راه ترقی

آخرين مطالب

سلاحي برتر از ايمان و وحدت مردم نيست/ هر گاه در مسير خدا حرکت کنيم قطعا پيروز خواهيم بود فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه نو- حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز چهارشنبه در جريان سفر به مشهد مقدس در کنگره بين‌المللي بزرگداشت روز شهيد، اظهار داشت: آنچه ما را در برابر آمريکا، رژيم صهيونيستي، مزدورانش و توطئه‌گران پيروز مي‌کند، تنها سلاح نيست بلکه بالاتر از آن ايمان، اراده،  اتحاد و مقاومت مردم  است ما در عين حال بايد موشک و هواپيما بسازيم و مي‌‌سازيم و دولت يازدهم در 3.5 سال گذشته در سلاح‌هاي راهبردي بيش از 10 سال گذشته تجهيزات ساخته است.
رييس جمهوري گفت: پاسداشت شهيدان بزرگوار در سراسر دنياي اسلام، بويژه شهدايي که در دهه‌هاي اخير، شاهد ايثار و فداکاري آنان بوديم، يک وظيفه و افتخار بزرگي براي همه ما محسوب مي‌شود.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه شهيد از ريشه و ماده شهادت بوده و علم، آگاهي و اعلان، محسوب مي‌َشود، خاطر نشان کرد: هر کجا که آگاهي وجود دارد و آن آگاهي در منصه ظهور و در برابر چشم جهانيان قرار مي‌گيرد و اين پرچم آگاهي به اهتزاز در مي‌آيد، بدون ترديد آنجا جايگاه شهادت است.
روحاني افزود: شهدا راهي را آگاهانه و با علم به دستيابي به جاودانگي انتخاب کردند و با خون خود آن مسير را براي تاريخ، اعلان مي‌کنند و لذا شهدا زنده اند و  نمي‌ميرند و از نعمت الهي متنعم هستند و همواره صداي رساي آنان زير گنبد تاريخ به خوبي شنيده مي‌شود.
رييس‌ جمهوري با تأکيد بر اينکه جنگ، مبارزه و برخورد صحنه رويارويي سلاح نيست، اظهار داشت: جنگ صحنه برخورد هواپيما، موشک، تانک و يا لشکرهاي پياده و زرهي نيست، بلکه واقعيت جنگ، جنگ اراده‌هاست و دو اراده رو در روي هم قرار مي‌گيرند و اين موضوعي است که همواره در طول تاريخ بوده، هست و خواهد بود.
روحاني با اشاره به اينکه همانطور که راه خداوند هميشه باز است، متأسفانه راه شيطان و طاغوت هم همواره بوده و خواهد بود، اظهار داشت: جنگ پايان ندارد و اينکه از صلح سخن مي‌گوييم به مفهوم پايان دادن موقت کارزار نظامي است و الا کارزارها در صحنه‌هاي ديگر همچنان باقي است و جنگ اقتصادي در دنيا هيچ‌وقت پايان نمي‌يابد و به تازگي فردي که در آمريکا قدرت را در دست گرفته اولين سخنانش جنگ جديد در ميدان اقتصادي با هم‌پيمانانش است.
وي با طرح اين سوال که آيا جنگ فرهنگي پايان خواهد پذيرفت، گفت: جنگ فرهنگي تنها صحنه رويارويي دنياي اسلام و فرهنگ کفر نيست، طاغوت به معناي طغيان است و ممکن است در دنياي اسلام و يا بيرون از آن با چهره‌هاي متفاوت وجود داشته باشد؛ لذا جنگ فرهنگي ادامه دارد و پاياني براي آن نيست.
رييس‌ جمهوري با اشاره به قدرت برخورداري يک ملت از اراده و ايمان قوي، اظهار داشت: در هر صحنه‌اي که اراده و ايمان قوي وجود داشته باشد، آنجا پيروزي نهايي هم وجود دارد، اما هر کجا که در اراده ما خللي ايجاد شود و دشمن را بزرگ جلوه نمايد و قدرت خود را ناديده گرفته و به رخ تاريخ نکشيم، بي‌ترديد در آن ميدان شکست خواهيم خورد.
روحاني اضافه کرد: اگر در ميدان اقتصادي گفته شود که قادر نيستيم، مشکلات اقتصادي را حل کنيم و نيازها و امکانات زندگي مردم را فراهم سازيم و به پيروزي خود در صحنه اقتصادي شک کنيم، بدون ترديد شکست خواهيم خورد.
رييس‌ جمهوري پرسش درباره اينکه آيا در اقتصاد مقاومتي موفق بوده‌ايم يا نه را سوالي نامربوط دانست و اظهار داشت: ما قطعاً پيروز اقتصاد مقاومتي هستيم. چرا که يک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبري فرهيخته و آگاه داريم که هدايتگري مي‌کنند و مردم در صحنه هستند و دولت نيز به وظيفه خود عمل مي‌کند.
روحاني با اشاره به ايستادگي ملت ايران در برابر فشارهاي گوناگون دشمنان در 38 سال گذشته، اظهار داشت: امروز هم فشار و تحريم ادامه دارد و ما در شرايط سخت به ايستادگي خود ادامه مي‌دهيم .در دنياي امروز که همه کشورهاي توليدکننده نفت مجبور شدند به ذخاير گذشته خود روي آورند و شاهد افزايش تورم و کاهش ارزش پول ملي‌شان بوديم، تنها جمهوري اسلامي ايران است که در چنين شرايط سختي رشد اقتصادي را افزايش داده، تورم را پايين آورده و ارزش پول ملي خود را حفظ کرده است.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: برخي سوال مي‌کنند که آيا همه تحريم‌ها پايان يافته است؟ البته که پايان نيافته و ما تنها در بخش هسته‌اي آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پايبند بماند، توانسته‌ايم موانع و تحريم‌ها را کنار بگذاريم، اما هنوز در ساير جاده‌ها، موانعي پيش‌روي ما وجود دارد و اينجا اين سوال مطرح است که چرا واقعيت‌ها به روشني به مردم گفته نمي‌شود.
روحاني با بيان اينکه در صحنه فرهنگي، در حال مبارزه هستيم، اما بدون ترديد پيروز اين صحنه خواهيم بود، اظهار داشت: البته دشمنان تلاش مي‌کنند که جوانان را از مسجد، ايثار و مسير شهيدان جدا کرده و فاصله بيندازند اما به اعتقاد من هرگز موفق نبودند و اگر امروز دشمن جنگي را آغاز کند از 31 شهريور 59 که صداميان جنگ را به ملت ايران تحميل کردند، هم قدرت ما بيشتر است، هم نيروهاي مسلح ما قوي‌تر هستند و هم جوانان کشورمان براي ايستادگي در برابر دشمنان آماده‌تر هستند.
رييس‌ جمهوري تصريح کرد: اگر کسي فکر کند که در مسير و نهضتي که از سال  41 و 22 بهمن 57 برگزيده‌ايم، عقب‌نشيني کرده و برمي‌گرديم، سخت در اشتباه است و ما مسير خود را تا پايان آن ادامه خواهيم داد.
روحاني با طرح اين سوال که چرا در 8 سال دفاع مقدس توانستيم در برابر تجاوز دشمنان ايستادگي کنيم، گفت: در آن دوران همه ابزار نظامي دشمن، قوي‌تر و بيشتر از ايران بود و آنان بر مبناي همين محاسبه غلط به ايران حمله کردند و در طول جنگ 8 ساله هيچ کشوري اعم از شرق و غرب، حتي يک دستگاه تانک و يا يک فروند هواپيما در اختيار ايران قرار نداد و ملت ايران و جوانان ايراني با مظلوميت و تنهاي تنها با اتکال به خداوند توانستند قطعات مورد نياز تجهيزات نظامي را توليد کنند و با اين اراده توانستيم روي پاي خود بايستيم، لذا جنگ، جنگ سلاح نيست، بلکه صحنه جنگ اراده‌ است.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: هر کشور عربي که با رژيم صهيونيستي تا دندان مسلح مواجه شد، شکست خورد، اما جوانان مؤمن، مسلمان و مخلص با سلاح سبک و بدون داشتن تجهيزاتي مانند هواپيما و تانک توانستند در برابر اين رژيم  ظالم، غاصب، کودک‌کش و جاني در جنگ 33 روزه بايستند و پيروز شوند و با ايستادگي حزب‌الله ابهت ظاهري رژيم صهيونيستي شکسته شد.
روحاني افزود: اتکاء آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها به رژيم صهيونيستي بود و تصور مي‌کردند قدرت نظامي اين رژيم غيرقابل شکست است و مي‌توانند با استفاده از آن هر کشوري را به اشغال درآورند و در جنگ 33 روزه اين ابهت ظاهري شکست و با پيروزي حزب‌الله اراده دشمن دچار اخلال شد و حزب‌الله توانست در جنگ اراده‌ها پيروز شود.
رييس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: روزي که تروريست‌ها تا پشت ديوار بغداد پيشروي کرده و موصل سقوط کرد نيز جنگ اراده‌ها جريان داشت، دشمنان تروريست‌ها را تحريک کرده بودند که مي‌توانند پيروز شوند و مردم عراق را ترسانده بودند که قادر نيستند در برابر تروريست‌هاي وحشي و وحشي‌گري آنها ايستادگي کنند، اما امروز به فضل الهي در جنگ اراده‌ها، مردم عراق  پيروز شد و در آينده شک نکنيد که سراسر عراق را از وجود تروريست‌ها پاکسازي خواهند کرد.
روحاني خريد سلاح‌ از سوي برخي کشورهاي منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم نيست که فلان کشور در منطقه چقدر سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامي خريداري مي‌کند، چرا که اين موجب پيروزي نيست که اگر چنين بود بايد يمن، ماه‌ها پيش به تصرف متجاوزين در مي‌آمد، اما مردم فقير يمن با ايمان و اراده قوي، پيروز نهايي اين نبرد خواهند بود.
رييس‌ جمهوري با تأکيد بر اينکه برخورداري از ايمان و اراده قوي به معناي اين نيست که سلاح و موشک نساخته و تدبير نظامي نداشته باشيم، اظهار داشت: بايد سلاح بسازيم و تمرين نظامي انجام دهيم و در اين زمينه هدف نهايي، شکست اراده دشمن است.
روحاني تصريح کرد: دشمن، بالاتر از موشک و سلاح از اراده، فرهنگ، ايستادگي و ايمان ملت ايران مي‌ترسد و اگر بفهمد 80 ميليون جمعيت ايران، آماده و با اراده در صحنه حضور دارند، جرأت هيچ اقدامي نخواهد داشت. ما بايد به وعده الهي مطمئن باشيم و بي‌ترديد ما در جنگ اراده‌ها پيروز هستيم و خداوند نيز ما را پيروز مي‌سازد.
رييس‌ جمهوري در ادامه سخنان خود با بيان اينکه شهيدان راه حق، در طول تاريخ در کنار هم هستند، گفت: شهيدان جنگ بدر، احد، کربلا و دوران دفاع مقدس، جنگ 33 روزه، غزه، موصل و يمن و همه آنهايي که در برابر ظالمان ايستاده و مسير شهادت را انتخاب کردند، گواه حق و پيروزي راه حق هستند.
روحاني تصريح کرد: اگر دشمن در محاسبات خود به اين نتيجه برسد که مردم ايران نه تنها از شهادت نمي‌ترسند، بلکه آن را فخر خود و موجب جاودانگي مي‌دانند، در اين صورت ما شکست‌ناپذير خواهيم بود و هيچ سلاحي در برابر قدرت ايمان و اتحاد مردم ايران موفق نخواهد بود.
رييس‌ جمهوري با اشاره به نامگذاري 22 اسفند به نام روز شهيد و شهادت، گفت: بايد هر روز ما روز شهيد و روز افتخار به خانواده شهيدان و ايثارگران باشد و افتخار دولت آن است که براي رفع مشکلات خانواده شهدا تلاش مضاعف انجام داده است، اما در عين حال معتقديم هر کاري انجام داده‌ايم در برابر عظمت شهيد و خانواده آنان ناچيز است و کار بزرگ شهيدان قابل جبران نيست.
رييس‌ جمهوري در اين مراسم همچنين از دو اثر فاخر در خصوص ايثار و شهادت، رونمايي کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در سخناني گزارشي از برگزاري کنگره بين‌المللي روز شهيد و اقدامات دولت براي تکريم خانواده شهيدان و ايثارگران ارايه کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

نشست هماهنگی دیدار ایران و قرقیزستان برگزار شد

وقتی "دلار" اردوی قایقرانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

لائوتارو مارتینس: دوست دارم گریه کنم

لوکاس واسکز: برای رقص جلوی بارسلونا تمرین کرده بودیم

تمرین ریکاوری بارسلونا بعد از شکست در ال کلاسیکو

سفال‌منش: عملکرد قرقیزستان و افغانستان شگفتی است نه حذف ژاپن

تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

عکس‌هایی از ژاپنی‌ها که ندیده‌اید!

ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری

موضع ایران درخصوص توافقات اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان

نمازی: ما می‌توانیم تحریم نباشیم

رییس جمهور پس از بازدید آرامگاه اقبال لاهوری: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است

سپهبد مقتدر

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

واکنش وزیر خارجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

مصاحبه دیده نشده رضا داوودنژاد که با دیدنش بغض می‌کنید

چی در ذهن آرمان میگذره

آهنگ دلی «دال» را با اجرای حمید هیراد تماشا کنید

ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم

کشف بقایای زنان خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی 6 هزار سال پیش

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

کی بود کی بود من نبودم؟!

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

لبخند مدافع پرسپولیس به نیمکت‌نشینی‌های ادامه دار!

رسوایی در برزیل؛ روی تیته آب دهان انداختند!

گره تیم ملی را جوان 24 ساله باز کرد

پرسپولیس و خاطره تلخ از آلومینیوم در جام حذفی!

تغییر شمسایی در خط دروازه تیم ملی جواب داد

تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا

چالش مسعود شجاعی در جام شیرین

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

نساجی هیچ‌وقت آن قدر شمالی نبود

اینتر قهرمان شد، چون یک تیم بود!