راه ترقی

آخرين مطالب

براي حفظ امنيت، صحت و سلامت انتخابات همه تمهيدات قانوني را انجام داده ايم دانش

براي حفظ امنيت، صحت و سلامت انتخابات همه تمهيدات قانوني را انجام داده ايم
  بزرگنمايي:

راه نو- عبدالرضا رحماني فضلي در برنامه نگاه يک شبکه يک سيما افزود: سپردن سرنوشت يک ملت بدست خودش کار بسيار مهمي است.
وي گفت: ما ملتي هستيم که هزاران سال استبداد فرصتي براي اظهار نظر مردم ايجاد نکرد، بزرگترين افتخار اين ملت اين بود که رعيت شاهان بودند، ولي الان خودشان مسئولانشان را در رده‌هاي مختلف انتخاب مي‌کنند.
وزير کشور افزود: ما سه انتخابات شوراهاي شهر و روستا، رياست جمهوري و در چهار استان انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي را پيش رو و به تناسب آن سه قانون براي اين انتخابات داريم، براي اين سه انتخابات به همين نسبت سه هيئت اجرايي و نظارت تشکيل مي‌شود، حجم کار در سراسر کشور بسيار بالاست ما فقط هزار و 100 هيئت اجرايي داريم متشکل از 11 نفر، که انتخاب اين‌ها هم فرايند دقيقي دارد که بايد 30 نفر را به هيئت‌هاي نظارت معرفي کنيم.
رحماني فضلي افزود: از اين تعداد 8 نفر انتخاب مي‌شوند بعلاوه فرماندار، استاندار و رئيس آموزش و پرورش و ... که اين تعداد به 11 نفر مي‌رسد.
وزير کشور گفت: حدود يک ميليون و 500 هزار نفر عاملين اجرايي و نظارتي انتخابات در سراسر کشور داريم، اين تعداد در سراسر کشور حدود 64 نفر دارند، در هر شعبه 17 نفر مستقر هستند که امر نظارت را انجام مي‌دهند، بجز نماينده نامزد‌ها که آن‌ها هم در رياست جمهوري 6 نفر و در شورا‌ها هم بيشتر هستند.
وي افزود: ما حدود يک سال است که هزار و 700 نفر را تحت آموزش داريم، در کنار اين آموزش مباحثي را داريم که به شدت تحت مسائل امنيتي هستند مثل برگه ها، تعرفه‌ها و مهر‌ها و ... که اگر يکي از آن‌ها درز کند تخلف ايجاد مي‌شود.
رحماني فضلي گفت: بخش انتظامات انتخابات را 160 هزار نفر عهده دارند بجز بحث امنيت که حدود 300 هزار نفر را در برمي گيرد از لب مرز تا شوراهاي انتخاباتي.
وزير کشور افزود: در کنار اين‌ها موضوع تبليغات است که صدا و سيما در بخشي از تبليغات مشارکت دارد آن هم در برنامه نامزدها، اما سطح تبليغات بسيار وسيع است.
وي گفت: در کنار تبليغات هم بحث اخذ آراء، شمارش و اعلام نتايج آراء را داريم و هماهنگي که بين بخش‌هاي گوناگون انتخابات است تحت نظارت وزارت کشور است که صحت و سلامت انتخابات از حيث قانوني بر عهده وزير کشور است.
رحماني فضلي افزود: تاکنون توانسته ايم همه زمينه‌ها و بسترهاي مناسب را براي برگزاري انتخاباتي سالم، قانوني و با شکوه را فراهم کنيم.
وزير کشور گفت: در انتخابات امسال 56 ونيم ميليون نفر حائز شرايط راي دادن هستند که تقريبا هر 50 نفر يک نماينده صندوق دارند.
عبدالرضا رحماني فضلي افزود: اين اولين بار است که انتخابات شورا‌ها با رياست جمهوري يکي شده است
وي گفت: در تبليغات با توجه به هماهنگي که در کميسيون تبليغات انجام شده شرايط براي نامزد‌ها مشخص است و در کنار آن فضاي مجازي در حال حاضر بعنوان يکي از محورهاي مهم تبليغات محسوب مي‌شود
وزير کشور افزود: شوراي عالي فضاي مجازي هم تشکيل شده که وزارت کشور را موظف کرده تا دستورالعمل تهيه کند مبني بر چگونگي کار و تبليغ در فضاي مجازي، آن هم انجام داديم، در کنار آن براي اولين بار سامانه‌اي به نام بي تاک مخفف بحث تبليغات انتخاباتي را با کمک مخابرات تشکيل داده ايم که همه نامزد‌ها در اين فضا جا و مکاني دارند که مشخصات و شرايطشان را درج مي‌کنند
رحماني فضلي گفت: از سوي ديگر همه دستگاه هايي که براي اين امر هستند مراجعه مي‌کنند به بي تاک و عرضه کننده و متقاضي خود را آنجا مي‌بينند و مردم هم مي‌توانند براي اطلاع گيري به اين سامانه مراجعه کنند
وي افزود: از حيث تبليغاتي در فضاي مناسبي هستيم، از نظر تخلفات هم اين بار يک سوم دور قبل تا اين لحظه شکايت داشته ايم که اين شکايت‌ها در وزارت کشور بررسي وبه قوه قضاييه ارجاع مي‌شود
وزير کشورگفت: تا اين لحظه حدود 200 مورد پرونده تشکيل شده که اين پرونده‌ها مربوط به شورا‌ها و بدليل تبليغات زود رس است يا عدم دارا بودن مدارک لازم براي درج در تبليغات مانند مدرک و عناوين تحصيلي يا کاري
رحماني فضلي افزود: اين روز‌ها اتهامات و شائبه‌هاي گوناگوني مطرح مي‌شود که بيشتر هم بخاطر مديريت فضا يا ايجاد جنگ رواني در روزهاي قبل از انتخابات است
وي گفت: در وزارت کشور طبق قانون بنا را گذاشته ايم بر عدم دخالت و بي طرفي کامل همه مديران و کارکنان وزارت کشور، زيرا کسي که بخواهد تبليغ کند بايد مرخصي بگيرد و کارش را انجام دهد مانعي هم ندارد
وزير کشور افزود: اين امر را خودمان و شوراي نگهبان و کانديدا‌ها نظارت مي‌کنند، مردم هم گاهي ما را مطلع مي‌کنند.
رحماني فضلي گفت:حدود 50 هزار مدير در وزارت کشور در سراسر کشور داريم که از اين تعداد ممکن است حدود 5 نفر هم تخلفي کرده باشند که به آن‌ها حتما رسيدگي شده است
وي افزود: بايد بدانيم که اصلا مردم ما تهديد پذير نيستند و دوره تهديد هم گذشته و تهديد توهين به شعور مردم است
وزير کشور گفت: در روستا‌ها و دهياران ماموريني هستند که توسط شورا‌ها انتخاب مي‌شوند و اين دهياران حاکميتي ندارند که بتوانند با تکيه بر آن کسي را تهديد کنند ديگر اينکه نمايندگان شهرهاي ديگر هم تا بحال چنين مواردي را نديده و نشنيده اند
رحماني فضلي افزود: تاکنون درخواست هايي براي راه اندازي کارناوال تبليغاتي به ما شده که مجوزي داده نشده، اما براي تجمع در فضاهاي قابل کنترل مجوز داده شده است
وي گفت: در ستاد‌ها اين امکان وجود دارد که طرفداران نامزد‌ها تجمع کنند و ما هم مانعي براي چنين تجمعي ايجاد نمي‌کنيم، اما اگر بخواهند فراخوان بدهند براي يک ستاد خاص و تجمع مردم، نيازمند اين هستند از ما مجوز بگيرند که در اسرع وقت هم مجوز دريافت خواهند کرد
وزير کشور افزود:، اما در قانون انتخابات مصوب مجلس، راه اندازي کارناوال و راهپيمايي‌هاي انتخاباتي ممنوع است
رحماني فضلي افزود: توصيه ما به ستادهاي انتخاباتي اين است که در فضاهاي عمومي مانند ميادين شهر تجمع ايجاد نکنند، زيرا باعث مزاحمت عمومي مي‌شود
وزير کشور گفت: مسئوليت ستادهاي انتخاباتي با شخص نامزدهاست و بعد رئيس ستاد انتخاباتي پس همه بايد رعايت کنند تا از قانون تخطي صورت نپذيرد.
عبدالرضا رحماني فضلي افزود: بايد بدانيم که انتخابات يک راه و روش است حتي قدرت براي ما وسيله است براي تقويت دين خدا و نظام جمهوري اسلامي و خدمت به مردم، نبايد در طريق گير کرد و کاري کنيم که طريق با هدف مقدس همخواني داشته باشد.
وي گفت: مردم اين روز‌ها همه حرف‌ها را مي‌شنوند، به فهم مردم ايمان دارم که اين فهم و شعور در انتخابات بسيار موثر خواهد بود.
وزير کشور افزود: اگر در هر حوزه‌اي تخلفي صورت پذيرد گزارش‌ها را روزانه جمع آوري مي‌کنيم و به قوه قضاييه و سپس شوراي نگهبان ارجاع مي‌دهيم تا به آن رسيدگي شود.
رحماني فضلي گفت: در فضاي مجازي با اين همه گستردگي واقعا تخلفات کمي داريم آنقدر که حتي قابل چشم پوشي هم هستند.
وي افزود: بايد به سمتي برويم که با ارزان سازي تبليغات، نقش پول در تبليغات انتخاباتي را کم کنيم و بهترين وسيله براي اينکار سامانه بي تاک است.
وزير کشور گفت: کانديدا‌ها از ظرفيت صدا و سيما استفاده کنند شايد موثرتر از سفرهاي استاني آن‌ها باشد.
رحماني فضلي افزود: تعداد 64 هزار شعبه در سراسر کشور حاوي 117 يا 118 هزار صندوق راي گيري خواهيم داشت.
وي گفت: براي رياست جمهوري از يک سال قبل با شوراي نگهبان وارد مذاکره شديم که راي گيري الکترونيکي را انجام دهيم، اما به دلايلي اين اتفاق نيفتاد.
وزير کشور افزود: انتخابات شورا‌ها فرصت خوبي بود براي آغاز اين اتفاق و بنا شد اين اتفاق در 141 شهر انجام پذيرد، حدود 35 هزار صندوق الکترونيک خواهيم داشت.
رحماني فضلي گفت: به علت نداشتن سفارتخانه در کانادا، صندوق راي گيري در اين کشور را نتوانستيم تعبيه کنيم، زيرا کانادا سفارت هيچ کشور ديگري را به نمايندگي نمي‌شناسد، البته براي اين کار مشکل قانوني دارد و از عمد نيست.
وي افزود:، اما حدود 102 کشور هستند که ما مي‌توانيم انتخابات را انجام دهيم و براي اين کار همه مشکلات را رفع خواهيم کرد.
وزير کشور گفت: نظر سنجي هايي که در کشور ما انجام مي‌شود عموماً درست نيست برخي از اين نظر سنجي‌ها نظر سازي است و حاشيه سازي مي‌کنند.
رحماني فضلي افزود: تا زماني که اعلام نتايج تهران حاصل نشود نتيجه ديگر شهر‌ها را اعلام نخواهيم کرد.
وزير کشور گفت: براي حفظ امنيت، صحت و سلامت انتخابات همه تمهيدات قانوني را انجام داده ايم.
عبدالرضا رحماني فضلي افزود: در تعرفه‌هاي ما تقريبا 14 نوع رمز گذاري بکار رفته که به هيچ کس اجازه تخلف را نمي‌دهد.
وي گفت: با روش جديد شوراي نگهبان در مورد صحت و سلامت شناسنامه ها، اينبار تشخيص هويت در انتخابات هم الکترونيکي شده و قانون هم مي‌گويد ملاک شماره ملي است و ما اطلاعات 80 ميليون ايراني را داريم که اگر شماره ملي درست نباشد فرد اجازه راي دادن ندارد.
وزير کشور افزود: براي نظارت بر شمارش آراء در مرحله شمارش آراء 64 هزار بازرس را در همه شعبه‌ها مستقر کرده ايم که دقت رابالا ببريم.
رحماني فضلي گفت: 64 هزار نماينده از شوراي نگهبان همراه نمايندگان نامزد‌ها تا لحظه آخر جمع بندي آراء حضور خواهند داشت.
وي افزود: چنانچه برخي بعد از اعلام نتايج، نسبت به آراء اعتراض داشته باشند قانون مي‌گويد تا سه روز فرصت دارند اعتراض يا شکايت خود را به شوراي نظارت ارسال کنند تا به آن رسيدگي شود.
وزير کشور گفت: تخطي از قانون مي‌تواند سبب شکستن اخلاق و قانون شود، پس بايد از قانون تمکين کرد.
رحماني فضلي افزود: براي نظارت هر چه دقيق‌تر بر روند انتخابات، کميته امنيتي داريم که اطلاعات مختلف را از همه دستگاه‌ها براي کنترل کاملتر دريافت مي‌کند و بعد از نتيجه گيري دستور اجرا مي‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

مهدی طارمی شاهزاده شد!

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!