راه ترقی

آخرين مطالب

انتخابات ما با انتخابات آمريکا و اروپا فرق دارد/ در اين انتخابات، اخلاق قرباني نشود دانش

انتخابات ما با انتخابات آمريکا و اروپا فرق دارد/ در اين انتخابات، اخلاق قرباني نشود
  بزرگنمايي:

راه نو- حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در مراسم افتتاح و آغاز عمليات اجرايي 43 طرح و پروژه در استان مازندران، با اشاره به تاريخ و فرهنگ بزرگ، دين اسلام، مذهب علوي، عشق ايرانيان به خاندان رسالت و ايستادگي در 8 سال دفاع مقدس، گفت: ملت ايران ملتي بزرگ است و بايد با نشاط، کار و تلاش به جلو حرکت کنيم.
رييس‌ جمهور افزود: اميد ما از ديروز بيشتر است و دولت نيز به دنبال همين امر بود. برخي مي‌گويند چرا در ماه‌هاي پايان دولت تدبير و اميد افتتاح طرح ها و پروژه‌ها زياد است اما همه ما بايد از اين امر خوشحال باشيم و بايد در نظر داشت، افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها مختص به زمان کنوني نبوده و در دهه مبارک فجر و هفته دولت، چندين افتتاح و بهره‌برداري داشتيم.
دکتر روحاني تصريح کرد: همه ملت و ارکان نظام و کشور در حال تلاش براي تحقق اين اهداف هستند و خوشحاليم که تحرک جديدي در کشور بوجود آمده است.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه بايد توليد ملي و اشتغال که مقام معظم رهبري در سال جاري بر آن تأکيد کرده‌اند به گفتمان سال تبديل شود، گفت: در جلسه‌اي با مقام معظم رهبري به بنده درباره کالاهاي وارداتي تأکيد کردند که اگر کارخانه‌اي در کشور در حال توليد است، نبايد جنس مشابه خارجي وارد شود و بسيار مهم است که در سال جاري گفتمان همه ما به توليد، کار، تلاش و اشتغال تبديل شود.
دکتر روحاني با بيان اينکه ان‌شاء‌الله انتخابات پيش رو بسيار پررونق برگزار شود، به شرايط حساس کنوني کشور اشاره و تأکيد کرد: بايد قدرت، وحدت و انسجام خود را در اين انتخابات به جهانيان نشان دهيم.
وي تأکيد کرد: اميد داريم که در اين انتخابات، اخلاق قرباني نشود و مراقب هستم و همواره سفارش مي‌کنيم که به اخلاق در کشور لطمه‌اي وارد نشود، چرا که اخلاق مي‌تواند در جامعه، آرامش، معنويت و اعتماد ايجاد کند.
رييس‌ جمهور افزود: نبايد دين خود را بفروشيم و شرايط کشور به گونه‌اي است که به دنيا نشان دهيم که انتخابات ما با انتخابات آمريکا و اروپا فرق دارد چرا که جامعه‌اي اسلامي بوده و بنيانگذار انقلاب اسلامي ما، امام خميني(ره)، مي‌باشد و رهبري همچون مقام معظم رهبري، داراي قانون اساسي اسلامي، قرآن و عشق به خاندان اهل بيت(ع) هستيم.
دکتر روحاني با اشاره به صبر و تحمل حضرت علي(ع) و اخلاق خوش ايشان با مردم، گفت: اميرالمؤمنين(ع) با اتصال به آسمان و حتي هوش بالاي خود مي‌دانست که ابن ملجم مرادي کيست؟ اما با اين حال بيشتر از ديگران به وي لطف مي‌کرد.
رييس‌ جمهور ادامه داد: تا متوجه مي‌شويم، فردي رقيب ماست رفتار ما به گونه‌اي ديگر مي‌شود، اما بايد در نظر داشته باشيم که اميرالمؤمنين، هيچگاه به ابن ملجم لجوج و منافق ، با وجود شناخت کاملي که از وي داشت، حتي در آخرين لحظات عمر پربرکت خود تعرضي نکرد.
دکتر روحاني تصريح کرد: يکديگر را دوست داشته باشيم، چرا که برادريم و از يک مملکت هستيم و بايد به دنبال آباداني ايران و تلاش براي توليد و اشتغال باشيم.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه بسيار خوشحال‌کننده است جوانان ايراني داراي شغل و با شجاعت و عزت نفس، مشغول بکار باشند، اظهار داشت: همه ما در يک کشتي بوده و زير يک سقف هستيم و بايد از خوشحالي و از کار مردم لذت ببريم.
دکتر روحاني تأکيد کرد: کينه‌ها را کنار بگذاريم چرا که کينه‌ها به خودمان هم رنج مي‌دهد. مگر اينکه کينه‌‌اي در راه خدا باشد که اين موارد نيز استثنا است و نبايد براي دنيا غمگين بود.
رييس‌ جمهور با اشاره به تخصيص اعتبار لازم و مناسب دولت يازدهم به کشاورزان آسيب‌ديده شمالي از سرمازدگي محصولات، اظهار داشت: پس از گزارش استاندار مازندران، اين امري خوشحال‌کننده است و مردم ايران بايد شاداب به جمهوري اسلامي ايران، مذهب شيعه، شمال سرسبز، خليج فارس که نعمت الهي هستند، افتخار کنند.
دکتر روحاني در ابتداي اين مراسم نيز هنگام افتتاح طرحهاي مرتبط با توسعه بنادر ، به بهره‌برداري از فاز دو بندر اميرآباد اشاره کرد و گفت: افتتاح اين طرح مي‌تواند تحول خوبي در حرکت اقتصادي کشور ايجاد کند.
رييس‌ جمهوري در فرمان بهره‌برداري از طرح‌هاي مختلف بندر اميرآباد که توسط وزارت راه و شهرسازي انجام شده است، گفت: رشد 53 درصدي مسافرت‌هاي دريايي، نشان‌ دهنده رشد و توسعه کشور در اين بخش است.
دکتر روحاني افزود: زماني که واردات داريم و صادرات نداريم، به معناي آن است که کاميون‌ها بايد، خالي به بنادر رفته و آنجا بارگيري نمايند، اما زماني که صادرات توسعه پيدا کند، اين اتفاق نخواهد افتاد. توسعه همزمان صادرات و واردات نشان مي‌دهد که بخش‌هاي حرکت اقتصادي و توليدي به يکديگر پيوند خورده اند.
رييس‌ جمهور با بيان اينکه درياي خزر از لحاظ اقتصادي، گردشگري، انرژي و روابط سياسي ما با کشورهاي منطقه بسيار حائز اهميت است، به افتتاح اسکله در منطقه آزاد بندر انزلي و بهره‌برداري از طرح توسعه بندر اميرآباد اشاره کرد و گفت: همه اينها بدان معنا است که توسعه بنادر ما در شمال و جنوب براي تقويت روابط تجاري اهميت دارد.
دکتر روحاني توسعه شبکه ريلي و ترانزيت کالا از طريق کشورمان را موجب ايجاد تحول بزرگ در اقتصاد و توسعه روابط با کشورهاي همسايه دانست و گفت: در يکسال گذشته روابط اقتصادي ايران و روسيه، بيش از 70 درصد افزايش يافته و در عين حال با ديگر کشورها نيز در زمينه صادرات و واردات، روابط خوبي داشته‌ايم.
رييس‌ جمهوري با بيان اينکه ايران با کشورهاي حوزه اوراسيا در حال ايجاد منطقه آزاد تجاري است، که مي‌تواند تحول بزرگي در منطقه بوجود آورد، خاطر نشان کرد: قراردادهاي ما با کشورهاي اوراسيا در آينده‌اي نزديک به ثمر خواهد نشست و صادرات کالا از ايران به اين کشورها، آغاز خواهد شد.
دکتر روحاني تأکيد کرد: تمامي بخش‌هاي توليدي و اقتصادي بايد در سال اشتغال و توليد به ميدان آمده و فعال باشند.
رييس‌ جمهوري سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در پروژه‌هاي استان مازندران را نشان از حضور فعال اين بخش دانست و گفت: مشارکت مردم بسيار با اهميت است و بايد براي حضور مثمرثمر فعالان اقتصادي، آنها را تشويق کرده و امنيت لازم را برايشان بوجود آوريم.
دکتر روحاني در بخش ديگري از اين مراسم در فرمان افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در استان مازندران پس از استماع گزارش دکتر قاضي‌زاده هاشمي با تقدير از تلاش‌هاي مديران و دست‌اندرکاران اين بخش در استان گفت: موضوع سلامت، بهداشت و درمان در کشور بسيار حائز اهميت بوده و يکي از افتخارات دولت تحولي است که در اين راستا حاصل شده است.
رييس‌ جمهوري به گزارش استاندار مازندران درباره تحول در حوزه سلامت اين استان اشاره کرد و افزود: در استان مازندران 3 هزار تخت بيمارستاني وجود داشته که در طول سال‌هاي گذشته بيش از هزار تخت به آن اضافه شده و با برنامه‌ريزي مسئولان هزار تخت ديگر نيز در برنامه کاري قرار دارد. البته اين به معناي آن نيست که توانسته‌ايم به نقطه مطلوب برسيم و بايد اقدامات در اين راستا ادامه پيدا کند.
دکتر روحاني مردم استان مازندران را ولايتمدار، غيور و با وفا نسبت به نظام و ولايت و انسان‌هايي با ايمان توصيف کرد و با اشاره به استقبال پرشور مردم اين استان از وي در سال 92 و حضور بي‌نظير مردم ساري در مسجد جامع، گفت: مردم مازندران عاشق خاندان رسالت و اهل بيت(ع) هستند و ما همواره براي آنان آرزوي توفيق داريم.
رييس‌ جمهوري در بخش ديگري از اين مراسم و در فرمان افتتاح پروژه‌هاي وزارت جهاد و کشاورزي در استان مازندران از تلاش‌هاي کارآفرينان اين استان تقدير کرد و افزود: اگر سه وزارتخانه نيرو، جهاد کشاورزي و صنعت، معدن و تجارت براي تجهيز اراضي و فناوري‌هاي مدرن دست به دست هم بدهند، هدف دستيابي به توليد و اشتغال به خوبي حاصل خواهد شد.
دکتر روحاني بهره‌برداري از طرح‌هاي وزارت جهاد کشاورزي در استان مازندران را نشان از وجود ظرفيت بسيار مناسب در اين استان دانست و گفت: مردم مازندران علاقمند به کار و کوشش هستند و بايد به آنان کمک کنيم.
رييس‌ جمهور استفاده چندباره از اراضي در طول سال را بسيار مهم برشمرد و گفت: در برخي از کشورهاي جنوب شرق آسيا، از بعضي از اراضي در طول يکسال، 8 بار استفاده مي‌شود و ما بايد تلاش کنيم تا بتوانيم امکان استفاده چند باره را از اراضي خود در کشور، ايجاد کنيم.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه بايد خود را براي يک تحول بزرگ در کشور آماده کنيم، گفت: امروز زمينه براي صادرات انواع محصولات کشاورزي، فراهم است و ايجاد بنادر و توسعه آنها نيز تسهيل‌کننده آن خواهد بود، البته بايد همپاي آن در زمينه سازماندهي هم تلاش کنيم.
رييس‌ جمهور همچنين در فرمان افتتاح و آغاز عمليات اجرايي پروژه‌هاي وزارت ورزش و جوانان در استان مازندران نيز با تقدير از دست‌اندرکاران ورزش کشور و قهرمانان ملي که در صحنه‌هاي مختلف ورزشي براي ملت ايران افتخارآفريني کردند، افزود: بهره‌برداري از 1190 پروژه ورزشي در طول 3.5 سال گذشته در کشور، افتخاري براي دولت است و نشان مي‌دهد که ملت ايران مردمي ورزش دوست بوده و خادمان مردم هم گام‌هاي خوبي در راستاي توسعه ورزش برداشته‌اند.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: ورزش تضمين‌کننده سلامت جامعه بوده و براي نسل جوان اهميت فراواني دارد.
رييس‌ جمهوري همچنين پس از استماع گزارش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در فرمان بهره‌بردراي از پروژه‌هاي ارتباطي استان مازندران، گفت: خوشبختانه خدمات خوبي در استان مازندران در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات صورت گرفته به طوري که اعتبارات مناسبي در اين حوزه اختصاص يافته و پهناي باند در اين استان 8.5 برابر شده است.
دکتر روحاني تأکيد کرد: امروز مسأله تقويت ارتباطات با زندگي، شغل، فناوري، علم و رابطه با جهان در ارتباط است و ديگر تنها يک موضوع تشريفاتي و لوکس نيست، بلکه به عنوان يک ضرورت مطرح است.
رييس‌ جمهوري با اشاره به اقدامات دولت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: در طول سال‌هاي گذشته، تلاش‌هاي زيادي از سوي دولت صورت گرفته تا ثابت کنيم، مسأله تقويت ارتباطات مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي که برخي تصور مي‌کردند بايد هر وقت دلشان خواست اين شبکه‌ها را ببندند، يک ضرورت است و ميليون‌ها جوان و افراد تحصيلکرده، کشور نياز به آن دارند.
دکتر روحاني ادامه داد: البته بايد نسبت به آن مراقبت‌هايي صورت گيرد چرا که ما بايد اخلاق و امنيت ديني و ملي خود را حفظ کنيم اما در عين حال مردم نيز در جامعه رفاه داشته باشند و اين امکان‌پذير است.
رييس‌ جمهور همچنين در بخش افتتاح طرحهاي مرتبط با معادن تأکيد کرد: اقداماتي که در اين دولت براي اکتشاف معادن انجام شده است، 2.5 برابر 90 سال گذشته است و اين کار بزرگي است که در دولت يازدهم انجام شده و نتايج آن به اطلاع مردم خواهد رسيد.
دکتر روحاني با اشاره به آمارهاي خوشحال‌کننده در کل مناطق کشور، گفت: کشف و اکتشاف معادن مي‌تواند به اشتغال‌زايي کمک کند. طبق آمار بانک مرکزي وضعيت معادن در سه ماهه اول و دوم سال نشان مي‌داد که رشدي ندارد، اما در 3 ماهه سوم سال بانک مرکزي اعلام کرد که معادن کشور رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است.
رييس‌ جمهوري به سخنان وزير صنعت، معادن و تجارت مبني بر اينکه اگر در کشور دولت يک واحد کار انجام داده است، اما 20 برابر توسط بخش خصوصي انجام شده، اشاره کرد و اظهار داشت: بايد به سرمايه‌گذاران، کارآفرينان، بخش خصوصي، کارگران، مهندسان و ملت ايران تبريک گفت که چنين کار بزرگي را انجام داده‌اند و بايد ادامه يابد.
دکتر روحاني تأکيد کرد: بايد همانطور که مقام معظم رهبري بر امر اشتغال و توليد در سال جاري تأکيد کرده‌اند، کار مضاعف انجام دهيم و به آنچه که هدف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برسيم.
رييس‌ جمهوري ادامه داد: مسأله اشتغال و کارآفريني براي همه روستائيان و کل کشور حائز اهميت است.
دکتر روحاني با اشاره به تحولاتي که در استان مازندران در ارتباط با گردشگري، سکونت گردشگران در خانه‌هاي روستايي و بوم‌گردي انجام شده است، اظهار داشت: اين تحول خوبي در روستاهاي ايران است و باعث تحول صنعت گردشگري شده است. در جنوب کشور نيز گزارشات فراواني به دست من رسيده که ساکنان روستاها، اتاق‌هاي خود را در اختيار ميهمانان نوروزي قرار داده و غذاهاي محلي تهيه مي‌کردند و درآمد نسبتاً خوبي نيز از اين طريق براي روستائيان فراهم شده است.
رييس‌ جمهور تصريح کرد: بايد براي هر روستا، مزيت‌هايي در نظر بگيريم و طرح مورد نظر وزارت کار و تأمين اجتماعي مبني بر اينکه براي هر روستا يک محصول اصلي که داراي مزيت است، تعريف شود، باعث تحرک در زندگي و اشتغال مردم خواهد شد.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه بخش خصوصي در صنعت گردشگري فعال شده و حرکت‌هاي خوبي در اين زمينه انجام شده است، اظهار داشت: با ساخت هتل‌ها، زيربناي گردشگري کامل مي‌شود و تجهيز ناوگان هوايي، ريلي، بنادر و ديگر زيرساخت‌ها، به اين صنعت کمک مي‌کند.
رييس‌ جمهور تصريح کرد: گردشگري يکي از راه‌هاي سريع اشتغال‌زايي است و با توجه به جاذبه‌هاي فراوان مذهبي و گردشگري ايران، مي‌توان توريست‌هاي فراواني را جذب کشور کرد.
دکتر روحاني با اشاره به حساسيت‌هاي برخي در کشور، براي برنامه صد روزه اول دولت يازدهم و همچنين اقدامات مهم اين دولت در همين زمينه، افزود: در همان صد روزه اول دولت با آقاي آخوندي و رييس سابق بنياد مستضعفان جلسات متعددي در باره جاده شمال برگزار شد و يکي از دستگاه‌هاي امنيتي در اين زمينه مسايلي داشت. اما متأسفانه براي اتمام اين پروژه، زمان طولاني سپري شد و در طول 17 سال گذشته تنها 30 درصد تحرک داشت.
رييس‌ جمهور ادامه داد: اميدواريم پروژه تهران – گچسر از جاده شمال در دولت يازدهم، انجام شود چرا که جاده شمال، ملي بوده و براي همه مردم ايران حائز اهميت است.
دکتر روحاني تأکيد کرد: سه طرح جاده فيروزکوه، هراز و شمال، مهم‌ترين کار دولت يازدهم براي مردم ايران است و اميدواريم قدم به قدم جلو برويم.
رييس‌ جمهوري تأکيد کرد: خوشحاليم که پروژه‌هاي دولت تدبير و اميد به اندازه‌اي زياد است که براي افتتاح آنها، فرصتي نمي‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان