راه ترقی

آخرين مطالب

نتيجه انتخابات رياست جمهوري تدريجي اعلام نمي شود/ نامزدها کناره‌گيري خود را به صورت کتبي اعلام کنند دانش

نتيجه انتخابات رياست جمهوري تدريجي اعلام نمي شود/ نامزدها کناره‌گيري خود را به صورت کتبي اعلام کنند
  بزرگنمايي:

راه نو- عبدالرضا رحماني فضلي امروز در نشست خبري خود با رسانه‌ها افزود: حتماً در اين دوره زودتر از دوره‌هاي قبلي نتايج انتخابات رياست جمهوري را اعلام مي‌کنيم، اين نتايج به صورت قطعي و نه تدريجي اعلام مي‌شود.وي در ادامه اظهار کرد: در دوره‌هاي قبلي نتايج به صورت تدريجي اعلام مي‌شد، اما اين نحوه اعلام نتايج مشکلاتي داشت؛ به طور مثال آمار يک نامزد در يک استان نسبت به نامزدهاي ديگر 70، 80 درصد بيشتر بود اما در استان‌هاي ديگر نامزدهاي ديگر رأي بيشتري کسب مي‌کردند، بنابراين اين جابجايي آرا و بالا و پايين رفتن نتايج سوء تفاهم و گمانه‌زني ايجاد مي‌کرد. بنابراين بهتر است آمار پس از شمارش نهايي به صورت يک‌باره اعلام شود. خاطر مردم و نامزدها جمع باشد که نظارت کاملي بر روند شمارش انجام شده و از آراي مردم صيانت مي‌شود.
رحماني فضلي درباره کناره‌گيري قاليباف و جهانگيري از انتخابات اظهار کرد: اين دو نامزد انتخابات در فضاي رسانه‌اي و عمومي اعلام کناره‌گيري کردند و هاشمي طبا هم به صورت رسمي اعلام کناره‌گيري نکرده است، اميدواريم تا ظهر امروز اين نامزدها کناره‌گيري خود را به ما به صورت کتبي اعلام کنند تا آنها را ديگر در ليست انتخابات قرار ندهيم.
وي در مورد احتمال رفتن انتخابات به مرحله دوم اظهار کرد: اگر نامزدهايي که اعلام کناره‌گيري کرده‌اند کتباً به ما اين کناره‌گيري را اعلام کنند فقط دو نفر اصلي در انتخابات باقي مي‌مانند بنابراين احتمال رفتن انتخابات به دور دوم نيست.
وزير کشور ادامه داد: همه نامزدها مي‌توانند در همه شعب نماينده‌اي داشته باشند. ما 64 هزار شعبه داريم و هر نامزد در تمام اين شعب مي‌تواند نامزد داشته باشد. البته بايد پيش از برگزاري انتخابات نامزدها نمايندگان خود را به ما اعلام کنند.
وزير کشور در بخش ديگري از اين نشست خبري در مورد شايعات فضاي مجازي خاطرنشان کرد: نبايد مردم به شايعات و گمانه‌زني‌ها توجه کنند. بيش از 90 درصد نظرسنجي‌ها کاملاً ساختگي است. بعضي شايعات هم از الان پخش مي‌شود که در برانگيختگي هيجانات مردم مي‌تواند موثر باشد. از همه نامزدها و هوادارانشان مي‌خواهيم که از فردا هيچ نوع فعاليت تبليغي نداشته باشند و به قانون احترام بگذارند.
وي ادامه داد: از اعلام هر نوع عدد و رقم که گمانه‌زني است و موجب تهييج افکار عمومي مي‌شود جلوگيري شود. ما نتايج انتخابات رياست جمهوري را تدريجي اعلام نمي‌کنيم. هر نوع اعلام نتايج در فضاي مجازي و در قالب گمانه‌زني انجام بگيرد خلاف است و با آن برخورد مي‌شود.
رحماني فضلي در درباره تجمعات در فضاي باز نيز گفت: ما از اول اعلام کرديم که راه انداختن کارناوال‌هاي خياباني ممنوع است. تاکنون هم هيچ مجوزي براي برگزاري کارناوال نداده‌ايم. در ميدان شهداي شهر مشهد قرار است تجمعي انجام شود که استاندار خراسان رضوي ابلاغ کرده که اين تجمع خلاف است. امروز صبح استاندار تماس گرفت و گفت که اين افراد قانع نشده‌اند محل برگزاري برنامه را تغيير دهند که اين خلاف است و اگر اتفاقي بيفتد مسئوليتش با برگزارکنندگان اين تجمع است.
وي در مورد تخلفات انتخاباتي نيز با بيان اينکه برخي دست‌اندرکاران امنيتي کشور نگران فضاي مجازي بودند تصريح کرد: در فضاي مجازي با موارد حاد تخلف که امنيت ملي يا اخلاق عمومي را دچار اشکال کند مواجه نبوده‌ايم. البته تخلفاتي هم انجام شده که تذکر داده‌ايم. در مجموع ميزان تخلفات در اين دوره به يک سوم رسيده است. ما تخلفات را روزانه به قوه قضاييه گزارش مي‌دهيم.
رحماني فضلي در پاسخ به پرسشي درباره تخلفات بخشداران و فرمانداران تصريح کرد: آنچه مقامات قوه قضاييه اعلام کرده‌اند فقط مربوط به فرمانداران و بخشداران نيست و ساير دستگاه‌هاي حکومتي هم گزارشاتي داشته‌اند. گزارش‌هاي تخلفات وقتي به ما مي‌رسد ما آنها را به قوه قضاييه ارجاع مي‌دهيم و بايد متناسب با تخلف برخورد انجام شود. در دور روز آينده هيچ نوع تخلفي پذيرفته شده نيست. هيچ کدام از دستگاه‌هاي اجرايي و ستادهاي انتخابات نبايد دچار تخلف شوند.
وي درباره تأمين امنيت انتخابات نيز گفت: هيچ دغدغه‌اي براي روز انتخابات نداريم و پيش‌بيني‌هايي در مورد تأمين امنيت کشور انجام شده، البته ما هميشه با تهديدات مواجه بوده‌ايم ولي با توجه به اشرافي که داريم دشمنان نتوانستند تاکنون اقدام موثري انجام دهند. اتفاق خوزستان هم ربطي به انتخابات نداشت و دو نفري که با حادثه خوزستان مرتبط بودند در مرز مهران دستگير شدند.
وزير کشور در مورد تمديد زمان انتخابات نيز گفت: از مردم مي‌خواهيم از اول وقت پاي صندوق رأي بيايند تا با ازدحام جمعيت تا ساعات پاياني مواجه نباشيم. محدوديت زماني ما تا 12 شب است البته قطعاً انتخابات را تا اين ساعت تمديد نمي‌کنيم.
رحماني فضلي در مورد تبليغات صداوسيما و تخلفاتي که در اين زمينه انجام شده است، گفت: رفتار برخي نامزدها شايد از نظر عموم تفسير مختلفي بشود. صداوسيما مواردي از تخلف داشته که آن تخلفات به رئيس سازمان صداوسيما ارجاع داده شده است و تلاش شده که اين تخلفات کمتر شود. کميسيون بررسي تبليغات در برنامه‌هاي ضبط شده تا جايي که توانسته تخلفات را حذف کرده اما اين امکان در برنامه‌هاي زنده نبوده است و اتفاقاتي افتاده که مسئوليتش با خود نامزدها است. البته نامزدها شکايات متعددي از يکديگر داشته‌اند که با توجه به محدوديت وقت ما امکان رسيدگي به همه آنها نبود از سويي خود نامزدها هم در همان برنامه‌ها جواب يکديگر را داده‌اند. در اين مناظره‌ها تلاش شد که زمان به صورت مساوري در اختيار همه نامزدها قرار بگيرد.
رحماني فضلي خاطرنشان کرد: انتخابات شرايط خاص هيجاني خود را دارد ولي انتظار ما از نامزدهاي انتخابات که مي‌خواهند الگوي جامعه باشند اين است که مسائل مختلف را بيشتر رعايت کنند.
وي در پايان درباره سازوکار شمارش آرا گفت: آرا در ابتدا در شعبه‌ها شمارش مي‌شود و اعضاي هيأت نظارت و اجرايي نتيجه آمار را تأييد و امضا مي‌کنند. سپس آمار در بخشداري‌ها و فرمانداري‌ها تجميع مي‌شود و همزمان اين آمار از شعب به فرمانداري‌ها و وزارت کشور ارسال مي شود. ما با هماهنگي شوراي نگهبان و هيأت نظارت انتخابات شوراها آرا را تجميع کرده و پس از تأييد نهايي آن را اعلام مي‌کنيم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9104/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی