راه ترقی

آخرين مطالب

مأموريت لاريجاني به کميسيون عمران براي پيگيري حادثه سيل دانش

  بزرگنمايي:

راه نو- آقاي  علي لاريجاني در جلسه علني امروز با اشاره به سيل اخير در استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، کردستان، کرمانشاه و زنجان که تخريب زيادي به دنبال داشت، گفت: به ويژه در آذربايجان شاهد تلفات زيادي بوديم و آخرين آمار حدود 41 نفر کشته را اعلام کرد که ضايعه تأسفباري است و ما مجلس شوراي اسلامي با خانواده محترم جانباختگان همدردي کرده و به آنها تسليت عرض مي کنيم.
کميسيون عمران علت حادثه سيل آذربايجان را ريشه‌يابي و گزارش آن را به مجلس ارائه کند
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح کرد: لازم است به دنبال اين حادثه دستگاه هاي اجرايي همانطوري که رهبري معظم دستور دادند با شدت و تمام قوا تلاش کنند که آن را کنترل و به آسيب ديدگان کمک کرده و براي جبران خسارات به وجود آمده راه حلي سنجيده شود.
وي ادامه داد: همچنين در اينجا از کميسيون عمران مي خواهم هيأتي را به محل حادثه اعزام کرده و به موضوع رسيدگي کنند که هم کمک رساني به مردم در اسرع وقت به خوبي انجام شود و هم علت بروز حادثه به اين شکل ريشه يابي شده و گزارش آن به مجلس ارائه شود.
هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها با محوريت مجلس در حال فعاليت‌ است
دکتر لاريجاني در ادامه با اشاره به برگزاري سه انتخابات رياست جمهوري، ميان دوره اي مجلس، شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين فصل، عنوان کرد: خوشبختانه در مسير کار تا اينجا مشکلي نداشته ايم و انتخابات شوراها و نام نويسي ها انجام شده که تقريبا به قاعده بود و هيئات اجرايي رسيدگي کردند و در حال حاضر نيز هيئات نظارت در حال کار هستند.
رئيس قوه مقننه در ادامه با تأکيد بر اينکه از آنجايي که مجلس وظيفه نظارت بر انتخابات شوراها را دارد، موضوع را با جديت دنبال مي کند، اظهار داشت: هيأت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراها در اين خصوص به جديت در حال رسيدگي است؛ نام نويسي انتخابات ميان دوره اي مجلس نيز انجام شده و مسير آن در حال طي شدن است.
کانديداي رياست جمهوري سواي ايراني‌الاصل بودن بايد مدير و مدبر و از رجل سياسي و مذهبي باشد
وي در ادامه در خصوص انتخابات رياست جمهوري به آمار اعلام شده بيش از هزار و 600 نفر ثبت نام در اين انتخابات اشاره و تصريح کرد: اين تعداد ثبت نام از جهتي خوب است که مردم قدري که احساس وظيفه کردند حضور پيدا کردند اما در قانون اساسي شرايطي براي کانديداهاي رياست جمهوري گذاشته شده است و جداي از ايراني الاصل و متدين بودن شرايط ديگري همچون مدير و مدبر و جزء رجال سياسي و مذهبي بودن نيز آمده است.
حضور افراد در صحنه کانديداتوري رياست جمهوري براي هيجان، وهن کار مهم رياست جمهوري است
رئيس مجلس شوراي اسلامي به دوره هاي گذشته که بحث عدم وجود قانون براي تشخيص تدبر و مديريت و رجل سياسي و مذهبي کانديداهاي رياست جمهوري مطرح بود اشاره کرد و يادآور شد: حضرت آيت الله مکارم شيرازي هم بياناتي در اين زمينه داشتند که چرا گاهي افرادي به صحنه انتخابات رياست جمهوري مي آيند که وقتي به آنها گفته مي‌شود شرايط آن را نداريد مي گويند مي دانيم شرايط را نداريم اما براي اينکه اين هيجان را حس کنيم آمده ايم که اين وهن کار مهم رياست جمهوري است.
مجلس شوراي اسلامي ويژگي‌هاي رجل سياسي و مذهبي را در قانون مشخص کرده است
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه اين مشکل مربوط به مجلس نيست و قانون آن به صورت مفصل در گذشته به تصويب رسيده است، افزود: مجلس شوراي اسلامي ويژگي هاي افراد مدير و مدبر را در سطوح مختلف تعيين کرده و يا حدود سوابق اجرايي کانديداهاي رياست جمهوري و افرادي که بايد اين موضوع را به تأييد برسانند مشخص کرده است و حتي تعيين شده اگر فردي سابقه حضور در بخش خصوصي داشته بايد داراي چه شرايطي باشد.
شوراي نگهبان با رد قانون مجلس تصميم به تدوين آيين‌نامه براي تشخيص ويژگي‌هاي کانديداي رياست جمهوري گرفت
دکتر لاريجاني در ادامه با بيان اينکه ويژگي هاي رجل سياسي و مذهبي نيز در اين قانون مشخص شد، عنوان کرد: اين موضوعات روشن شده و قانون مفصلي دارد که بعد از تصويب در مجلس به شوراي نگهبان رفت و شورا با اين استدلال که تشخيص اين ويژگي ها برعهده شوراي نگهبان است، آن را رد کرد البته حتي "آيت الله جنتي" گفتند من همه اينها را قبول دارم ولي ما اين موضوع را به صورت آيين نامه در شوراي نگهبان تصويب مي کنيم چرا که طبق قانون اساسي، شورا مسئول اين کار شده است.
شوراي نگهبان نمي‌تواند آيين‌نامه‌اي تدوين کند که نفاذ در بيرون داشته باشد
رئيس قوه مقننه در ادامه با بيان اينکه شوراي نگهبان در نهايت آيين نامه اي در اين زمينه تدوين نکرد به انتقادات رسانه ها از مجلس اشاره و اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه قانون تصويب کرده است اما شورا آن را تأييد نکرد و قصد داشت آيين نامه اي داخلي در اين زمينه تدوين کند؛البته من ملاحظاتي در اين زمينه دارم مبني براينکه اگر شوراي نگهبان آيين نامه اي براي خود داشته باشد،به اين معني نيست که موضوع مي تواند نفاذ در بيرون داشته باشد و اگر نفاذ در بيرون داشته باشد بايد به تصويب مجلس برسد.
شوراي نگهبان قانون مجلس درخصوص تشخيص حدود ويژگي‌هاي کانديداهاي رياست جمهوري را مجددا بررسي کند
وي ادامه داد: به هرحال مجلس کار خود را انجام داد ؛حال که اين بحث مجددا در جامعه مطرح شده اگر شوراي نگهبان قبول کند همان قانون تأييد شود و اگر ايرادي دارد آن را به مجلس بفرستد تا دوباره آن را به شورا ارائه کنيم؛لذا جامعه به خصوص اصحاب رسانه بدانند ما کاملا اين موضوع را حس کرده و با چاره انديشي قانوني براي آن تصويب کرديم اما تشخيص شوراي نگهبان اينگونه بود لذا ما نبايد پاسخگو باشيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خطاب به شوراي نگهبان خواستار توجه مجدد آنها به مسأله تعيين حدود ويژگي هاي کانديداهاي رياست جمهوري شد و خاطرنشان کرد: از دوستان شوراي نگهبان مي خواهم به اين موضوع رسيدگي کرده و ملاحظاتي که در اين مصوبه دارند را به مجلس ارائه کنند تا در سال هاي بعد دچار اين مشکل نباشيم.
پرونده داوطلبان شوراها در اختيار هيئت هاي نظارت قرار گيرد
رئيس مجلس شوراي اسلامي از وزير کشور خواست دستور دهد تا هيئت هاي اجرايي، پرونده هاي داوطلبان شوراهاي اسلامي را براي رسيدگي در اختيار هيئت هاي نظارت قرار دهند.
محمدعلي پورمختار نماينده کبودرآهنگ در جلسه علني امروز طي تذکري گفت: هيئت هاي اجرايي و فرمانداريها پرونده هاي داوطلبان شوراي اسلامي را در اختيار هيئت نظارت قرار نمي دهند و صرفا فهرست مي فرستند که امکان ارزيابي و احراز صلاحيت داوطلبان وجود ندارد.
علي لاريجاني که رياست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اين تذکر گفت: هيئت هاي اجرايي موظفند پرونده ها را بفرستند و نبايد تخلف کنند.
وي افزود: از اقاي رحماني فضلي وزير کشور مي خواهم حتما دستور بدهند هيئت هاي اجرايي پرونده ها را به هيئت هاي نظارت بدهند تا رسيدگي کنند و با فهرست نمي شود نظر داد.
پورمختار نيز در پايان گفت: دو روز است که وقت تلف شده و با اين وضع کارها سخت خواهد شد.
انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري 29 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد و طبق قانون نظارت بر برگزاري انتخابات شوراها بر عهده مجلس شوراي اسلامي است.
کواکبيان : مصوبه درخصوص تعريف رجل سياسي در مجمع تشخيص خاک مي‌خورد
کواکبيان در خصوص تعريف رجل سياسي گفت: مصوبه درباره تعريف "رجل سياسي" در مجلس هشتم تصويب شده، اما اين مصوبه در مجمع تشخيص مصلحت نظام خاک مي‌خورد.
"مصطفي کواکبيان" در نشست علني امروز مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي لايحه هواي پاک در اخطاري خطاب به دکتر لاريجاني گفت: شما مي گوييد قانوني بنويسيد که قابليت اجرا داشته باشد؛بر اساس قانون اساسي اصل 50 در خصوص بحث محيط زيست است، بايد به شرايط افزايش سالانه ظرفيت مورد نياز برق توجه شود.
نماينده مردم تهران،ري،شميرانات،اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با تشکر از نطق پيش از دستور دکتر لاريجاني در خصوص "رجل سياسي" ادامه داد: با توجه به اينکه سخنگوي شوراي نگهبان گفته‌اند همه ما مقصر هستيم و شما دکتر لاريجاني اظهار داشتيد در مجلس هشتم براساس پيشنهادهاي بنده در تعريف رجال سياسي،مذهبي،مدير و مدبر گفتيم شرايط به چه نحو است البته بنده درمجلس دهم نيز 5 بار دراين خصوص تذکر دادم که دولت لايحه جامع انتخاباتي ارائه دهد.
وي افزود:مقام معظم رهبري در يکي از بندهاي سياست کلي تاکيد کردند که بايد شوراي نگهبان  شاخص‌ها را مشخص کند،بنده مي گويم اگر مجلس در اين رابطه قانوني تصويب کرده؛چرا در اين خصوص پيگيري انجام نشده است تا مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع را به جريان بيندازد.
کواکبيان ادامه داد:مصوبه‌اي درخصوص موضوع مذکور به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستاده شد؛اما 8 سال است اين مصوبه گرد و خاک مي‌خورد،با توجه به اينکه مجلس در رأس امور است بايد مصوبه مذکور در مجمع به جريان بيفتد تا آنچه که اتفاق افتاده وهن نظام نشود که يک لشکر بخواهند تقاضاي رئيس جمهور شدن داشته باشند.
دکتر لاريجاني در پاسخ به اخطار کواکبيان گفت:مصوبه در خصوص تعريف "رجل سياسي" در مجلس هشتم وجود دارد، همچنان که عرض کردم شوراي نگهبان اعلام کرد ما همه متن را در اين رابطه قبول داريم،اين موضوع را آيت الله جنتي نيز به بنده گفت ما اين موضوع را به صورت آيين‌نامه اعمال مي‌کنيم و ما مي خواستيم کار انجام شود که انجام نشده است.
تهيه طرح‌هاي تفصيلي شهرها و شهرک‌هاي جديد براساس مسائل زيست محيطي باشد
نمايندگان مردم در خانه ملت، وزارت راه و شهرسازي را موظف کردند هنگام تهيه طرح‌هاي تفصيلي شهرها و شهرک‌هاي جديد، اين طرحها با شرايط اقليمي و معيارهاي زيست محيطي متناسب باشد.
نمايندگان درنشست علني امروز  در جريان بررسي گزارش کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي درباره لايحه هواي پاک با ماده 21 اين لايحه با 141 رأي موافق، 17 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع از مجموع 223 نماينده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 21 ذکر شده است که  وزارت راه و شهرسازي موظف است هنگام تهيه طرح هاي جامع و تفصيلي شهرها، شهرکها و شهرهاي جديد و طرح هاي هادي روستايي يا توسعه اين مناطق، به‌نحوي برنامه‌ريزي نمايد که فصل ‌جداگانه‌اي از مطالعات طرح به بررسي مسائل زيست‌محيطي اختصاص يابد و طراحي شهرها و شهرک ها و مجتمع‌هاي مسکوني از نظر‌ فضاي سبز و فضاي‌باز، همجواري کاربري‌ها و رعايت حريم هاي قانوني،شبکه معابر و حمل ‌و نقل، ضوابط تراکم ساختماني،با شرايط اقليمي مورد تأييد سازمان هواشناسي، معيارهاي زيست‌محيطي مورد تأييد سازمان و ضوابط و استانداردهاي پيوست سلامت مورد تأييد  وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکي متناسب باشد.
شرايط توسعه فضاي سبز شهرداريهاي شهرهاي بالاي 50 هزار نفر مشخص شد
نمايندگان مردم در خانه ملت، شهرداري هاي شهرهاي بالاي 50 هزار نفر را موظف کردند تا با همکاري دستگاه هاي ذيربط سرانه فضاي سبز خود را حداقل به 15 متر مربع برسانند.
نمايندگان در نشست علني امروز  در جريان بررسي لايحه هواي پاک با ماده 22 اين لايحه با 147 رأي موافق، 22 رأي مخالف و 2 رأي ممتنع از مجموع 228 نماينده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 22 اين لايحه آمده است؛حداکثر تا 10سال پس از لازم الاجراء شدن اين قانون شهرداري‌هاي شهرهاي بالاي پنجاه هزارنفر جمعيت موظفند با همکاري وزارت نيرو و ادارات منابع‌طبيعي شهرستان، سرانه فضاي سبز خود را حداقل به 15 مترمربع  برسانند.توليد و تأمين نهال مورد نياز(گونه‌هاي با نياز آب کم، مقاوم و بومي)، با ادارات منابع‌طبيعي و عمليات کاشت، نگهداري و بهره‌وري با شهرداري‌ها مي‌باشد.وزارت نيرو موظف به تأمين منابع آب مورد نياز از محل پساب شهر ذي‌ربط،مشروط به استفاده از روش هاي نوين آبياري توسط شهرداري مي‌باشد.
آيين‌نامه اجرائي اين ماده ظرف مدت شش‌ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون توسط وزارت‌کشور با همکاري وزارتخانه‌هاي نيرو، جهادکشاورزي،‌ راه و شهرسازي و سازمان با رعايت قانون تشکيل وزارت جهاد کشاورزي مصوب 79/10/6 با اصلاحات و الحاقات بعدي تهيه مي‌شود و به‌تصويب هيأت‌وزيران مي‌رسد.
دولت مکلف به همکاري با نهادهاي بين‌المللي براي کاهش خسارات گرد و غبار شد
نمايندگان مردم در خانه ملت دولت را مکلف به همکاري و هماهنگي با نهادهاي بين‌المللي و مشارکت کشورهاي موثر منطقه براي جلوگيري از ايجاد رخداد گرد و غبار و کاهش خسارات ناشي از آن در سطح کشور کردند.
نمايندگان در نشست علني امروز  در جريان بررسي گزارش کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي درباره لايحه هواي پاک با ماده 23 اين لايحه با 152 رأي موافق، 8 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده23لايحه مذکور آمده است که دولت مکلف است با رعايت اصل 77 قانون اساسي به‌منظور ايجاد همکاري منطقه‌اي و بين‌المللي جهت جلوگيري از ايجاد رخداد  گرد و غبار و  نيز کاهش خسارات و پيامدهاي مخرب آن درسطح کشور و منطقه با هماهنگي و همکاري نهادهاي بين‌المللي ذي‌ربط و مشارکت کشورهاي مؤثرو متأثر منطقه، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.
وزارت راه و شهرسازي مکلف به تکميل شبکه ملي هشدار گرد و غبار شد
نمايندگان مردم در خانه ملت، وزارت راه و شهرسازي (سازمان هواشناسي کشور) را مکلف به تکميل شبکه ملي هشدار و پيش آگاهي رخدادهاي گرد و غبار کردند.
نمايندگان در نشست علني امروز  در جريان بررسي لايحه هواي پاک با ماده 26 اين لايحه با 146 رأي موافق، 10 رأي مخالف و 5 رأي ممتنع از مجموع 218 نماينده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده 26 لايحه هواي پاک آمده است؛ وزارت راه و شهرسازي (سازمان‌ هواشناسي کشور) با همکاري سازمان مکلف است، حداکثر ظرف مدت دوسال پس از لازم‌الاجراء شدن اين قانون، شبکه ملي هشدار و پيش‌آگاهي رخداد‌هاي گردوغبار را تکميل کند.
تکليف سازمان حفاظت از محيط زيست درباره تعيين نياز آبي زيست محيطي رودخانه‌ها و درياچه‌ها
نمايندگان مردم در خانه ملت ، سازمان حفاظت از محيط زيست را مکلف کردند تا با همکاري وزارت نيرو، نياز آبي زيست محيطي رودخانه‌ها، ‌تالابها،  درياچه‌ها و زيست‌بومها را تعيين کند.
در نشست علني امروز در جريان بررسي گزارش کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي درباره لايحه هواي پاک با ماده 25 اين لايحه با 142 رأي موافق، 22 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع از مجموع 227 نماينده حاضر در جلسه موافقت شد.
در ماده 25 لايحه مذکور آمده است که سازمان مکلف است با همکاري وزارت نيرو نياز آبي زيست‌محيطي رودخانه‌ها، تالابها،خورها، درياچه‌ها و زيست‌بومها را تعيين- و وزارت نيرو متناسب با شرايط ترسالي،عادي و خشکسالي ساليانه نسبت به تخصيص حقآبه موارد فوق  اقدام نمايد.
تعيين شرايط افزايش سالانه ظرفيت مورد نياز برق کشور از انرژي هاي تجديدپذير
نمايندگان مردم در خانه ملت وزارت نيرو را مکلف کردند براي توليد و عرضه انرژي هاي تجديدپذير به نحوي اقدام کنند که حداقل سي درصد ارزش سالانه ظرفيت مورد نياز برق کشور از انرژي هاي تجديدپذير تأمين شود.
نمايندگان در نشست علني امروز  مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي لايحه هواي پاک با ماده 19 اين لايحه با 163 رأي موافق، 10 رأي مخالف و 7 رأي ممتنع از مجموع 225 نماينده حاضر در جلسه موافقت کردند.
براساس ماده 19 اين لايحه؛ وزارت نيرو مکلف است نسبت به توسعه،توليد و عرضه انرژي‌هاي تجديدپذير و پاک بهينه به‌نحوي اقدام نمايد که حداقل سي‌درصد(30%) افزايش سالانه ظرفيت مورد نياز برق کشور از انرژي‌هاي تجديدپذير تأمين شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد