راه ترقی

آخرين مطالب

اصولگرايان به روحاني اميدي ندارند/انقلابيون بااتحاد پيروز مي شوند انديشه

  بزرگنمايي:

راه نو- محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين پيش از ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اينکه سالي که گذشت موفقيت‌هاي بسياري به دنبال داشت، اظهار داشت: به لحاظ امنيتي سال خوبي داشتيم اگرچه زخم دل ما به خاطر جنگ‌هاي نيابتي در منطقه، ترورها، قتل‌ها و کودک‌کشي‌ها افزون شد، اما مدافعان حريم حرم، خوش درخشيدند و خبرهاي خوشي از پايان جنگ با تکفيري‌ها به گوش مي‌رسد.

وي درباره اظهارات آيت‌الله جنتي درخصوص نظارت بر انتخابات شوراي‌هاي شهر گفت: زماني که قانون انتخابات شوراها تصويب مي‌شد، طبق سياق معمول، نظارت بر شوراها را به عهده شوراي نگهبان واگذار کرديم. شورا مي‌گفت ما بر انتخابات مجلس، رياست جمهوري و خبرگان ناظر هستيم؛ بر اين اساس مصوبه ما را رد کردند و گفتند ما وظيفه‌اي در اين باره نداريم.

باهنر با بيان اينکه به اين جمع‌بندي رسيديم که مجلس بايد در اين حوزه نظارت داشته باشد، گفت: مجلس از لحاظ ساختاري مشکلاتي دارد چون هر دوره حدود دو سوم نمايندگان تغيير مي‌کنند؛ بنابراين نمايندگاني که وارد کار نظارت مي‌شوند، تازه وارد هستند.

دبيرکل جبهه پروان خط امام و رهبري ادامه داد: با اين ساختار نمي‌توان نظارت جدي به انتخابات شوراي شهر داشت؛ از سوي ديگر شايد بيش از 200 يا 300 هزار نفر کانديد شوند، از اين رو کار سختي است.

وي عنوان کرد: دو عامل يعني مجلس با يک ساختار شناور و کميت بالاي نامزدها باعث مي‌شود نظارت خوبي بر اين انتخابات انجام نشود، از اين رو بايد اقدام جدي صورت گيرد؛ البته راهکار آن اين است که مجلس يک قانوني تصويب کند تا کار نظارت بر شوراها از عهده مجلس برداشته شود.

باهنر درباره اينکه آيا به آقاي روحاني نمره قبولي مي‌دهيد و نظرتان درباره برجام چيست؟ گفت: همه نمره‌ها نسبي است، در انتخابات هم مردم نسبي انتخاب مي‌کنند؛ سوابق، عملکرد و برنامه‌هاي کانديداها را مي‌بينند و انتخاب مي‌کنند.

دبيرکل جبهه پروان خط امام و رهبري افزود: من گفته بودم اصولاً حرکت‌هاي آقاي روحاني در جرگه اصولگراها بوده است، اما در سال 92 به هر دليلي اصولگرايان به اين جمع‌بندي نرسيدند که از روحاني حمايت کنند و اصلاح‌طلبان از وي حمايت کردند؛ از اين رو آقاي روحاني وامدار اصلاح‌طلبان شد.

وي گفت: بارها گفتم اگر کسي بخواهد به برجام نمره بيست بدهد من مخالفم و اگر نمره منفي هم بدهد، مخالفم چون همه چيز نسبي است. قرار بود تحريم‌ها برداشته شود، برخي از آنها برداشته شد، اما همه تحريم‌ها لغو نشد. دشمن بدعهدي کرد، اما دولت برجام را جلو برده و امروز بايد براي ادامه کار قدرتمند جلو رفته و حق خودمان را از حلقوم دشمن بيرون بکشيم.

باهنر تصريح کرد: اگر انتخابات وارد بداخلاقي شود، تأسف خواهيم خورد، بايد مواظب باشيم انتخابات با افشاگري بي‌ربط، باربط و اتهام‌زني آلوده نشود.

دبيرکل جبهه پروان خط امام و رهبري درباره حملاتي که از سوي ستاد انتخاباتي بقايي عليه وي شده، عنوان کرد: هر کسي فعال سياسي باشد، نقد مي‌شود؛ فقط بقايي نيست که من را قبول ندارد، خيلي‌هاي ديگر هم در کشور هستند که من را قبول ندارند، اما نبايد وقت را براي به اين‌گونه مسائل سبک بپردازيم.

باهنر در ادامه سخنان خود با بيان اينکه روحاني پارامترهاي مثبت و لرزان براي راي آوري مجدد در انتخابات دارد گفت: پارامتر مثبت اين است که روساي جمهور معمولا به جز دوره اول که عزل شد و فرار کرد و بعد رجايي که به شهادت رسيد، همه دو دوره اي بوده اند.

وي افزود: اما پارامتر لرزان اين است که آقاي روحاني تنها رييس جمهوري بوده که کمتر از 51 درصد آرا را نصيب خود کرد. اين راي لرزاني بود.

باهنر ادامه داد: از طرف ديگر هر کسي در جريان اجرايي کشور مستقر باشد، کارهايي را انجام مي دهد که قابل محاسبه است اما توقعات غيرقابل محاسبه است.

وي با بيان اينکه روحاني ريزش آرا دارد که بايد آن را جبران کند گفت: البته ريزش و رويش هميشه بوده اما روحاني براي موفقيت بايد تلاش کند تا رويش هايش از ريزش هايش بيشتر شود.

باهنر با بيان اينکه انتخابات رياست جمهوري در کشور ما هيجاني است و مردم به برنامه ها چندان راي نمي دهند گفت: در نظرسنجي هايي که تا 24 ساعت مانده تا انتخابات انجام ميشود، 17 تا 18 درصد مردم عنوان مي کنند که با وجود تصميم براي حضور در انتخابات، معلوم نيست مي خواهيم به چه کسي راي بدهيم.

وي با بيان اينکه راي اوردن يا نياوردن روحاني بستگي به اين دارد که رقيبش چه کسي باشد اظهار داشت: انقلابيون يا اصولگرايان اگر با نامزدهاي متعدد بيايند، مي تواند يکي از عوامل شکست رقباي روحاني باشد اما اگر متحد شوند، احتمال پيروزي بالا مي رود.

باهنر افزود: البته اين پيروزي يا شکست تحت تاثير فردي خواهد بود که اصولگرايان مي خواهند روي آن تفاهم کنند.

وي با بيان اينکه روحاني در سال 92 بخشي از راي اصولگرايان را داشت گفت: با اين حال، آراي اصلاح طلبان براي روحاني بسيار بيشتر از اصولگرايان بود. شايد کمتر از 10 آراي اصولگرايان براي روحاني بود.

رييس جبهه پيروان تصريح کرد: تشخيص روحاني در سال 92 اين بود که رايش را مديون اصلاح طلبي است. نه اصولگرايان به روحاني اميد دارند و نه روحاني به اصولگرايان اميد دارد و قصيه از اين جهت منتفي است.

وي ادامه داد: اصولگرايان با همان فرايندي که راه انداخته اند، کار را در انتخابات پيش خواهند برد.

باهنر در ادامه نشست خبري اظهار داشت: بسياري از شاخص‌ها دو رو دارد. يک زمان از عنصر امنيت صحبت مي‌کنيم و زماني از احساس امنيت؛ اين دو لزوماً بر هم منطبق نيستند و حاکميت مسئول هر دو است. وقتي درباره رونق صحبت مي‌کنيم، شايد يکسري چراغ‌هايي روشن شده باشد، اما اين احساس در جامعه به وجود نيامده است.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين تصريح کرد: اين احساس نه در خانواده‌هايي که يک يا دو فارغ‌التحصيل بيکار در خانه دارند، احساس شده است و نه ميان کارآفريناني که اهل کار و توليد بوده‌اند.

باهنر با اشاره به آمار 6 درصدي رشد اقتصادي از سوي دولت گفت: اصلاً نمي‌خواهم بگويم که اين آمار مخدوش است، اما بايد مبناي آن را تحليل کنيم. وقتي صادرات نفت از 800 هزار بشکه در روز به 2.5 ميليون بشکه مي‌رسد، معلوم است که رشد اقتصادي سنگيني را ايجاد مي‌کند، اما ممکن نيست که 2.5 ميليون بشکه به 5 ميليون بشکه برسد. حتي اگر کارهايي در جهت رونق و رشد انجام شده باشد، در ذائقه مردم ننشسته است.

وي درباره شائبه طرفداري صدا و سيما از جرياني خاص در انتخابات گفت: يکي از سخت‌ترين و مشکل‌ترين مديريت‌ها در کشور، مديريت در رسانه ملي است که بايد به شکل ساختاري آن را مديريت کرد. بايد دقت بيشتري شود تا مبادا اين شايعه ايجاد شود که دارند از فرد خاصي جانبداري مي‌کنند.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا اصولگرايان در انتخابات به تفاهم خواهند رسيد؟ اظهار داشت: تلاش مي‌کنيم که اين تفاهم حاصل شود، نمونه‌هايي از تفاهم و عدم تفاهم در گذشته بوده است. مشکلي که جريان اصولگرا و همچنين اصلاح‌طلب دارد، نبود چند حزب فراگير و چارچوب‌دار است.

باهنر همچنين درباره اعلام کانديداتوري از سوي حميد بقايي گفت: من در اين موقعيت نيستم که بخواهم درباره صلاحيت فردي اظهارنظر کنم. سخنگوي قوه قضائيه هم اعلام کرد که در جريان بودن پرونده براي شخصي، لزوماً به معني عدم صلاحيت در آن فرد نيست و ممکن است که فردي پرونده‌اي هم نداشته باشد، اما رد صلاحيت شود.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه حزب مؤتلفه اسلامي اعلام کرده که جبهه پيروان نظر اين حزب را براي حضور در جبهه مردمي اخذ نکرده است، عنوان کرد: در جبهه پيروان 16 تشکل رسمي و 2 عضو ناظر داريم و درباره موضوعات مختلف بحث مي‌کنيم و شايد در مواردي اختلاف‌نظر هم داشته باشيم. در جاهايي که اجماع نباشد، بايستي رأي‌گيري کنيم.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در همين باره افزود: درباره پيوستن به جبهه مردمي، مفصل بحث کرديم و اکثريت اعضاي جبهه پيروان، آن را امضا کردند و پيوستند و حزب مؤتلفه هم پيوستن را رد نکرده اما رأي لازم را در جبهه پيروان نگرفته است.

باهنر ادامه داد: ما به طور طبيعي طبق اساسنامه مي‌توانستيم پيوستن به جبهه مردمي را اعلام کنيم ولو اينکه دو سه عضو محترم نظر ديگري داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8723/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند