راه ترقی

آخرين مطالب

برخي آنقدر جانماز آب نکشند/ جار و جنجال راه انداختن در کشور به ضرر مردم است دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- علي لاريجاني در ابتداي نشست علني امروز (شنبه، 14 اسفندماه) مجلس شوراي اسلامي،درخصوص حقوق هاي غيرمتعارف گفت:لازم است براساس بحث هايي که برخي در جامعه درباره مصوبه مجلس در اصلاح قانون برنامه مطرح کرده اند که البته بعضي از مطالب خيلي نادرست و ناصحيح و با ادبيات ناصحيح تر بيان شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:ماده 38  قانون برنامه ششم که مجلس به تصويب رساند آمده است؛مجموع پرداختي ماهانه مقامات،مديران و کارکنان دستگاه هاي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري مصوب 8/7/86 ماده 35 اين قانون حداکثر دوبرابر حداکثر حقوق و مزاياي مستمر قابل پرداخت به مديران موضوع تبصره 76 قانون مديريت خدمات کشوري مي باشد.
لاريجاني در توضيح ماده قانوني مذکور گفت:ماده مذکور بيانگر اين است به خاطر بحث هايي که درمورد حقوق مقامات به عنوان حقوق نجومي در کشور رخ داده بود؛اعضاي کميسيون برنامه مي خواستند يک سقفي براي اين حقوق ها تعيين کنند،نه اينکه حتما بايد اين سقف را دريافت کنند.
وي افزود:سقف تعيين شده حداکثر حدود 14 ميليون است که البته بستگي به ميزان حداقل حقوق بين 10 تا  14 ميليون تغيير مي کند،بنابراين مبناي ماده مذکور براي کنترل حقوق مديران بود تا جلوي حقوق هاي نجومي گرفته شود و مجلس اين موضوع را پيگيري مي کرد.
لاريجاني ادامه داد:ماده مربوط به حقوق هاي نجومي داراي يک تبصره بود که البته اين تبصره درست بود که براساس آن ممکن بود بعضي از کارکنان تخصصي و افرادي که در مناطق محروم کار مي کنند؛اعم از پزشک يا جراح يا کسي که به طورمثال درمنطقه خارک کار مي کند،اجازه داده شده بود تا 60 درصد مبلغ تعيين شده به حقوقشان اضافه شود؛يعني اگر جراحي در خاش جراحي کرد اين علاوه ميزان تعيين شده 60 درصد نيز اضافه دريافتي حقوق داشته باشد و اين به معناي مقامات نيست.
رئيس نهاد قانونگذاري افزود:مجلس درخصوص تعيين حقوق مقامات کار ضابطه مندي انجام داده است و سقف حقوق مقامات را تعيين کرده که حدود 10 الي 14 ميليون حقوق ماهيانه مي شود و براي موارد استثنا با تقاضاي رئيس قوه يا معاون رئيس جمهور يا وزير براي کساني که کار ويژه و تخصصي انجام مي دهند حدود 60 درصد به حقوقشان اضافه شود.
لاريجاني افزود: براساس مصوبه مجلس حقوق مديران و مقامات محدود شده است که شوراي نگهبان به آن ايراد گرفت و عنوان کرد و اين براساس سياست‌هاي کلي در نظامات مديريتي اشکال ايجاد مي کند.ايراد شوراي نگهبان درکميسيون تلفيق با حضور اعضا مورد بررسي قرار گرفت و گفتند اگر کلمه مديريت در اين ماده اضافه شود و 60 درصد ميزان مذکور اضافه شود، از نظر ما مشکلي ندارد و مجلس براي رفع ايراد شوراي نگهبان به عنوان مصوبه تصويب کرد.
وي ادامه داد: البته اين بدان معنا نيست که صدر ماده به عنوان اصل ماده 38 است؛ حقوق مقامات را تغيير مي‌دهد اين مربوط به همان تبصره است که موارد استثنايي در مناطق مختلف به صورت تخصصي کار مي‌کنند مي توان از حقوق تعيين شده استفاده کنند و به معناي افزايش حقوق مقامات نيست.
لاريجاني خطاب به نمايندگان گفت: مگر حقوق‌هاي نجومي مربوط به يک پزشک يا مهندسي بود که در خارک در شرکت نفت کار مي‌کند؟ مصوبه مذکور درباره حقوق مديران بود و حقوق مديران محدود شد و بيشتر از آن نمي‌توانند حقوق دريافت کنند، تخصيص موضوع به صدر ماده اختصاص ندارد. اينجا فقط مي گويد اگر مشاغل تخصصي و مديريتي واحدهاي عملياتي مناطق مرزي و محروم باشند با تقاضاي رئيس قوه يا وزراي مربوطه مي‌توانند تا 60 درصد بيشتر حقوق دريافت کنند يعني براي افرادي که تخصص دارند و به مناطق محروم مي روند و مسائل تخصصي مطرح است مي توانند از اين مزايا برخوردار شوند.
وي ادامه داد: چرا در جامعه به خلاف مي‌گويند مجلس حقوق‌هاي نجومي را قانوني کرد، اين دروغ است.مجلس حقوق هاي نجومي مربوط به مقامات را ثابت کرده و تمامي جار و جنجال‌ها که در کشور بود براي اينکه عنوان مي شد که مديران 50 يا 60 ميليون تومان حقوق دريافت مي‌کنند، در ماده مذکور مجلس گفت مديران بايد حقوق هاي 10ميليون توماني دريافت کنند و در تبصره اصلاح نکرديم.
لاريجاني افزود: نکته بعدي اين است که شوراي نگهبان در اين خصوص ايراد گرفت؛ بنابراين براي من جالب است که برخي از اين تشکل‌ها که به تازگي به وجود آمده و در فضاي انتخابات نيز قرار داريم با يک بيان بي ادبانه نسبت به مجلس حرف‌هاي نادرست بيان کرده است. جالب اينجا ست که رئيس کميسيون تلفيق،آقاي حاجي بابايي که جزء موسسين اين تشکيلات است به بنده گفت شوراي نگهبان گفته اين مديريت را بايد به ماده اضافه کرد، شما چرا به شوراي نگهبان اين موضوع را نمي گوييد؟ شوراي نگهبان عامل اين مسئله بوده که با بخش مديريتي مصوبه مشکل دارد؛البته به نظر من خيلي مسئله مهمي نيست؛ يعني به مقامات تخصيص داده نمي‌شود، چرا شما به شوراي نگهبان چيزي نمي‌گوييد؟ لابد مي‌ترسيد صلاحيت آقايان را رد کند.
وي ادامه داد: چرا به مجلس توهين مي‌کنيد،مجلس که حرفش مشخص است و در مصوبه آمده  و بحث غيرعلني نيست،آقاي حاجي بابايي در جلسه حضور دارند؛ايشان گفتند شوراي نگهبان گفته اين مطلب را اضافه کنيد.شما اعتراضتان را به شوراي نگهبان بگوييد.الان هم مشکلي ندارد اگر شوراي نگهبان ايراد بگيرد کل مصوبه حذف مي‌شود.
لاريجاني خاطرنشان کرد: مجلس از روي موضع انقلابي يک دغدغه داشت که براساس فرمايشات مقام معظم رهبري حقوق مقامات را محدود کند.زماني که بحث حقوق‌هاي نجومي مطرح شد؛بنده به آقاي رئيس جمهور گفتم که به وزرا ابلاغ کنيد که حقوق بيش از 10 ميليون دريافت نکنند و نظر ما در حال حاضر نيز براين اساس است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه حقوق مقامات کشور بايد محدود باشد، افزود: اگر به يک مدير تخصصي در مناطق محروم نياز بود کمک کنيم اين از موارد استثنا براي اداره کشور است و براساس مصوبه اصلاح شده حقوق مذکور شامل مقامات نمي‌شود،اين جار و جنجالي که به وجود آمده، اگر مقصود بحث‌هاي انتخابات است،خلاف نگوييد و درباره مجلس درست صحبت کنيد.
وي افزود:مگر امام خميني (ره) نفرمودند که مجلس در رأس امور است، اين آقاياني که مي گويند که ما خيلي قانون مدار و طرفدار ولايت فقيه هستيم چرا درباره اهميت جايگاهي که امام (ره)و رهبري به آن تأکيد داشتند،صحبت خلاف مي‌کنيد.
لاريجاني گفت: بنده صلاح نمي‌دانم در کشور چنين حرف‌هايي زده شود. بي‌جهت اعتماد مردم را تخريب نکنيد، مجلس با محدود کردن حقوق مقامات کار درستي انجام داد.حقوق مقامات را 24 ميليون تعيين نکرده است؛ چرا شما خلاف مي‌گوييد؟! حقوق مقامات حدودا 10 ميليون تومان است و بيش از آن نمي‌توانند حقوق دريافت کنند و در صدر ماده گفته است مجموع  پرداختي ماهانه به مقامات بيش از دو برابر حداکثر حقوق نباشد،چرا خلاف مي گوييد به دليل اينکه ذيل ماده ارتباطي با حقوق مقامات ندارد.
وي ادامه داد: ضمنا اگر شوراي نگهبان ايرادي گرفته و شما ايرادي داريد به شوراي نگهبان مطالبتان را بگوييد، اين جار و جنجال راه انداختن در کشور هم به ضرر مردم و افکار عمومي است و هم اينکه خلاف گفته مي شود، مجلس نيز زبان دارد و حرف خواهد زد؛اين گونه نيست که شما چيز خلافي را مطرح کنيد و کسي به شما چيزي نگويد.
لاريجاني افزود:من نمي‌خواهم نام بعضي از آقاياني که حرف‌هايي را مطرح کرده‌اند را بيان کنم؛به دليل اينکه اين افراد سابقه در مجلس دارند و دريافتي‌هاي آنان از مجلس مشخص است؛بنابراين آنقدر جانماز آب نکشند و بنده اطلاع دارم که چگونه بوده‌اند و من نمي خواهم بيش از اين در رابطه با اين موضوع صحبت کنم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8678/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خوانندگی اختصاصی محسن یگانه برای طرفدار کوچکش

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی