحولات روزانه انجام مي شود و هر زمان کسي که از مسير قانون خارج شود تذکرات لازم داده و موضوع نيز به قوه قضاييه ارجاع مي شود.
رحماني فضلي گفت: براي انتخابات پيش رو 200 ميليون برگه رأي چاپ شده است و اولين بار 10 شاخص امنيتي در اين تعرفه ها ديده شده که 5 شاخص آن جديد است که در نتيجه آن احتمال تخلف در برگه ها تقريباً محال است.
وي افزود: ما اولين بار در انتخابات دور قبل توانستيم ثبت نام را به صورت الکترونيکي انجام دهيم که تقريباً مي توان گفت هيچ تخلفي رخ نداد.
وزير کشور گفت: امسال در انتخابات شوراهاي اسلامي روستايي و شهري 65 هزار شعبه داريم که بنده به صورت آن لاين در اتاقم تمام اين حوزه ها را لحظه به لحظه رصد مي کنم و در هر حوزه اتفاقي بيفتد همانجا تذکر داده مي شود.
رحماني فضلي با اشاره به استفاده از صندوق هاي شفاف در انتخابات پيشين نيز افزود: در اين دوره هم رأي گيري در صندوق هاي شفاف انجام خواهد شد.
وزير کشور با اشاره به لايحه شفاف سازي هزينه هاي انتخاباتي نامزدها تصريح کرد: ما لايحه جامع انتخابات را به دولت داديم که هم اکنون در قالب 120 ماده در کميسيون مربوط مطرح است.
وي ادامه داد: علت تأخيردر ارائه اين لايحه انتظار وزارت کشور براي ابلاغ سياست هاي کلي انتخابات ازجانب مقام معظم رهبري بود که بلافاصله پس از ابلاغ، اين لايحه با سياست هاي ابلاغي تطبيق داده شد.
وزير کشور با اشاره به بحث الکترونيکي کردن انتخابات گفت: ما واقعاً تلاش کرديم تا همه مراحل انتخابات به صورت الکترونيکي برگزار شود اما به دلايل مسائل فني و امنيتي و ساير موارد مورد نظر شوراي نگهبان متأسفانه بار ديگر نتوانستيم انتخابات را الکترونيکي برگزار کنيم.
رحماني فضلي با اشاره به ديدار يک ماه گذشته خود با آيت الله جنتي، دبير شوراي نگهبان تصريح کرد: من به ايشان گفتم که اگر مجوز اجراي الکترونيکي انتخابات را هم اکنون نيز به ما بدهيد ما قادر به برگزاري آن نخواهيم بود چراکه بايد سفارش ساخت دستگاه بدهيم و اين زمان را از ما خواهد گرفت.
وي با اشاره به در اختيار داشتن حدود 20 هزار دستگاه براي برگزاري الکترونيکي انتخابات مجلس پيشين گفت: چندين شهر انتخاب شده اند که انتخابات شوراها با هماهنگي شوراي نگهبان، در اين شهرها به صورت الکترونيکي برگزار خواهد شد.
وزير کشور افزود: اين کار را حتماً انجام خواهيم داد چرا که بايد تابوي برگزاري الکترونيکي انتخابات شکسته شود، ما مي توانيم انتخابات الکترونيکي را بدون هيچ دردسري برگزار کنيم.
رحماني فضلي گفت: براي انتخابات آينده نيز 140 نمايندگي شعب اخذ رأي در خارج از کشور رأي گيري را به صورت مستقيم در همان روز انجام خواهند داد.
وزير کشور افزود: مديران و دست اندرکاران برگزاري انتخابات با لطف خدا و اعتماد و اطمينان رئيس جمهور در سپردن بخشي از امانت بزرگ اجرايي کشور به ما، تلاش داريم تا صادقانه، مخلصانه و با رويکرد تقويت دين خدا و رضايت مردم اين کار انجام شود.
وزير کشور در اين همايش، شمار مديران وزارت کشور را 50 هزار نفر شامل 430 استاندار و فرماندار، 1058 بخشدار، 1243 شهردار و 35 هزار دهدار برشمرد.
وي با تبيين عملکرد وزارت کشور در حوزه سياست داخلي گفت: در اين مسير حرکت خوبي داشتيم و با وجود مشکلات هماهنگي، وحدت همکاري در تمام بخش ها و منطقه اي و داخلي به شکل خوبي وجود دارد.
رحماني فضلي با اشاره به فعاليت خانه احزاب پس از تعطيلي چند ساله افزود: خانه احزاب با جلسات مختلف ساختار اين نهاد را بصورت سه گانه و با حضور اصولگرايان، معتدلين و اصلاح طلبان در قالب شوراي مرکزي تعيين کردند. در حال حاضر 248 حزب در کشور فعاليت دارند.
وزير کشور همچنين به توفيقات دولت در برگزاري انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و گفت: با عمل به قانون توانستيم انتخاباتي سالم و منطقي برگزار کنيم.
 وزير کشور گفت: انتخاباتي که پيگيري مي کنيم، انتخاباتي قانوني، سالم، توأم با امنيت، مشارکت جويانه و اخلاقي است.
 عبدالرضا رحماني فضلي در همايش سراسري مجريان برگزاري انتخابات با توجه به سناريوهاي مطرح شده درباره برگزاري انتخابات افزود: از بين اين سناريوها، لازم است  به دو سناريو اشاره کنم.
وي اضافه کرد: يک سناريوي رقابتي، ستيزه جويانه، پرخاشگرانه و غيراخلاقي است که ما اين سناريو را براي انتخابات نمي پسنديم.
وزير کشور ادامه داد: اين نوع سناريو باعث کينه، کدورت، اختلاف و درگيري خواهد شد و پس از برگزاري انتخاباتي با چنين سناريويي، هرکس رئيس جمهور شود نخواهد توانست مردم را در پيگيري اهداف منسجم و همسو کند.
رحماني فضلي با بيان اينکه هيچ عقل، منطق، شعور سياسي و عرفي چنين انتخاباتي را نمي پسندد اظهار داشت: ما نيز بايد آن را سرلوحه کار اشخاص و گروه هاي سياسي قرار دهيم که به همين دليل نيز با گروه هاي مختلف براي هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات نشست هايي داشته ايم.
وي با اشاره به انتخاباتي که مد نظر وزارت کشور است، گفت: انتخاباتي که ما پيگيري مي کنيم انتخاباتي قانوني، سالم توأم با امنيت و اخلاقي و مشارکت جويانه است و هرکس از صندوق آن بيرون بيايد رئيس جمهور و نماينده مردم است و همه ملزم به حمايت و ايستادن پشت او هستند.
رحماني فضلي افزود: پس از اين انتخابات هم وحدت و همدلي خواهد بود.
وي گفت: اگر به شرع، قانون و تجربه مراجعه کنيم بايد اين انتخابات را ترويج کنيم و شما مجريان و وزارت کشور نيز بايد اين انتخابات را ترويج کنيد و با همدلي، کمک، مشورت و ارجاع به قانون مانع از انتخابات ستيزه جويانه شويد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

«متاورس» بازگشته است

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

به ظاهر دوست اما دشمنانند

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف تراکنش غیرحضوری 2 برابر شد؛ روزانه 200 میلیون تومان

سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد

سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران

رونمایی از گزینه جذاب برای تراکتور

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

احکام جدید قاضی‌القضات؛ خلیلی و قطبی جایگزین مصدق و لاریجانی شدند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است