راه ترقی

آخرين مطالب

صدور حکم بدوي براي جاسوس هسته‌اي/ شکايت از برخي نامزدهاي انتخابات سياسي

صدور حکم بدوي براي جاسوس هسته‌اي/ شکايت از برخي نامزدهاي انتخابات
  بزرگنمايي:

راه نو- حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در صد و سيزدهمين نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به تأييد صحت انتخابات، گفت: از مردم عزيز، مجريان و ناظران و نيروهاي انتظامي، امنيتي و قضايي تشکر مي‌کنم. وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و قوه قضائيه اشراف خوبي به موضوع انتخابات داشتند تا انتخابات به خوبي برگزارشود.

وي با تشکر از هواداران کانديداها گفت: از کانديدايي که راي نياوردند و هوادارانشان تشکر مي‌کنم، چرا که اين افراد بر خلاف سال 88 قانون‌مداري کردند.

محسني اژه‌اي به عملکرد دستگاه قضايي در برگزاري انتخابات نيز اشاره و تصريح کرد: ستاد پيشگيري از جرائم و تخلفات انتخاباتي در جلوگيري از تخلفات، بسيار مؤثر بود.

وي افزود: قوه قضائيه به 198هزار استعلام انتخاباتي پاسخ داد که از اين تعداد 197هزار مربوط به نامزدهاي شوراي شهر بوده است.

شکايت از برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري

محسني اژه‌اي به شکايات انتخاباتي اشاره و تصريح کرد: يک دسته از شکايت‌ها مربوط به ستادها و دسته‌اي ديگر نيز مربوط به هواداران است.

وي افزود: از برخي از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري شکايت شده است. علاوه بر اين، نام برخي از ناظران انتخابات و مجريان آن هم در بين شکايت‌ها ديده مي‌شود.

وي به شکايت از فرمانداران و استانداران نيز اشاره کرد و افزود: گزارشاتي در اين خصوص ارسال شده است که به آنها رسيدگي مي‌شود.

محسني اژه‌اي تصريح کرد: برخي از گزارشات پيرامون اختلال در امنيت بوده است که مدعي‌العموم به آنها رسيدگي مي‌کند.

محسني‌اژه‌اي همچنين در پاسخ به سؤالي دربارهٔ اظهارات يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مبني بر اينکه يکي از متهمان پرونده 12 هزار ميلياردي در ستاد يکي از نامزدهاي رياست جمهوري فعاليت مي‌کند، گفت:اصلا چنين پرونده‌اي در قوه قضائيه تشکيل نشده ولي متأسفانه بايد بگويم خيلي‌ها در مناظرات حرف‌هايي زدند که امروز شکايت‌ها و دنباله‌هاي آن به قوه قضائيه ارسال مي‌شود و اين قوه بايد رسيدگي کند.

تشکيل پرونده براي برخي از مديران بانک سرمايه

سخنگوي قوه قضائيه در خصوص آخرين وضعيت پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان و ممنوع الخروج بودن مديرعامل بانک سرمايه نيز گفت: بعضي از افراد اين پرونده ممنوع‌الخروج بوده و براي مديران قبلي اين بانک هم پرونده تشکيل شده است.

وي با بيان اينکه افراد بدهکار اين پرونده قول داده بودند که تا آخر ارديبهشت بدهي خود را بدهند، افزود: برخي افراد، اموال خود را در اختيار قرار دادند و در اصل تسهيلات گرفته شده، اموال وجود دارد اما در رابطه با تاخيرها، اختلافاتي مطرح است که در حال حساب است.

اژه‌اي در واکنش به سخنان رئيس مجلس مبني بر ضرورت تعجيل رسيدگي قضايي به پرونده‌هاي مسولان از جمله پرونده رئيس جمهور سابق، گفت: برخي از پرونده‌ها نياز به کار کارشناسي دارد و پرونده مذکور هم هنوز در دادگاه است.

اعترافات همدست بابک زنجاني، تاثيري بر محکوميت وي ندارد

معاون اول قوه قضائيه در خصوص پرونده همدست جديد بابک زنجاني، گفت: پرونده بابک زنجاني يکي از پرونده‌هاي سنگين بود کارهاي مهمي هم واقع شده است اما به لحاظ حجم کار و عدم همکاري متهمين در طول پرونده و مسائلي که در خارج از کشور مطرح شد، باعث طولاني شدن رسيدگي به اين پرونده شد.

وي افزود: متهمان اين پرونده در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفتند اما تا به امروز نتيجه‌اي از بازجويي‌هاي وزارت اطلاعات پيرامون رسيدن به منابع مالي جديد، حاصل نشده است.

وي افزود: نتيجه بازجويي‌ها و اعترافات همدست جديد زنجاني، تأثير چنداني بر محکوميت زنجاني ندارد با اين حال در حکم ديوان عالي هم مسائلي در مورد ارفاق‌هاي قانوني به شرط همکاري ذکر شده است.

محسني اژه‌اي در واکنش به سخنان يکي از مسئولان دولتي مبني بر ضرورت خويشتن داري قوه قصاييه در برخي مسائل مرتبط با دولت، گفت: چه‌ها که نکردند و قوه قضائيه بيش از پيش خويشتن‌دار بوده است. البته سعي ما بر اين است مسائل را رسانه‌اي نکنيم.

وي در خصوص طرح انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائيه گفت: هر چه که قانون بشود، ما ملتزم به رعايت آن هستيم. اين موضوع و الحاق سازمان ثبت به وزارت دادگستري مطرح و دوبار هم رد شده است. برخي از اقدامات در سازمان ثبت قضايي و شبه‌قضايي است، بنا براين بايد زيرمجموعه قوه قضائيه آن را انجام دهد.

درباره  پرونده رئيس معزول دانشگاه آزاد هنوز چيزي به قوه قضائيه ارسال نشده است

سخنگوي دستگاه فضا در پاسخ به اين سؤال که آيا قوه قضائيه به فساد مالي رئيس معزول دانشگاه آزاد رسيدگي مي‌کند يا خير؟ گفت: هنوز چيزي به قوه قضائيه ارسال نشده است.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا دستگاه قضايي به پرونده فروش گاز به ترکيه ورود کرده است يا خير، گفت؟ فعلاً ورود نکرده است.

راه حل مسئله حصر در شوراي امنيت ملي است

محسني اژه‌اي در واکنش به سخنان نوبخت پيرامون مصوبه شوراي عالي امنيت ملي در مورد حصر، گفت: شوراي عالي امنيت ملي پس از گذشت چندماه از فتنه 88، در بهمن ماه 89 مصوبه حصر را انجام داده است.

وي افزود: شوراي عالي امنيت ملي پس از همه تلاش‌ها در مورد کساني که ديکتاتورانه خلاف قانون عمل کردند، حصر را انجام داد و تا زماني که اين مصوبه به قوت خود باقي است، همه بايد تابع آن باشند به آقاي نوبخت هم مي‌گويم که به آقايان توصيه کنند که اين راهش نيست و بايد در همان شورا در مورد آن صحبت شود.

وي در خصوص آخرين وضعيت پرونده رسول دانيال زاده و همچنين پرونده دستگيري برخي از مديران تلگرامي گفت: پرونده دانيال زاده همچنان در دادسراست و براي هشت مدير تلگرامي کيفر خواست صادر و شش نفر نيز در بازداشت هستند.

وي در پاسخ به سؤال ديگري دربارهٔ بازداشت مديران کانال‌هاي تلگرامي گفت: در خصوص پرونده يکي از سايت‌هايي که از خارج از کشور مسائل مجرمانه‌اي را مطرح مي‌کرد هم‌اکنون چند نفر بازداشت شده و در حبس به سر مي‌برند.
به گفته معاون اول قوه‌قضاييه در اين پرونده از قبل 5 نفر دستگير شده بودند و اخيراً نيز دو نفر بازداشت شدند که پرونده آنها هنوز به دادگاه نرفته است و در حال تحقيقات مقدماتي است.

دستگيري يک جاسوس در دفتر مشاور رئيس جمهور

محسني اژه‌اي در پاسخ به اين سؤال مبني بر اينکه شنيده شده، يکي از مرتبطين آقاي حسام‌الدين آشنا به اتهام جاسوسي توسط وزارت اطلاعات دستگير شده، آيا اين بازداشت را تأييد مي‌کنيد و آيا اين متهم در اختيار قوه قضائيه قرار گرفته است؟ گفت: وزارت اطلاعات و يا اطلاعات سپاه با حکم قضايي اعم از قاضي يا دادستاني بازداشتي را انجام مي‌دهد و از سويي ممکن است فردي هم از سوي قوه قضائيه در اختيار وزارت اطلاعات قرار بگيرد. فردي توسط وزارت اطلاعات پيرامون اتهام مذکور دستگير شده و در خصوص ارتباط با محل کار اين فرد اطلاعاتي مشخص وجود دارد.

وي افزود: اما ممکن است فردي در محل کار خود دستگير شود اما ارتباطي با فرد کناري خود نداشته باشد. با اين حال فردي با اين اتهامات و جزييات دستگير شده است و اطلاعات بيشتر در حال جمع‌آوري است.

صدور حکم بدوي براي متهم دستگير شده تيم‌ هسته‌اي

محسني اژه اي در خصوص محاکمه متهم دستگير شده تيم هسته‌اي گفت: در دادگاه بدوي براي اين متهم حکم صادر شده و قابل اعتراض است و حبس هم در آن وجود دارد اما چون بدوي است، قادر به بيان جزئيات آن نيستم.

وي در خصوص رسيدگي به پرونده فردي که يکي از مسئولان دولتي در مورد آن هشدار اعلان جنگ داده بود، گفت: تحقيقات از آن فرد همچنان ادامه دارد.

آخرين وضعيت موسسه کاسپين

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري دربارهٔ پرونده مؤسسه اعتباري کاسپين اظهار کرد: 8 شرکت تعاوني بوده که قرار بود منحل شوند و يک مؤسسه اعتباري به نام کاسپين تشکيل شود و همه سپرده‌ها در مؤسسه جديدالتاسيس بيايد.

وي افزود: يکي از کارهايي که بايد انجام مي‌شد اين بود که قبل از اينکه کار به اتمام برسد بايد طلب و بدهي را مشخص مي‌کردند اما به مؤسسه کاسپين مجوز داده شده و تأييد شده بود بدون اينکه موضوعات آن 8 شرکت تعاوني اعتبار روشن شود.

محسني‌اژه‌اي ادامه داد: برخي از 8 تعاوني اعتبار از کساني بودند که برخلاف مقررات سودهاي زيادي را به سپرده‌گذاران خود داده بودند و جالب اينکه اين سودها را از اصل موجودي‌ها برداشت کردند و طبيعتاً به مشکل برخوردند.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: بانک مرکزي از قوه قضائيه کمک خواسته و دستگاه قضا هم طبيعتاً کمک مي‌کند و در اين راستا برخي از مديران مؤسسه فرشتگان و مؤسسه آرمان بازداشت شدند و اموالشان توقيف شده و هم‌اکنون در حال کارشناسي اموال توقيف شده هستند.

محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران در خصوص تهديد رئيس‌جمهور توسط يک نفر در شبکه توئيتر گفت: تهديد و توهين جرم است و اگر چنانچه توهين و يا تهديد به سبب سمت صاحب سمت باشد رسيدگي به آن وظيفه مدعي‌العموم است و در غير اين صورت نيازمند به شاکي خصوصي است.

سخنگوي قوه قضائيه خاطرنشان کرد: لذا اگر کسي به عنوان رئيس‌جمهور توهين کند مدعي‌العموم حتماً بايد وي را تحت تعقيب قرار دهد و چنانچه شناسايي وي سخت باشد مي‌تواند از وزارت اطلاعات کمک بگيرد که نمونه‌هاي فراواني داشتيم که با همکاري با وزارت اطلاعات فرد توهين کننده به رئيس‌جمهور تحت تعقيب قرار گرفت، شناسايي شد و حکم هم برايش صادر شد.

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي همچنين در مورد آخرين وضعيت پرونده حميد باقري گفت: پرونده جديد وي در دادسرا است و به دادگاه نرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!