راه ترقی

آخرين مطالب

فقط يارانه برخي را مجددا وصل کرديم/4ميليون نبودند دانش

فقط يارانه برخي را مجددا وصل کرديم/4ميليون نبودند
  بزرگنمايي:

راه نو- محمدباقر نوبخت در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران درباره وصل يارانه برخي از خانوارها گفت: بعد از موضوع حذف يارانه‌ها، مطرح شد که قانون تصويب کرده است يارانه افراد پردرآمد را قطع کنيم به همين جهت ضمن حذف خانوارهايي که تشخيص مي‌داديم جزو پردرآمدها هستند، اما در عين حال به اعتراض معترضان نيز گوش مي‌کرديم.

وي افزود: در تيرماه 94 يارانه 260 هزار و 517 نفر قطع شد که بعد از بررسي‌هاي مجدد و اعتراض خانوارها، مجدداً يارانه 74 هزار و 552 نفر برقرار شد.

نوبخت ادامه داد: در مرداد ماه همان سال نيز يارانه 312 هزار و 157 نفر قطع شد و در همان مرداد ماه نيز يارانه 77 هزار و 772 نفر بار ديگر برقرار شد.

سخنگوي دولت تصريح کرد: از آذرماه تا امروز يارانه برخي افراد را قطع کرديم و با اعتراض آنان و بررسي مجدد، دوباره يارانه برخي ديگر برقرار شد.

وي اظهار داشت: حتي تا فروردين سال 96 يارانه 10 هزار و 449 نفر برقرار شد و در اسفند ماه نيز يارانه 26 هزار و 591 نفر مجدداً وصل شد؛ بنابراين هر ماه يارانه عده‌اي قطع مي‌شود و يارانه عده‌اي مجدداً برقرار مي‌شود و اين يک امر طبيعي است. لذا در ارديبهشت ماه تشخيص داديم که مجدداً يارانه عده‌اي که معترض بودند، برقرار شود.

سخنگوي دولت با تکذيب برقراري يارانه چهار ميليون نفر گفت: اين خبر دروغ است که ما يارانه چهار ميليون را برقرار کرديم و مجدداً تأکيد مي‌کنم که صد درصد دروغ است.

نوبخت همچنين درباره به فرمايشات مقام معظم رهبري در هفته گذشته در ارتباط با سند 2030 اشاره کرد و گفت: ايشان از جايگاه نظارت عالي، مجريان را به کار درست توصيه مي فرمايند، در ارتباط با سند 2030 يونسکو، توصيه اي فرمودند و با توجه به اينکه نظرات ايشان مورد اهتمام دولت است، پيگيري لازم صورت گرفت و تا تبيين جزئيات و رفع ابهامات، اجراي اين سند متوقف شد.

وي افزود: ولي نکته اي که با توجه به درستي بحث مقام معظم رهبري قابل توجه بود، سوءاستفاده غيرمعمول برخي که تخصص و هنرشان استفاده از بيانيات و سياستها و جهت‌گيري هاي مقام معظم رهبري است، حتي مسايل مربوط به ايشان را تحريف کردند. اين اشخاص شروع کردند نکاتي را ترويج دادند که قطعا حرفهاي نادرستي است. شبنامه هايي ديده شد که در آن نوشته اند دولت سندي را مخفيانه و بدون ارجاع به مجلس امضا کرده و در آن سند، خودارضايي کودکان 1 تا 4 سال توصيه شده است!

 نوبخت در ادامه گفت: دولت همواره در جهت تبيين مسايل کلي نظام خود را مسئول مي بيند، بايد گفت اين اتهام به دولت و حتي نظام است که القا مي کند بعد از 38 سال به گونه اي نظام جهتگيري مي کند که اسناد غيرديني را امضا مي کند. از رسانه ها به خصوص رسانه ملي مي خواهم مطلب اينجانب را منعکس کند تا تشويشي که براي افراد متدين به وجود آمده، رفع شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: ما متعهد نشديم که اين سند را اجرا کنيم و با دروغ‌هايي که در مورد عواقب اجرا شدن اين سند گفته‌اند، دغدغه براي روحانيت ايجاد کردند و اينها اتهامات ناروايي است که به دولت مي‌زنند.

وي همچنين در مورد مخالفت دولت با افزايش يارانه محرومان که توسط يکي از روزنامه ها مطرح شده است، گفت: اين سخن دروغ است، نه تنها دولت با افزايش يارانه خانوارهاي آسيب پذير و تحت پوشش مخالف نيست، بلکه موافق است و اقدام هم کرده بطوريکه  مستمري اين خانواده ها که به طور متوسط 71 هزار تومان در ماه بوده به 240 هزار تومان افزايش يافته است.

وي ادامه داد: برخي مي گويند دولت دين ندارد و مي خواهد با آموزه هاي غير ديني، دين مردم را ضايع کند. بعد هم با اين تيترها، دنياي مردم را نگران مي کند. برخي مي گويند شما طرفدار ثروتمندان هستيد و يارانه آنها را قطع مي کنيد. همين افراد الان صحبت از چند برابر کردن يارانه ها مي کنند.

نوبخت توضيح داد:  اين روزنامه که چنين حرفي زده تکميل آن شب نامه ها است. در شبنامه مي گويند دولت دارد دين جامعه را مورد هدف قرار مي دهد و بچه ها را به همجنس‌گرايي تشويق مي کند و روزنامه اش هم براي دنياي مردم دروغ مي گويد و نگراني ايجاد مي کند. خدا به ما صبر بدهد.

سخنگوي دولت همچنين گفت: برقراري يارانه خانوارهايي که يارانه شان قطع شده است به بعد از انتخابات موکول شده است.

وي در مورد استفاده از پول هاي فروش نفت گفت: بعد از برجام براي استفاده از پول هاي نفت هيچ مشکلي نداريم بعد از رفع تحريم از منابع نفتي استفاده مي کنيم به طوري که ريال به ريال و دلار به دلار هر بشکه نفت در بودجه توزيع مي شود.

نوبخت در پاسخ به اين سوال که آيا طلب معوقه نداريم، گفت: هميشه پول هاي فروش نفت بعد از يک وقفه زماني چند ماهه به حساب ما ريخته مي شود اما در دريافت پول هايمان گرفتار تحريم نيستيم.

وي همچنين با تاکيد بر لزوم مشارکت حداکثري در انتخابات تاکيد کرد: بر اساس مصالح نظام و ملي مشارکت حداکثري مورد توجه است هر چه مردم در اين نظرخواهي شرکت کنند ضامني است براي ارتقا امنيت ملي.

سخنگوي دولت در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه رئيس جمهور وعده داده است همه تحريم هاي غيرهسته اي را تا پايان دولت دوازدهم حذف مي کند اين در حالي است که تحريم هاي غيرهسته اي شامل موضوعات حقوق بشري، برنامه هاي موشکي، حمايت از مقاومت و ديگر موضوعات کلان است، ما براي رفع تنها تحريم هاي هسته اي چهار سال مذاکره کرديم آيا فکر مي کنيد رفع همه تحريم ها امکان پذير خواهد بود؟

به نفع ملت نيست که تحريم باشند نه تحريم هسته اي و نه تحريم غيرهسته اي، هيچ تحريمي به نفت ملت نيست.

وي افزود: اينکه با اين تحريم ها ملت به زانو درنمي آيند و ما راه حل هاي جايگزين داريم هم قابل قبول است اما بايد اين را بپذيريم که به هر حال تحريم ها خسارت دارند پس تحريم به نفع ملت نيست.

وي افزود: حالا کسي بيايد برنامه هايش را بر اساس رفع خسارت هاي مردم و رفع تحريم ها تنظيم کند اشتباه است؟ ايشان قول دادند تحريم هاي هسته اي را لغو مي کنند و ديديد که در کمتر از 100 روز با يک توافق نامه موقت توانستند روند تحريم ها را متوقف کنند. همان زمان نيز که رئيس جمهور اين حرف ها را مي زد عده اي لبخند مي زدند.

وي ادامه داد: در آن زمان اگر يکي از شش کشور اين توافق نامه را وتو مي کرد ديگر ما نمي توانستيم از آن قطع نامه استفاده کنيم. از سويي ديگر به ما مي گفتند چرا اينقدر عجله داريد. خب نمي توان آينده را پيش بيني کرد همچنان که ديديم ترامپ روي کار آمد، آيا اگر روند مذاکرات به دولت ترامپ مي رسيد ما مي توانستيم در اين زمينه موفق شويم؟ امروز حتي يک کشور مي تواند پيشنهاد آمريکا را وتو کند و امروز چهره ايران با ترامپ عوض شده است و اروپايي ها ديدند چه کسي غيرمتعهد و غيرقابل اتکاست.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا آقاي جهانگيري از رقابت ها کناره گيري خواهند کرد، گفت: از اين موضوع بي خبر هستم.

وي مبني بر اينکه رئيس جمهور وعده داده است فقر مطلق را تا پايان دولت برطرف مي کند، برنامه اجرايي دولت براي محقق شدن اين شعار چيست گفت: همان برنامه ششم است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403