راه ترقی

آخرين مطالب

فقر و اشتغال در انتخابات اخير به سپهر افکار عمومي کشيده شد اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه نو- دکتر علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه حضور مردم در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري نشان از جاري بودن عقلانيت در کشور است، گفت: انتخابات اخير نشان داد که مردم در سايه تدبير و عقلانيت به دنبال بهبود زندگي خود هستند.
‎وي با تاکيد بر اينکه بِه انتخاب تمامي آنان که چه در انتخابات شرکت کردند و يا نکردند احترام مي گذاريم، مطرح کرد: آنچه که مسلم است عقلانيت، سخت کوشي و اجماع و مدارا نتيجه حضور پرشور مردم در انتخابات اخير است.
صلح و امنيت درداخل و درکنار هم بودن مهم ترين پيام اين انتخابات بود
وي اضافه کرد : مردم دراين انتخابات نشان دادند که به دنبال بهبود زندگي خود در سايه تداوم و عقلانيت هستند، ما به همه کساني که درانتخابات شرکت کردند و تمام آناني هم که در انتخابات شرکت نکردند احترام مي گذاريم و شايد آن ها براي ما پيامي داشته اند .اما نکته اساسي اين است که مردم نشان دادند خواستار عقلانيت ، سخت کوشي ، اجماع و مدارا هستند و دوست دارند در صلح و آرامش با يکديگرکارکنند.صلح و امنيت درداخل و درکنار هم بودن مهم ترين پيام اين انتخابات بود .
وزيرتعاون،کارورفاه اجتماعي افزود : مهم ترين پيام اين انتخابات در اجماع عمومي بود در آن چه فکر مي کنيم و بايد با عقلانيت درجهت پيشرفت کشور حرکت کنيم .
فقر و اشتغال در انتخابات اخير به سپهر افکار عمومي کشيده شد
دکترربيعي خاطرنشان کرد : اما براي هرکسي انتخابات اخير خوبي هايي داشت و براي وزارتخانه من خوبي هاي بزرگ تري داشت ، اينکه فقر و اشتغال به سپهر افکار عمومي کشيده شد .
وي خاطرنشان کرد : بزرگ ترين مباحث انتخابات حوزه هايي بود که قلب ما براي آن ها مي تپيد . من از منظر خودم زيبايي انتخابات را در گفتمان بيکاري ، فقر و اشتغال تلقي کردم و اين امر را براي خانواده اي که امروز گردهم آمده ايم برکت مي دانم . برکت اخلاقي انتخابات اين بود که هرقدر به يکديگر اتهام بزنيم به سمت ديگري مي بريم . ما بايد فقرو اشتغال را ذيل حرکت اخلاقي و با عقلانيت پيش ببريم . بايد فقر را در کوتاه مدت محو کنيم .
وزيرتعاون،کارورفاه اجتماعي گفت : بايد نابرابري را درميان کارگران و بازنشستگان کم کنيم . اي کاش امروز يک نهادمردمي بيکاران وجود داشت و از آنان در اين جمع دعوت مي کرديم . مابايد بيکاري را رفع کنيم و اشتغال را در سايه عقلانيت، اجماع و اخلاق به وجود آوريم .
دکترربيعي خاطرنشان کرد : درآخرين دست آوردهاي علمي خود به اين نتيجه رسيده ام که اگر بتوانيم آخرين حلقه رفاه را از سيستم صدقه اي دورکنيم و آن را به سمت توانمند سازي ببريم آخر وزارت رفاه ابتداي وزارت کار مي شود ، ابتداي فني و حرفه اي و اشتغال مي شود ودردنيا نيز اين تجربه وجود دارد . ما بايد خودمان را کوچک و جامعه مان را بزرگ کنيم .
ماه مبارک رمضان را به عنوان ماه مبارزه با فقر پيشنهاد مي کنم
وي افزود : دراين نشست در خصوص موضوعات مختلفي از جمله کودکان کار، بازنشستگان ، حمايت اجتماعي از بازنشستگان و .... صحبت شد . بنده جمله اي را درمورد يخچال خالي پدربزرگ و طرح کارورزي دوسه سال پيش بيان کردم و شخصي در انتخابات ازآن استفاده کرد .همکاراني که از بازنشستگي آمده اند مي دانند ما سعي کرديم شيب افزايش حقوق ها را زياد کنيم اما 65 درصد شکاف وجود داشت . مسير طولاني بود اما سعي کرديم شيب را درست کنيم .
وزيرتعاون،کارورفاه اجتماعي با اشاره به ديدگاههاي هريک از نمايندگان تشکلها گفت : ما سعي کرديم در تامين اجتماعي نيز از اموال دفاع کنيم و بسياري از کارها را هم نتوانستيم انجام بدهيم اما دولت ها براي برخي از کارهايي هم که انجام نداده اند دوست بداريد . ما نگذاشتيم دزدي شود . بنا و تلاش ما براين بود که اموال کارگر حفظ شود . خداوند را شاهد و ناظرگرفتيم که اين اموال حفظ شوند و به نحوي باشد که ما امانت دار باشيم .
وي تصريح کرد : سعي مي کنيم امروز زندگي روزمره مردم را به جهتي ببريم که مردم راحت تر و بهتر زندگي کنند ، من فکر مي کنم کارهايي که انجام داده ايم کم و کوتاه بوده اما بناي ما پي ريزي کارهايي بوده است که در آينده بتواند جواب بدهد .
وزيرتعاون،کارورفاه اجتماعي اعلام کرد : فرصت کرديم براي بازنشسته ها سهام بانک رفاه را بگيريم . رئيس سازمان بازنشستگي کشوري بيمه ملت را براي بازنشستگان آغاز کرده که تداوم خواهيم داد . سرريزبهترين هلدينگ هايمان را به بازنشستگان واگذار خواهيم کرد .
دکترربيعي گفت : امروز که گردهم آمده ايم سعي کرديم درقالب قانون مداري حرکت کرده باشيم . خوشحالم که بگويم روزنامه نگاران ما نيز صاحب کانون شدند و اواخر هفته اين موضوع ثبت مي شود و مشکلات آنان برطرف مي شود . علاوه بر اين در دولت تدبير و اميد 55درصد افزايش تشکل ها را داشتيم و مي دانم نقص هايي نيز وجود داشت اما سعي کرديم که کارها را غير سياسي به سلامت پيش ببريم و گردش گفتمان صورت بگيرد .
تشکل ها راه بي بديل نجات کشور است
وي اظهار کرد : معتقدم که مثلت جامعه ، ما و تشکل ها مي تواند به موفقيت دولت دکتر روحاني کمک کند . ما بايد اين مثلث را تقويت کنيم . ماه مبارک رمضان را به عنوان ماه مبارزه با فقر پيشنهاد داده ايم و همه بناي ما براين است که از رنج ودرد وآلام مردم کم کنيم و اين اتفاق وقتي رخ مي دهد که بتوانيم دولتي داشته باشيم که خود را از جنسي بدانيم که نهادهاي مدني درآن تقويت و بزرگ شود و شکل بگيرد . شما نيز دراين خانواده اوامرخود را بيان کرديد . تشکل ها راه بي بديل نجات کشور است و بايد پايمردي و ايستادگي کنند و درسياست گذاري تاثيرداشته باشند .
وزيرتعاون،کارورفاه اجتماعي ادامه داد : ازتشکل ها خواهش مي کنم همه باهم براي کاستن از درد و رنج مردم تلاش کنند . تشکل نهادي است که خود بايد مظهر خير و برکت باشد . همه سعي کنيم به نوعي رفتار کنيم که مانند پديده اي که دردولت ها رخ داد جاي خادم و مخدوم عوض نشود . دولت خادم و مخدوم جايش عوض نشود . بايد هم افزايي داشته باشيم به صورتي که درهر ماه مبارک رمضان وقتي به پشت سر خود نگاهي مي اندازيم بگوييم خدايا شکرت که در يک سال گذشته توانستيم مقداري ازدرد و رنج مردم کم کنيم .
دکترربيعي در خاتمه گفت : از خداوند مي خواهم به برکت ماه رمضان به ما کمک کند که از درد ورنج مردم کم کنيم . زندگي سالم براي بچه هاي آينده ايران بياوريم و کمک کند آن چنان که او دوست دارد زندگي و حرکت کنيم .
اشتغال بين المللي جايگاه مهمي در بستر سازي اشتغال
کرباسي دبير انجمن صنفي کاريابي هاي بين المللي ايران گفت : با توجه به موفقيت برجام ، اشتغال بين المللي مي تواند جايگاه مهمي در بستر سازي اشتغال داشته باشد.
وي با بيان اينکه عدم اعتماد به بخش خصوصي يکي از مشکلاتي است که کاريابي ها با آن روبرو هستند گفت: ببا اعزام نيرو به ايرلند اولين توافق نامه بين بخش خصوصي و دولت با حمايت دکتر ربيعي به سرانجام رسيد.
وي ابراز اميدواري کرد در دولت جديد با همکاري هاي بيشتر با بخش خصوصي و همچنين تبادل نيروي کار بتوانيم در توسعه روابط بين کشورها، تبادل فرهنگ و ارز آوري موفق باشيم .
تصويب سند راهبردي ورزش کارگران در سال 95
دکتر امير حسيني رئيس فدراسيون وزرش هاي کارگري گفت : باعث افتخار است که وزيري کارگر زاده بر مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نشسته است .
سال گذشته با حمايت دکتر ربيعي توانستيم سند راهبردي ورزش کارگران را به تصويب برسانيم و بر اساس اين سند کيفيت زندگي بهتري براي کارگران داشته باشيم .
موفقيت طرح «نذر تخصص ها » با حمايت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي
کياني از خيرين فعال در دانشگاه تهران گفت: 3 سال پيش که طرح «نذر تخصص ها » مطرح شد به خاطر حمايتهاي معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اين طرح به موفقيتهاي چشمگيري دست يافت به نحوي که باعث شد کانون دانشجويي ما به يک موسسه ملي تبديل شود.
وي افزود: ما از دکتر ربيعي به خاطر توجه ويژه به مسائل مربوط به خيريه ها تشکر مي کنيم .
تداوم فعاليتها در سال توليد و اشتغال
کريمي عضو هيات رييسه اتاق تعاون گفت: اميدوارم دولت تدبير و اميد کارهاي ناتمام خود را در سال توليد و اشتغال ادامه دهد.
وي با بيان اينکه توليد و اشتغال در تعاون مستتر است گفت: اميدوارم در تفکيک وزارتخانه ها تعاون به وزارت بازرگاني ملحق نشود و يا به عنوان يک وزارتخانه تفکيک شود و يا در وضع موجود باقي بماند.
گذر اشتغال از مسير مهارت
نماينده هيئت مديره کانون انجمن صنفي آموزشگاه هاي آزاد فني وحرفه اي گفت : يقينا توسعه اشتغال از مسير مهارت مي گذرد.
قشقايي با تشکر از دکتر ربيعي به خاطر جدي گرفتن بحث آموزش هاي فني و حرفه اي گفت: دکتر سازگار نژاد رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور ما را شريک آموزش هاي سازمان فني و حرفه اي مي داند ولي ما به حمايت هاي فرا سازماني نيز نياز داريم .
وي به پتانسيل 12 هزار آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي اشاره کرد و گفت: آموزش هاي آزاد بازوي سازمان فني و حرفه اي هستند و مي توانند به عنوان کليد اشتغال عمل کنند.
تعريف شغل هاي مربوط به سينما در وزارت کار
نماينده خانه سينما در نشست صميمي تشکل ها و سازمان هاي مردم نهاد با وزير کار گفت : شغل هاي مربوط به سينما در وزارت کار تعريف شود.
معيني گفت: برخي مشاغل حوزه سينما در وزارت کار تعريف نشده است و ما خواستار تعريف آن هستيم.
معيني افزود:در برخي موارد نويسنده ها و يا کارگردان ها با يک قرارداد دو يا سه سال کار مي کنند و بنابراين قراردادهاي يکساله کاري براي آنها سودمند نيست.
وي همچنين از ثبت 32 تشکل از سال 93 تا کنون خبر داد و افزود: اميدوارم اين روند تسريع پيدا کند .
ربيعي به وعده خود در زمينه بازگشت لايحه اصلاح قانون کار عمل کرد
اوليا علي بيگي در نشست صميمي تشکل ها و سازمان هاي مردم نهاد با دکتر ربيعي گفت : دکتر ربيعي با عمل به وعده خود در زمينه بازگشت لايحه اصلاح قانون کار اعتماد سازي کرده است .
وي افزود :حمايت ازوزير کار، کار ساز بوده و هست .
رئيس کانون شوراهاي اسلامي کار کشور با بيان اينکه مسأله امنيت شغلي با حيات کارگران گره خورده است گفت : امنيت شغلي به عنوان يک مسأله أساسي سنون پيشرفت و اقتصاد جامعه است که امروز مغفول واقع شده است .
وي افزود : خوشبختانه در دولت يازدهم تکليف بدون پشتوانه اي به سازمان تامين اجتماعي ابلاغ نشده است و اميدواريم در طرح کارورزي نيز اين اتفاق نيفتد.
تاکيد بر تداوم ساماندهي تشکل ها در دولت دوازدهم / کارفرمايان موتور متحرکه اقتصاد کشور هستند
حميد رضا سيفي رئيس کانون انجمن هاي صنفي کارفرمايي استان تهران گفت : اميدواريم ساماندهي تشکل ها در دولت دوازدهم ادامه داشته باشد.
وي در ادامه پيشنهاد جدا سازي سه وزارتخانه تعاون، کار و وزارت رفاه را مطرح کرد و افزود: فعاليت اين وزارتخانه ها در کنار هم زياد است و فعاليت ها کمتر مي تواند خروجي محور باشد .
وي بر تکميل برخي از فرايندها در تامين اجتماعي تاکيد کرد و گفت : اساسنامه سازمان تامين اجتماعي نيز بايد اصلاح شود چرا که تامين اجتماعي حق کارفرمايان و کارگران است.
وي با اشاره به اينکه برنامه هاي دولت مي بايست زمان بندي شده و خروجي محور باشد خاطر نشان کرد: اگر امروز سازمان ها بخواهند کار کنند بايد يک برنامه استراتژيک منظم داشته باشند و بدانند امروز کجا هستند و در 4 سال آينده‌ به کجا خواهند رفت.
تعامل بسيار سازنده وزير کار با کانون هاي بازنشستگي /تعامل سازنده مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با تشکل هاي کارگري
نائب رئيس کانون عالي بازنشستگان کشور اعلام کرد : دکتر ربيعي وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي وهمچنين دکتر نوربخش مديرعامل سازمان تامين اجتماعي تعامل بسيارخوبي با تشکل هاي کارگري و تعامل بسيار سازنده اي با کانون هاي عالي بازنشستگي درسطوح مختلف شهرستان و استان ها داشتند.
شادي بخش همچنين به خدمات و فعاليتهاي وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي در زمينه هاي توسعه مراکز درماني ملکي به ويژه در بخش هلدينگ بيمارستان ها اشاره کرد .
وي تاکيد کرد :باهمکاري ومساعدت دکتر ربيعي و دکتر نوربخش بيمه هاي بازنشستگي و عمر به عنوان دغدغه هاي اين افراد کاهش پيدا کرد .
رئيس هيات مديره شبکه ياري کودکان کاروخيابان :تعامل بخش هاي دولتي و غير دولتي منجر به کاهش مشکلات کودکان کار مي شود
رئيس هيات مديره شبکه ياري کودکان کاروخيابان بااشاره به تجاربي در زمينه کودکان کار و خيابان گفت : هماهنگي و تعامل ميان بخش هاي دولتي وًغير دولتي منجر به کاهش مشکلات اين کودکان مي شود .
خانم دکتر قاسم زاده افزود : بخش دولتي با برنامه ريزي و تعهد به انجام وظايف و بخش غير دولتي با مشارکت و تعامل مي توانند به کودکان کار و خيابان کمک کنند .
اين فعال مدني مشکلات کودکان کار را در فهرستي با ٨٠ مورد بيان کرد و افزود : با تعامل بخش هاي دولتي و غير دولتي مي توان بسياري از اين موارد را حل کرد .
دکترقاسم زاده اشاره کرد : خوشبختانه انسان هابه کودکان علاقه مند هستند و اين امر خود نقطه اميدي براي حل مشکلات بيش از پيش براي کودکان کار وخيابان به شمارمي رود .

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

کارواش خانگی مدل Gunjet

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

دستورکار هفته جاری مجلس

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

قیمت بلیت کنسرت‌ها ارزان می‌شود؟

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد