راه ترقی

آخرين مطالب

وزير کشور: با کمک پليس، نوروزي با نشاط داشته باشيم دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- عبدالرضا رحماني فضلي، روز دوشنبه در همايش سراسري روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: پليس در تعطيلات نوروزي همچون گذشته در سطح جاده ها ، قانوني و با اخلاق با مردم برخورد کند؛ البته درعين حال اين نيرو مثل هميشه بايد چهره قاطعي در رابطه با برخورد با هنجارشکنان از خود نشان دهد.
وي افزود: راهور بيشترين ارتباط را با مردم دارد و به عنوان مثال، کنترل جاده ها و برخورد با مردمي که مشوش هستند کار آساني نيست.
وي به ماموريت اربعين ناجا هم اشاره کرد و گفت:کشور، يک ماه با نشاط بود و سفر اربعين به يک نشاط اجتماعي تبديل شد از اين رو پليس در نوروز هم مثل ساير ايام نقش خود را به خوبي ايفا مي کند.
پليس راهور در مقاطع حساس توانسته است ماموريت خود را به خوبي نشان دهد. آمار و شاخص هاي ارزيابي اين نيرو ، مثبت و روبه بهبودي و رشد بوده است.
وزير کشور اضافه کرد: پليس از نظر قدرت تصميم گيري و جمع نگري و همچنين تحليل و ديد همه جانبه خوب عمل کرده و ذهني فعال و سيال داشته است که اين به دليل تنوع و سرعت کار است چون پليس در همه موارد بايد سريع پاسخ دهد.
رحماني فضلي افزود:براي 80 ميليون نفراز جمعيت کشور در چارچوب مقررات اسلامي در حوزه جغرافيايي کشور خدمت مي کنيم که توفيق بزرگي است.
وي خاطرنشان کرد: جامعه اسلامي در طي 37 سال انقلاب با تاسيس نظام مقدس براساس تفکرات ناب ، نفس پاک ، صادقانه ، نيت موحدانه ، رفتار سالم و انقلابي و توحيدي امام(ره) شکل گرفت و در اين مسير جوانان ناب و خالص به ما افتخار دادند تا اين نظام را حفظ کنند و تعهد ما هم اين است تا اين نظام را تقويت کنيم.

**شرايط کشور بسيار مطلوب است
وزير کشور اظهار کرد: شرايط کشور در فضاي کنوني بسيار مطلوب است و در حوزه بين المللي توانسته ايم تهديدهاي و فشارهاي سياسي و اقتصادي و تبليغاتي و تهديدهاي نظامي عليه ما را با همکاري مردم، تلاش دولت و هدايت هاي رهبري تبديل به فرصت کنيم.
وي افزود: تعامل ما با دنيا روان شده است و ايران هراسي در اقل مساله است . توجه به ايران براي برقراي توازن بين المللي در بهترين حالت است.
رحماني فضلي ادامه داد: در شرايط منطقه اي نيروي موثري به شمار مي آييم و با اعتقادات ديني و مبتني بر نجات مستضعفين و پاسخ به نداي کمک ملت مسلمان منطقه مطرح هستيم.
وزير کشور گفت:در منطقه شاهد جنگ جهاني هستيم چون نيروهاي موثر در بحران هاي منطقه اي حضور دارند و از هر ابزاري استفاده مي کنند. در اين عرصه با هدايت هاي رهبري در دل مردم مسلمان منطقه جاي خوبي داريم.
وي اضافه کرد: اعتقاد به انقلاب ما که در دل مردم منطقه است جايگاه ما را ارتقا داده است. يک زماني آمريکا اصلي ترين قدرت منطقه اي جا داشته اکنون منفورترين قدرت مداخله گردر منطقه تلقي مي شود براين اساس رويکردها تغيير کرده است.
رحماني فضلي تاکيد کرد: بايد جايگاه ايران را در شرايط فعلي قدر بدانيم در شرايط داخلي در حوزه امنيت به دوست و دشمن اثبات شده است که بالاترين ميزان امنيت نه از نوع استبداد و فشار نيروهاي نظامي و دفاعي بلکه از نوع پايدار را داريم و اين امنيت ، امنيتي است که مردم، محور آن هستند.
وزير کشور تاکيد کرد: انسجام داخلي ايران در حوزه سياست داخلي نيز زبانزد است کشور با تنوع نژادي، قومي و مذهبي داراي وحدت داخلي است.

**نشاط سياسي در کشور واقعي است
وي ادامه داد: نشاط سياسي و انتخابات در کشور واقعي است هيچ حزب يا تشکل سياسي نداريم که تعيين کننده باشند هيچيک عقبه سياسي تشکيلاتي ندارند که اين، آزادي و نشاط سياسي است.
وزير کشور گفت: اين تشکل ها در چارچوب حاکم بر رفتارهاي سياسي احزاب در انتخابات کار سياسي مي کنند و کسي با آنها کار ندارد، مطبوعات و رسانه ها، کارشان را انجام مي دهند و اين نشاط سياسي جاي شکرگذاري دارد.
وي گفت: در حوزه اقتصادي با وجود فشارهاي تحريم و قيمت نفت، رشد اقتصادي قابل قبولي داريم وتورم در حد قابل قبول در اقتصاد پايين آمده است؛ ضمن اينکه مشکل اقتصادي بيکاري و تورم را حل مي کنيم.
وزير کشور، علت عقب ماندگي کشور را وابستگي به نفت و شرايط نامطلوب هشت سال جنگ و بعد از آن دانست.
وي ادامه داد: شاخص هاي رشد اقتصادي با اقتصاد مقاومتي حاصل مي شود. در حوزه علم و تکنولوژي دست بالايي داريم و در لبه دانش کشورهايي که در مسير مقدماتي يا اول رشد علمي هستند حرکت مي کنيم.
وزير کشور با اشاره به اينکه مردم را نبايد فراموش کنيم، گفت: اين مردم هستند که انقلاب کردند و امام(ره) با پشتوانه آنان و مردم با عشق به امام به صحنه آمدند؛ ما موظفيم در خدمت مردم باشيم.
وي همچنين خاطرنشان کرد: مردمان موحدي داريم که نگران مسائل ديني آن ها نخواهيم بود. اين مردم در شرايط مختلف اثبات کردند و همواره تفکر ديني را انتخاب کردند به عنوان مثال امسال در بحث عاشورا و فوتبال که اگر برگزار شود و بي حرمتي شود چه بايد کرد؟ در نهايت ورزش انجام شد و ناجا بالاترين نقش را نه به عنوان مداخله انتظامي که به عنوان هدايت اجتماعي بهترين نقش را ايفا کرد.
رحماني فضلي گفت: اميد و نشاط سبب حرکت مردم مي شود بايد کاري کرد که مردم اميدوار باشند و اعتماد کنند وقتي ماليات مي دهند و به ما راي مي دهند وظيفه ما انجام فعاليت هايي است که به مردم اميد دهد و اين امر، شدني است.
وزير کشور اظهار کرد: اگر مردم، نظم و اقتدار را مي بينند اميدوار مي شوند گاه برخي فعاليت ها حس نا اميدي را تقويت مي کند .جامعه خميده و منفعل نمي تواند پويا باشد، براساس تفکر توحيدي بايد جامعه ما سرشار از نشاط باشد و بايد در برقراري نشاط جامعه کمک کنيم و پليس نقش مهمي در اين زمينه دارد. امنيت اصلي مساله اي است که به عهده پليس است و اگر مردم احساس امنيت کنند در نهايت احساس نشاط خواهند کرد.
همايش سراسري روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي روز دوشنبه در ستاد ناجا برگزارشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8713/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد