راه ترقی

آخرين مطالب

ميرسليم: ذوق‌زدگي از خريد هواپيما افتخار نيست/ هدفم با رئيسي و قاليباف يکي است انديشه

ميرسليم: ذوق‌زدگي از خريد هواپيما افتخار نيست/ هدفم با رئيسي و قاليباف يکي است
  بزرگنمايي:

راه نو- سيدمصطفي ميرسليم کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري صبح امروز(چهارشنبه 13 ارديبهشت) با سفر به استان ايلام در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد ايلام گفت: اگر فکر و تحقيق در کشور انجام نشود صرفا تقلايي صورت گرفته است درحالي که برازنده ما ايرانيان اين است که کار را متقن و دقيق انجام دهيم
وي افزود: افتخار مي‌کنم که اولين مرکز تحقيقات موتور در خاورميانه را با کمک دانشجويان برپا کردم. در سال 92 هم گرفتار گراني و هم گرفتار رکود بوديم. درواقع درگير بيماري رکود تورمي شديم. در دنيا کشورهايي که با اين مشکل مواجه شدند، ‌اولويت را به مهار رکود دادند زيرا اصلاح فضاي بازار کسب و کار به مهار تورم کمک مي‌کند اما مهار تورم رافع رکود نخواهد بود.
ميرسليم با بيان اينکه دولت يازدهم مهار تورم را بدون پرداختن به مساله رکود انتخاب کرد، اظهار داشت: امروز مي‌بينيم که بسياري از استانها گرفتار بيکاري و رکود شده‌اند. اين سياست دولت يازدهم بلحاظ علمي قابل انتقاد است و اين سياست استعدادهاي جوانان ما را که مي‌توانست به توليد کمک کند،‌ راکد کرد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به اينکه دولت يازدهم خواست با تنگ کردن معيشت مردم تورم را مهار کند، اظهار داشت: زماني که ما را تحريم کردند قطعات تعمير هواپيماها نيز تحريم شد،‌ از اين جهت ما قبل از سال 92،‌ طرح ملي ساخت هواپيماي پهن پيکر را تعريف کرديم؛ در آن مقطع حدود 40 طرح ملي از اين جنس تدوين و تعريف شد. متاسفانه در دولت يازدهم تمامي اين طرح هاي ملي متوقف شد.
وي افزود: دولت يازدهم متاسفانه تدبير و اميد را فقط در حد شعار بيان کرد و تمام طرح‌هاي مبتني بر تحقيق و پژوهش را تعطيل کرد. امروز شرايط ما بلحاظ اشتغال بغرنج شده است. دولت يازدهم حتي تورم را هم نتوانسته کنترل کند زيرا متاسفانه در آمار اعلام شده دست‌کاري کرده‌اند. اين نهايت بي‌صداقتي با مردم است و من با مشاهده اين مساله شعار دولتم را «راستي و درستي» انتخاب کردم
ميرسليم خاطرنشان کرد: امروز آقاي جهانگيري مي‌گويد ما مي‌خواهيم اشتباهاتمان را اصلاح کنيم، اما آيا اين پذيرش اشتباه براي راي آوري است؟ آيا بعد از اينکه تمام استعدادهاي جوانان را با سياست غلط سوزانديد از اين شعارها سر مي‌دهيد؟ چرا با بي صداقتي با مردم رفتار مي‌کنيد؟ چرا بر برخي اشتباهات خود اصرار مي ورزيد؟
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه اکثر آقايان مديران کشور مدارک تحصيلي خود را در دوران مسئوليتشان اخذ کردند يعني همه آنها از امکانات دولتي براي اخذ مدرک بهره برده‌اند، گفت: اگر خداوند توفيق داد و من در انتخابات پيروز شدم، اعلام مي‌کنم که دولت يازدهم! عملکرد خود را با سند و مدرک و بطور علني تحويل بدهيد.
وي افزود: امروز کدام دولت بصورت آشکار و مستند کارها را تحويل گرفته است؟ هر وزيري سرکار مي‌آيد، ‌وزارتخانه خود را فقط براي گذران زندگي کارمندانش و پرداخت حقوق اداره مي‌کند. پروژه‌هاي نمايشي که دولت يازدهم امروزه افتتاح مي‌کند تنها ذره اي از کارهايي است که بايد طي اين چهار سال انجام مي‌داد.
ميرسليم با اشاره به اينکه خيلي از جوانان ما از روي بيکاري و با خفت و خواري از کشور مهاجرت مي‌کنند، اظهار داشت: درحالي که دولت يازدهم مي‌گويد نرخ رشد اقتصادي نزديک 8 درصد است! آيا بيان اين آمار تحقير مردم نيست؟ آيا اصرار بر اين که نرخ رشد کشور 8 درصد است لج بازي کردن با مردم نيست؟ يکي از ريشه هاي پديدار شدن اعتياد بيکاري است. مطرح کردن راهکار براي آينده، مبتني بر شناخت قابليت‌ها و استعدادهاي هر منطقه است.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تصريح کرد: يکي از مباني اقتصاد مقاومتي تکيه بر قابليت‌هاي دروني و آقايي کردن در مقابل بيگانگان است. امروز کارخانجات و صنايع خارجي همچون «شرکت پژو» ما را تنها در حد کارگر قبول دارند و اصلا مهندسين ما را به مراکز تحقيقاتي خود راه نمي‌دهند.
وي افزود: متاسفانه آقايان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها مي روند درحاليکه غربي‌ها فقط چشمشان به بازار ايران است. اينکه ما از خريد يک هواپيماي خارجي خوشحال شويم و ذوق کنيم افتخار و عزت براي ايرانيان نيست.
ميرسليم با بيان اينکه من در دوران مسئوليتم در وزارت ارشاد به اهالي فرهنگ و هنر اختيار داديم و گفتيم هر تخلفي صورت مي‌گيرد خودتان با آن مقابله کنيد، گفت: پس از مدتي مجلس وقت به من اعتراض کرد که چرا برخي کتب انحرافي در کشور منتشر شده است. من وقتي برخي از آن کتب را مطالعه کردم حالت تهوع پيدا کردم. پس از اين اتفاق، مجلس وقت از ما مميزي متمرکز کتب را درخواست کرد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار داشت: همان‌هايي که چنين کتاب‌هايي را براي منافع مادي خودشان منتشر مي‌کردند به من گفتند "شما جلاد کتاب هستي"! بنده هم گفتم من جلاد خلافکاران هستم و اگر در انتخابات هم پيروز شوم جلاد خلافکاران خواهم ماند.
وي افزود: مدرک گرايي در دانشگاه يک مساله انحرافي است و متاسفانه در دانشگاه آزاد اين پديده اتفاق افتاده است. آينده دانشگاه آزاد بايد مبتني بر افزايش کيفيت آموزش و پژوهش باشد. نيت و اهداف بنده با آقايان قاليباف و حجت‌الاسلام رئيسي مشترک بوده و قرار بر اين است که بلحاظ سياسي يکديگر را تقويت کنيم.
ميرسليم خاطرنشان کرد: لبته تقويت سياسي فقط با انصراف دادن به نفع يکديگر محقق نمي‌شود. هر 6 کانديداي انتخابات تا آخر در صحنه خواهند ماند.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه احمدي نژاد دولتش را خيلي خوب شروع کرد اما بد تمام کرد، گفت: احمدي‌نژاد بايد در همان خط اصيل خود مي‌ماند و گرفتار انحراف نمي‌شد. ديپلمات‌هاي ما همچون آقايان ظريف و عراقچي کار بزرگي در انعقاد برجام انجام دادند اما اينکه همه کارها را به اميد تحقق وعده هاي آمريکايي‌ها تعطيل کنيم اشتباه بسيار بزرگي بود.
وي افزود: من در مناظره انتخاباتي قاعده اعلام شده را رعايت کردم و فکر کردم آقايان جواب سوالات من را مي‌دهند اما برخي آقايان بحث را به انحراف کشاندند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9003/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!