راه ترقی

آخرين مطالب

گذر زمان صداقت دولت ها را نشان مي دهد/ شعار مبارزه با فساد داده شد اما بزرگترين فسادهاي قرن اتفاق افتاد انديشه

  بزرگنمايي:

راه نو- دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداري از تصفيه خانه ي فاضلاب شهر پرند، اظهار داشت: دولت تدبير و اميد در خصوص تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري شعار نداد چرا كه همه مسئولين كشور موظف هستند در راستاي جهت گيري هايي كه رهبر معظم انقلاب ترسيم مي كنند حركت نمايند.
معاون اول رييس جمهور افزود: گذر زمان صداقت دولت ها را نشان مي دهد. خيلي ها شعار مي دهند اما وقتي كه در كوران اتفاقات بايد از آزمايش ها سربلند بيايند، مشخص مي شود كه شعارها براي منافع زود گذر خود با فريب ملت مظلوم بوده است.
وي ادامه داد: در سال هاي گذشته شعار مبارزه با فساد دادند اما بزرگترين فسادهاي قرن اتفاق افتاد. شعار كار و تلاش دادند و شاهد هدر رفت منابع كشور بوديم.
دكتر جهانگيري در ادامه با اشاره به نامگذاري سال گذشته مبني بر اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل و تعيين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور، اظهار داشت: بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بايد نافذالكلمه باشد اما اين ستاد فقط در حد قوه مجريه عمل كرد و براي تحت مديريت قرار دادن قواي ديگر اقدامي انجام نداد و صرفاً در چارچوب قوانين موجود عمل كرد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به دستاوردهاي سال گذشته كه فراتر از هدف گذاري ها بود، گفت: در سال گذشته قرار بود 7500 واحد توليدي راكد و نيمه فعال از تسهيلات بانكي استفاده كنند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده 23 هزار واحد نيمه فعال و راكد موفق شدند از اين تسهيلات بهره مند شده و دوباره فعال شدند. قرار بود صادرات كشور 20 درصد افزايش پيدا كند كه ميزان رشد صادرات در سال 95 نسبت به سال 94 از نظر وزني 38 درصد رشد داشت.
وي همچنين با اشاره به تعيين 115 طرح اولويت دار براي دستگاه هاي اجرايي مختلف در سال 95، تصريح كرد: اين طرح ها در اولويت نخست دستگاه ها قرار گرفت كه يكي از مهمترين اين طرح ها در حوزه ي نفت و گاز بود كه در روزهاي گذشته با حضور رييس جمهور در عسلويه افتتاح شد.
دكتر جهانگيري با ابراز تأسف از انتشار برخي مطالب در برخي رسانه ها در خصوص بهره برداري از اين طرح ها، خاطر نشان كرد: برخي رسانه ها نوشته بودند كه عكس يادگاري با طرح هاي دولت گذشته. دولت گذشته اگر مي توانست خودش چنين عكس هايي مي گرفت چرا كه هم از درآمدهاي سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود كه ظرف 35 ماه اين طرح ها را اجرا خواهد كرد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اتفاقات ناراحت كننده در دولت گذشته افزود: شركت ملي نفت در دوره ي گذشته 50 ميليارد دلار از منابع بانك مركزي و ذخاير ارزي كشور در اختيار شركتي به نام ميكو قرار داد تا براي اجراي طرح ها اين اعتبارات را به شركت ملي نفت بدهد.
وي افزود: 2 ميليارد و 700 ميليون دلاري كه به بابك زنجاني داده شد از همين محل بود كه به آن شركت دستور دادند اين مبلغ را به بابك زنجاني بدهد تا او در ميان پيمانكاران توزيع كند.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه پرداخت اين مبلغ به بابك زنجاني بدون دريافت وثيقه ي مناسب صورت گرفته است، گفت: چند مقام دولتي روي يك برگ كاغذ امضاء كردند كه اين پول به يكي از بانك هاي خارج از كشور واريز شود و زماني كه امضاء مي كردند هيچ گزارشي از وجود وسابقه ي چنين بانكي هم دريافت نكردند.
معاون اول رييس جمهور از طرح هاي پارس جنوبي بعنوان يك افتخار بزرگ براي دولت تدبير و اميد ياد كرد و افزود: اين طرح ها با تمركز ويژه به مرحله ي اجرا درآمده است.
وي تصريح كرد: در سال 84 ميزان برداشت ايران و قطر از ميادين مشترك پارس جنوبي برابر بود اما وقتي كه دولت تدبير و اميد كار خود را آغاز كرد، مشاهده كرديم كه ميزان برداشت قطر به دو برابر ايران رسيده است و به اين ترتيب ده ها ميليارد دلار سهم ملت ايران از بين رفته بود.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه اتفاقاتي همچون اتفاق بابك زنجاني ناراحت كننده است، گفت: ناراحت كننده تر از آن اين گونه سوء مديريت ها است كه باعث غارت سرمايه ي ملت ايران شده است.
معاون اول رييس جمهور در ادامه به دستاوردهاي حوزه ي كشاورزي در سال اقدام و عمل نيز اشاره و خاطر نشان كرد: در سال 82 جشن خودكفايي گندم در كشور برگزار شده بود اما در سال 92 مجبور بوديم كه بيش از 6 ميليون تن گندم واردات كنيم. با تمركز و برنامه ريزي دولت تدبير و اميد امروز يكي از دغدغه هاي اصلي ما اين است كه 3 ميليون تن گندم توليدي مازاد را صادر نماييم.
وي ادامه داد: اقدام و عمل در وزارت نيرو نيز به اشكال گوناگون خود را نشان داد و هم در طرح هاي بهره وري شبكه ي آب و برق و هم در آبرساني به روستاها و هم در مديريت مصرف بخش شرب، صنعت و كشاورزي متبلور شد و اين در حالي است كه اين اتفاقات و دستاوردها در سال هايي به وقوع پيوسته است كه درآمدهاي كشور به حداقل رسيده بود.
دكتر جهانگيري ادامه داد: در دوره ي گذشته با وجود درآمدهاي سرشار كشور، آب آشاميدني به 6 هزار روستا از طريق تانكر انجام مي شد اما در دولت تدبير و اميد به اندازه ي 10 سال در اين زمينه كار شد و دستاوردهاي خوبي در آبرساني به روستاها حاصل گرديد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه مديريت خوب مي تواند معجزه كند و از حداقل منابع حداكثر بهره برداري را حاصل كند، اظهار داشت: سوء مديريت مي تواند منابع كشور را به آتش بكشد. متاسفانه قدر مديريت در كشور شناخته نمي شود و گاهي سخنان دلسرد كننده باعث مي شود مديران خوب و بي حاشيه ي كشور نتوانند آن گونه كه بايد به مردم خدمت كنند.
وي با اشاره به برگزاري چند جلسه ي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در سال 96، تصريح كرد: تكليف و وظايف همه ي دستگاه ها با جهت گيري توليد و اشتغال در سال 96 مشخص شده است و اميدوارم كه بتوانيم همانند سال قبل در زمينه ي اجراي اقتصاد مقاومتي موفق باشيم.
دكتر جهانگيري بيكاري و دغدغه ي جوانان جوياي كار را يكي از مهمترين مسائل كشور برشمرد و گفت: به فضل الهي حركت منفي اقتصاد كشور به حركت مثبت تبديل شده و اقتصاد ايران با كمك بخش خصوصي، مردم و نهادهاي مختلف به سمت اشتغال زايي حركت خواهد كرد.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اشتغال زايي مستلزم آن است كه همه ي افراد به هر ميزان كه مي توانند فضا را براي سرمايه گذاري مهيا كنند و بي ترديد اگر شرايط و فضاي مناسب براي فعالان اقتصادي مهيا باشد، سرعت توسعه و اشتغال زايي در كشور بيشتر خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به اقدامات خوب وزارت نيرو در بخش مهار آب هاي مرزي، گفت: وزارت نيرو در اين بخش اقداماتي را در4 سال گذشته انجام داده كه در تاريخ ايران استثنايي است و استان هاي غربي كشور به يك كارگاه تبديل شده اند.
در اين مراسم وزير نيرو هم اجراي طرح هاي تصفيه خانه ي فاضلاب را گامي در جهت بهبود محيط زيست و استفاده از پساب در مصارف كشاورزي، صنعتي و تغذيه ي آبخوان ها دانست و گفت: بي ترديد بزرگترين طرح هاي زيست محيطي پروژه هاي جمع آوري فاضلاب و تصفيه خانه است.
مهندس چيت چيان گزارشي از اقدامات دولت تدبير و اميد در آبرساني به روستاها ارائه و تصريح كرد: در سال 85 به 157 روستا، در سال 86 به 189 روستا، سال 92 به 476 روستا، سال 93 به 824 روستا، سال 94 به 942 روستا و در سال 95 به 2958 روستا آبرساني شد كه اين به معناي كار و تلاش دولت يازدهم است.
وزير نيرو تصفيه خانه ي شهر پرند را سي و يكمين تصفيه خانه ي بزرگ فاضلاب در دولت يازدهم دانست و گفت: طي چند ماه آينده 10 واحد ديگر هم به مدار خواهد آمد.
مهندس چيت چيان اضافه كرد: از قبل از انقلاب تا كنون، اين تصفيه خانه صد و نود و نهمين تصفيه خانه است كه وارد مدار شده و اين يعني حدود 50 سال 200 تصفيه خانه و در مدت 4 سال دولت تدبير و اميد 40 واحد ساخته شده و به بهره برداري رسيده است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 23 قرارداد با بخش خصوصي به ارزش هزار ميليارد تومان براي اجراي طرح ها منعقد شد، گفت: در روزهاي آينده نيز 21 قرارداد با ارزش دو هزار ميليارد تومان منعقد مي شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/8892/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده

سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!

عیسی به دنبال رکورد دست نخورده شهاب زاهدی

هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن

پوریا سرآبادانی گربه سیاه فولاد خوزستان

لحظه تکل شدید عالیشاه روی پای عمری

کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ

ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!

اندونگ: عاشق راموس و البته استقلال خوزستانم!

علیرضا رضایی: نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد

نساجی کاری را کرد که تا به حال انجام نداده بود!

آشوبی: پرسپولیس صاحب یک دروازه‌بان شایسته شد!

لطیفی: اختلاف مجیدی و سعادتمند یک جام از ما گرفت

جای خالی عنایتی در پوستر برگزیدگان آسیا

یازدهمی رضا علیپور در جام جهانی سنگ‌نوردی چین

اولین قهرمانی تاریخ العربی مقابل حریف مجیدی!