راه ترقی

آخرين مطالب

رونمايي روحاني از دستاوردهاي جديد وزارت دفاع دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- اولين نمونه هواپيماي جت آموزشي بومي کوثر توسط متخصصان و دانشمندان پژوهشکده سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با استفاده از پتانسيل‌هاي شرکت‌هاي دانش بنيان طراحي و ساخته شده و آماده انجام آزمايش‌هاي زميني است.
اين هواپيما به سفارش و مشارکت نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و به صورت کاملاً بومي طراحي و ساخته شده و علاوه بر آموزش دانشجويان خلباني، قابليت اجراي مأموريت‌هاي پشتيباني نزديک هوايي و حمل انواع تسليحات را خواهد داشت.
ايده‌پردازي، طراحي، ساخت، آزمايش و استانداردسازي اين هواپيما که به طور کامل در داخل کشور صورت گرفته، جمهوري اسلامي ايران را در شمار معدود کشورهاي داراي توانمندي فرآيند طراحي و ساخت هواپيما در اين کلاس قرار خواهد داد.
اين دستاورد مهم در راستاي ارتقاء اقتدار و خوداتکايي در حوزه هوايي بوده و حرکتي اساسي در جهت قطع وابستگي به خارج و التزام عملي به اصول بنيادي اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال در کشور و توليد ملي است.
همچنين پهپاد مهاجر 6 توانمندي انجام مأموريت‌هاي شناسايي، مراقبت و رزمي در شعاع عملياتي گسترده و مداومت پروازي بالا را براي نيروها با قابليت اطمينان فوق‌العاده فراهم مي‌سازد و فرماندهان نيرو با استفاده از قابليت‌هاي اين پهپاد مي‌توانند عمليات شناسايي، مراقبت و انهدام اهداف شناسايي شده را انجام دهند.
پهپاد تاکتيکي مهاجر 6، مبتني بر اصل انعطاف‌پذيري و توسعه‌پذيري توسط متخصصان سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي شده و مي تواند در عمليات‌هاي محوله و محيط‌ها و شرايط متغير، کارآمد باشد.
ارسال داده‌هاي مأموريتي تصويري بهنگام در روز و شب به وسيله يک سکوي هواپايه براي اشراف کامل به محيط عمليات و توانايي فرود و برخاست در باندهاي پروازي کوتاه يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين پهپاد است و به همين دليل پهپاد مهاجر 6 را از پهپادهاي هم‌رده خود متمايز و در رده تراز اول دنيا قرار داده است.
طراحي، نمونه‌سازي و انجام آزمايشات پروازي موفق موشک کروز ضد کشتي نصير، در راستاي تقويت توان موشکي نيروهاي مسلح بوده و اين موشک سطح به سطح با قابليت شليک از ساحل و دريا عليه اهداف دريايي، از جمله کشتي‌هاي جنگي و اسکله‌ها بکار گرفته مي‌شود.
آماده‌سازي و واکنش سريع، ارتفاع پروازي پايين، دقت بالاي ناوبري و اصابت به هدف، قدرت تخريب زياد، قابليت ضدجمينگ بالا به واسطه رادار پيشرفته و شليک از روي شناورهاي تندرو از ويژگي‌هاي موشک ضدکروز نصير است که به دست متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و به زودي انبوه آن به نيروي دريايي سپاه تحويل مي‌گردد.
همچنين موشک هوا به هواي فکور با نصب بر روي هواپيماهاي جنگنده قابليت درگيري با انواع تهديدات هوايي را داشته و به عنوان نخستين موشک هوا به هواي کشور که توسط متخصصان هوا فضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده با تحويل به نيروي هوايي ارتش توان عملياتي اين نيرو را در برابر تهديدات هوايي به نحو چشمگيري افزايش خواهد داد.
پروژه جنگنده قاهر F-313 با هدف تجميع دانش طراحي موجود در کشور، کاهش زمان تحقيق، توسعه و زمان دستيابي به محصول با استفاده از فناوري‌ها وفرآيندهاي نوين بکار گرفته شده در اين حوزه در دنيا و تحقق دستيابي به محصول کاملاً بومي در انتهاي مسير برنامه‌ريزي شده و ساخت نمونه اثبات فناوري، آغاز شده است.
طراحي بومي و منحصر بفرد و داراي پيکربندي با سطح مقطع راداري پايين، قابليت نشست و برخاست در باندهاي کوتاه و محلي، قابليت حمل سلاح و همچنين سوخت اضافه در داخل بدنه، قابليت پرواز در ارتفاع پايين، تعمير، نگهداري و پشتيباني ارزان، امکان تغييرات براساس نياز و خواست بهره‌بردار، امکان توليد انبوه در تعداد بالا و امکان انجام طيف متنوعي از مأموريت‌ها شامل پشتيباني نزديک، شناسايي، گشت‌زني و مراقبت از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين جنگنده است که در سال‌هاي گذشته فرآيند تحقيق و توسعه آن تکميل شده و امروز با حضور رييس جمهور انجام آزمايش زميني آن که در اصطلاح تاکسي گفته مي‌شود، انجام شد.
همچنين تحويل 20 فروند بالگرد تعمير اساسي شده به نيروهاي مسلح و کاربران کشوري نشان از اين دارد که متخصصان افتخارآفرين شرکت پنها با روحيه اعتقادي، قادرند، تعميرات اساسي انواع بالگرد شرقي و غربي را در اين مجموعه انجام داده و کشور را در اين زمينه متکي به توان داخلي بکنند.
رييس‌ جمهور در ابتداي حضور در محل برگزاري اين مراسم از يگان تشريفات مستقر در محل سان ديد و در يادمان شهدا، نسبت به مقام والا و شامخ شهداي گرانقدر دفاع مقدس و شهداي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اداي احترام کرد.
دکتر روحاني همچنين از نمايشگاه دستاوردهاي متعدد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با عنوان اقدام و عمل بازديد کرد و با توضيح سردار دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جريان آخرين پيشرفت‌ها و توانمندي‌هاي دفاعي کشور قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی‌حیایی سخت‌تر کرد

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر