راه ترقی

آخرين مطالب

کابينه ترميم مي شود تا کاراتر شود سياسي

  بزرگنمايي:

راه نو- دکتر محمدباقر نوبخت، امروز نشست خبري سخنگوي دولت را در ساختمان کوثر رياست جمهوري برگزار کرد تا به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

نوبخت در سخنانش با اشاره به مشکلات فرهنگيان، از مديران آموزش و پرورش خواست در راستاي پيگيري مطالبات همکاران خود، فشار کمتري به دولت وارد کنند. وي همچنين درباره بازداشت برخي صيادان ايراني در آبهاي عربستان و مشکلات موسسات مالي و اعتباري توضيح داد.
عمليات موشکي سپاه نمادي از اقتدار ملي
سخنگوي دولت گفت: اگر ٢٩ ارديبهشت به عنوان نمادي از انسجام ملي معرفي شود، اقدام نيروهاي مسلح و سپاه عزيز نمادي از اقتدار ملي است.
نوبخت افزود: اين اقتدار نشان داد که اين اقدام فقط براي امنيت ملي ما نيست و امنيت منطقه را هم در نظر دارد.
سخنگوي دولت اضافه کرد: داعش پديده تروريستي است که منطقه را مخدوش کرده و اين اقدام نشان داد جمهوري اسلامي ايران در راه مبارزه با تروريست ها همواره امنيت منطقه را در صدر برنامه‌هاي خود دارد.
نوبخت ادامه داد: کشورهاي همسايه از اين اقتدار ملي ايران بايد خرسند باشند و احساس آرامش کنند. در کنار اين فعاليت، سربازان گمنام امام زمان(عج) نيز با شناسايي کانون هاي وارداتي مجموعه تروريستي برخورد و اقدام نظامي صورت گرفته را تکميل مي کنند.
کاهش آسيب هاي اجتماعي در سال 95
سخنگوي دولت با اشاره به جلسه بررسي آسيب هاي اجتماعي گفت: با بررسي هاي صورت گرفته در حوزه خشونت شاخص هاي سال گذشته نسبت به سال ٩٤، در بخش قتل هفت درصد و در بخش نزاع و درگيري، ١٥درصد کاهش داشته است.
نوبخت افزود: در بخش مسائل اخلاقي و مزاحمت براي نواميس٢٢درصد، تجاوز به عنف ١٧درصد و سرقت هم سه درصد کاهش داشته است.
وي ادامه داد: در سال گذشته دو هزار و ٤٧٧ ميليارد تومان براي مسائل آسيب هاي اجتماعي تخصيص داده شد که آثار آن نيز در شاخص ها مشهود است.
پشتيباني دولت از دکترين بازدارندگي
سخنگوي دولت در پاسخ به اينکه نظر دولت نسبت به ادامه برنامه هاي موشکي چيست، با اشاره به اقدام روز گذشته سپاه پاسداران در تنبيه گروهک تروريستي داعش گفت: دولت از اين قبيل فعاليت ها در چارچوب دکترين بازدارندگي پشتيباني خواهد کرد.
نوبخت افزود: صريح ترين نظر دولت در خصوص تقويت بنيه دفاعي و افزايش توان موشکي توسط رئيس جمهوري بيان شد که از همه فعاليت هاي موشکي سپاه و نيروهاي مسلح پشتيباني مي کند و محدوديتي براي تقويت بنيه دفاعي و افزايش توانايي موشکي قائل نيست.
وي ادامه داد: توان دفاعي و تقويت بنيه دفاعي کشور قابل مذاکره و مماشات با هيچ يک از دول زياده‌خواه خارجي بويژه آمريکا نيست.
سخنگوي دولت با بيان اينکه امنيت ملي ما به هيچ وجه مخل امنيت ملي همسايگان نبوده و نخواهد بود، گفت: اين فعاليت ها را در چارچوب دکترين بازدارندگي ادامه خواهيم داد و دولت پشتيباني خواهد کرد.
قراردادهاي نفتي
خبرنگاري، درباره گزارش اخير سازمان شفافيت بين الملل درباره قراردادهاي نفتي جمهوري اسلامي ايران سئوال کرد. سخنگوي دولت در پاسخ گفت: هيچ سازماني از دولت نسبت به مصالح ملي، حساستر نيست. از اين که منافع ملي و مصالح ما مورد توجه کانونهاي زيادي است، تقدير مي کنيم ولي همه شاهد بودند که در چهارچوب تنظيم قراردادهاي نفتي، دولت چه مسيري را طي کرد و اطلاع رساني کامل و کافي دراين باره صورت گرفت.
توضيح درباره حل مشکلات موسسات مالي
خبرنگاري پرسيد دولت درباره حل مشکلات موسسات مالي و اعتباري از جمله موسسه تعاوني اعتبار ثامن چه اقداماتي را انجام داده است. سخنگوي دولت در پاسخ گفت: در اين خصوص با توجه به اطلاع رساني بانک مرکزي، دو تعهد در دولت يازدهم در کنار ساير تعهدات، برجسته شده است. يکي اين که بازار غيرمتشکل پولي و نهادها و سازمانهايي که از مجوز لازم و کافي براي اين فعاليتها برخوردار نيستند را ساماندهي کند و حتي در شوراي عالي امنيت ملي برنامه خود را اعلام کرده و شورا جهت پشتيباني از اين اقدام، تصميمات لازم را اتخاذ کرد. اين صندوقها بايد مجوزهاي لازم را داشته باشند و مجوزهاي کافي نشان مي دهد تا چه سطح، فعاليت مالي و تعاوني قابل ارتقا است. از بانک مرکزي انتظار است با دقت اين مسايل را دنبال کند و اقدامي که در اين راستا صورت گرفته، در راستاي تقويت نظام بانکي و ساماندهي موسسات، قدرت عملياتي آنها را افزايش مي دهد. منتهي اين اقدام با مقاومتهايي همراه بوده است. اين مقاومتها، آثار خود را روي سپرده گذاران و القائاتي که انجام مي شود، نشان خواهد داد. طبيعي است کساني که همه زندگي شان را در اين موسسات سرمايه گذاري کرده اند، به حق خود خواهند رسيد.
دکتر نوبخت ادامه داد: منتهي تحريک کردن اين افراد براي اينکه جلوي اقدامات اصلاحي بانک مرکزي گرفته شود، ايجاب مي کند اطلاع رساني دقيق تري در بانک مرکزي صورت گيرد تا متشکل کردن بازارهاي پولي و ساماندهي مجوزهاي بانکها و تقويت آنها با اهرم تمرکز، صورت گيرد. به جاي داشتن صدها موسسه نصفه نيمه، بهتر است چندين موسسه قدرتمند با بنيه مالي قوي داشته باشيم. از اين فرصت استفاده مي کنم و به همه افرادي که سپرده در اين موسسات دارند اطمينان مي دهم نگران نباشند و بانک مرکزي جهت استيفاي حقوق آنها اقدام خواهد کرد. البته بايد توجه داشته باشيد در هر جاي دنيا، اگر همه بخواهند با همديگر به بانکها مراجعه کنند و پول خود را مطالبه کنند، هيچ بانکي قادر نيست پولها را بدهد چون بخش زيادي از اين وجوه به تسهيل گيرندگان داده مي شود. اين پولها توزيع شده و از اين جهت بايد قواعد نظام منطقي بانکداري را ملاک عمل قرار دهيم. بار ديگر تاکيد مي کنم نگران نباشند، بانک مرکزي از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.
آخرين آمار اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي
خبرنگاري درباره آخرين اقدامات دولت درباره رونق اقتصادي پرسيد. رئيس سازمان برنامه و بودجه توضيح داد: سال گذشته در يک اقدام مقدماتي، براي فعال کردن بنگاه هاي راکد يا نيمه فعال، طرح تسهيلات‌دهي انتخاب شد و هر جلسه هم گزارش واحدها را مي داديم. امروز هم عملکرد واگذاري تسهيلات نشان مي دهد براي 25 هزار و 298 واحد توليدي 17 هزار و 794 ميليارد تومان تسهيلات اعطا شده است. اين اقدام براي سال جاري افزون بر 16 هزار ميليارد توماني است که قبلا گفته ايم. قطعا امسال بيش از 20 هزار ميليارد تومان براي اين منظور پرداخت خواهد شد و در کنار ساير اقدامات براي فعال کردن توليد و اشتغال، اين طرح را نيز به انجام خواهيم رساند.
نبايد بگذاريم منطق زور و فشار در منطقه حاکم شود
روابط تجاري جديد با قطر سئوال ديگري بود که خبرنگاران حاضر در نشست پرسيدند. دکتر نوبخت در توضيح گفت: يکي از محورهاي اقتصاد مقاومتي، بهبود روابط اقتصادي با کشورهاي همسايه و منطقه است. قطعا در شرايطي که کشور قطر قرار دارد، همه بايد کمک کنند تا مرحله گذار طي شود و بدعت جديدي در منطقه رخ ندهد که کشورها فکر کنند از طريق حصر اقتصادي، قطع روابط و برخوردهاي خشن، مي‌توانند سياستهاي خود را به کشورهاي همسايه تحميل کنند. بايد همه تلاش کنيم اين روش قهرآميز، خشن و غيرمنطقي به روابط حسنه و منطقي بين کشورها تبديل شود. استقبال مي کنيم تا مسايل از طريق مذاکره و گفتگو حل شود.
سخنگوي دولت گفت: نبايد اين در منطقه مد شود که کارها را از طريق خشونت پيش ببريم. در يمن و بالاي سر مسلمانان بمب بريزيم و در قطر بخواهيم بلاي قحطي را به زعم آن کشور، گسترش دهيم. اين مسايل کجا در روشهاي رحماني اسلام است؟ اين روشهاي داعش است که از پشتوانه ايدئولوژي خاصي برمي آيد که از طريق منفجر کردن اماکن مقدس مسلمين، کشتار، بمب و قحطي و وبا مي خواهد کارهاي خود را پيش ببرد. واقعا الان چهره اي خشن و بي رحم از اسلام عرضه شده است. وظيفه کشورهايي مانند جمهوري اسلامي ايران خطيرتر شده تا چهره رحماني و واقعي اسلام را نشان دهد.
ما در چهارچوب اقتصاد مقاومتي، آنچه را که لازم است در رابطه با ارتباطات تجاري با قطر انجام مي دهيم.
توضيح درباره سفر نخست وزير عراق
اهميت و دليل سفر آقاي العبادي، نخست وزير عراق به تهران سئوال خبرنگار يک رسانه خارجي بود. سخنگوي دولت درباره سفر نخست وزير عراق گفت: رابطه ما در عراق در بين کشورهاي همسايه، ممتاز است. حداقل در سه عرصه روابط ما با عراق قابل مقايسه با ديگر کشورهاي همسايه نيست. نخست، ما روابط ديني، مذهبي و برادري داريم. با توجه به جاذبه هاي عتبات عاليات براي ايرانيان و شيعيان و همچنين مشهد مقدس، تردد اتباع دو طرف به اماکن مذهبي کشورهاي همسايه صورت مي گيرد که باعث تقويت روابط ما مي شود. در کنار اينها، مرز مشترک ما با عراق، برقراري بهترين روابط اقتصادي را ايجاب مي کند. از اين جهت، دستورات مذاکرات زيادي درباره مسايل اقتصادي با نخست وزير محترم عراق داريم. از سوي ديگر، اقدامات مشترک ما براي مقابله با تروريسم باعث مي شود که از لحاظ مستشاري به آنها کمک کنيم و پشتيبان ملت عراق باشيم. سه عرصه قابل تامل در روابط فرهنگي، اقتصادي و نظامي ما وجود دارد.
دکتر نوبخت در ادامه گفت: هم اکنون مسيرهاي مناسبي بين سوريه و عراق وجود داشته و همبستگي زيادي بين اين دو کشور وجود دارد. بنابراين، عرصه هاي کافي براي تبادل نظر وجود دارد. به همين جهت، اظهار اميدواري مي کنيم در اين مذاکرات که در سفر آقاي العبادي صورت مي گيرد، بتوانيم شاهد بهبود و پيشرفت در سه عرصه باشيم.
طرح تحول سلامت بازنگري مي شود
خبرنگاري درباره معوقات پرداختي از سوي نظام سلامت و امکان توقف طرح تحول سلامت پرسيد. دکتر نوبخت درباره استمرار طرح تحول سلامت گفت: با قاطعيت عرض مي کنم اين طرح به انجام خواهد رسيد. اعتبارات مختلفي براي اين منظور در نظر گرفته شده که طي 3 سال گذشته بيش از 48 هزار و 500 ميليارد تومان براي طرح تحول سلامت، سرمايه گذاري کرديم. اين اقدام به عنوان يک اقدام موثر در افزايش رفاه و سلامت مردم در دولت دوازدهم ادامه خواهد يافت. شايد مي شد با صرفه جويي هاي بهتري، طرح را پيش ببريم، از اين جهت، نياز به بازبيني است و سازمان برنامه و بودجه با همکاري وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي به چهارچوبي رسيدند تا يارانه سلامت به صورت مشخص و معين در حوزه هاي معلومي صرف شود تا طرح تحول با کارآمدي و کارايي بيشتري دنبال شود. براي معوقاتي که باقي مانده هم کارها در دست اقدام است.
کابينه ترميم مي شود تا کاراتر شود
سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگاري درباره ميزان تغييرات کابينه گفت: در ارتباط با تغييرات کابينه و درصدهايي که بيان مي شود، بايد گفت اينها نوعي گمانه زني است. تا کابينه شکل بگيرد در همه ادوار گمانه زني مي شود و طبيعت کار اينطور است. ترديد نکنيد جناب آقاي رئيس جمهور مصمم به پاسخگويي به مطالبات مردم هستند و تلاش در تشکيل کابينه اي هماهنگ‌تر، کارامدتر و بانشاط‌تر خواهند داشت. الان آقاي رئيس جمهور همه سخنان را مي شنوند و نهايتا آنچه خود را متعهد به انجام آن مي دانند، انجام مي دهند. همچنين اميدواريم با کمکهاي مقام معظم رهبري به مطالبات مردم پاسخ دهيم.
سياستهاي ازدواج در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصميم گيري مي شود
خبرنگاري درباره اقدامات دولت براي ازدواج جوانان سئوال کرد. سخنگوي دولت در پاسخ گفت: اگر شرايط نامطلوب فعلي وجود نداشت، مقام معظم رهبري شخصا براي تشکيل جلسه راهبري در راستاي مقابله با آسيبهاي اجتماعي وارد نمي شدند. پس نياز است در سطح عالي درباره اين مسئله تصميم گيري شود. براي اين کار نياز به تحول در ساختارها و تشکيلات بود که تشکيل شوراي اجتماعي با رياست رئيس جمهور دلالت بر اين موضوع دارد. همچنين سياستهاي مربوط نيز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصميم گيري مي شود.
او در توضيح گفت: در مجموعه مصاديق آسيبهاي اجتماعي، تعدادي از آسيبها از اولويت برخوردار شدند که ازدواج نيز در کنار بحث اعتياد و مسايل ديگر، داراي اولويت هستند. نقيض اين استدلال که فقر باعث کمتر شدن ازدواج شده، اين است که در خانواده هاي غني، ميزان طلاق بالا رفته است. در مناطق برخوردار شهر آمار طلاق بيشتر است. البته نمي شود ارتباط بين مسايل اقتصادي و اجتماعي را انکار کرد ولي اين ارتباط آنقدر زياد نيست. اين شورا، تصميمات خوبي در عرصه مسايل اقتصادي اتخاذ کرد و 2700 ميليارد تومان براي اشتغال جوانان در سال 95 اختصاص داد و مي توان انتظار داشت گام به گام براي حل مسئله نزديکتر شويم.
بانک مرکزي از مشکلات بيشتر موسسات پيشگيري کرد
خبرنگاري درباره مسايل موسسات مالي و اعتباري و مشکلاتي که اخيرا براي برخي سپرده گذاران پيش آمده؛ سئوال کرد. سخنگوي دولت در پاسخ گفت: تا زماني که مرجع نظارتي مانند بانک مرکزي اطمينان مي دهد بانکها قابل سپرده گذاري هستند، طبعا بانکها قابل اطمينان هستند. اگر موسساتي مشکل دارند بايد جهت رفع مشکل اقدام کنند. فرضا بانک مرکزي بگويد آن موسسه اعتباري، وضع خوبي ندارد، بلافاصله همه سپرده گذاران براي دريافت وجوه خود هجوم مي آورند و باعث مشکل مي شوند. طبيعتا کار بانک مرکزي دامن زدن به دلهره عمومي نيست و بايد عامل ايجاد دلهره که نابساماني شرکتها و موسسات است را برطرف کند. به همين جهت، ادغام اين موسسات، گامي براي رفع دلهره مردم تلقي مي شود.
او درباره مشکلات موجود در اين عرصه توضيح داد: بانک مرکزي که فقط نمي تواند رهنمود دهد، بلکه بايد وارد عمل شود. انتظار اين که فقط اعلام کند کدام موسسه مشکل دارد، منطقي نيست، بلکه بايد مشکلات را حل کند. حل کردن مشکلات با سياستهاي فعلي اينطور است. اگر بانک مرکزي با شاخص هايي که در اختيار دارد، پيش بيني کند يک موسسه مشکل دارد، بايد کار اين موسسه را اصلاح کند. ما که قصد به زندان انداختن مسئولان موسسات و تعطيل کردن آنها را نداريم. بلکه مي خواهيم کارها اصلاح شود.
دکتر نوبخت در ادامه توضيح داد: بانک مرکزي قبل از متوجه شدن مردم، متوجه بروز مشکل در کار اين موسسات مي شود و سياست بانک مرکزي در اين مورد قابل دفاع است. اگر همه مردم براي گرفتن پول خود به بانکها مراجعه کنند، هيچ بانکي قادر به پاسخگويي به همه مردم نيست. در هيچ بانکي، همه منابع سپرده گذاري افراد وجود ندارد. نبايد احساس عدم اطمينان در سپرده گذاران به وجود بيايد. اگر ما بتوانيم احساس آرامش را در جامعه ايجاد کنيم و اطمينان دهيم بانک مرکزي مسئولانه برخورد کرده، مي توان انتظار داشت مشکلات هم رفع شود.
در برجام، کاري از آمريکا ساخته نيست
خبرنگاري درباره جريان سازي برخي رسانه از برجام زدايي از کشور سئوال کرد. دکتر نوبخت در اين باره پاسخ داد: بايد قبول کنيم هيات حاکمه آمريکا، نسبت به برجام موضع منفي خود را نشان دادند. گرچه حالا متوجه شده اند برجام چيزي نيست که بتوانند به تنهايي نسبت به آن تصميم قاطع بگيرند. 5 کشور اروپايي و آسيايي وجود دارد که در اين زمينه صاحب نظر و راي هستند. اما نوع نگاه آمريکايي ها نسبت به برجام تغيير نکرده. برخي اقدامات آنها در چهارچوب برجام است و بعضا خارج از اين چهارچوب مطرح است. در اين زمينه در داخل يک چشم بصير و هيات نظارت، بر امور نظارت مي کنند که آيا اقدامات، ناقض برجام است يا نه.
وي در ادامه گفت: اگر اين هيات، تخلف در برجام را تاييد کرد، مکانيزم اعتراض در برجام مشخص شده است. بايد کميته اي تشکيل شود و کارهاي اين کميته هم مشخص است. اگر کارهاي آمريکايي‌ها متضاد با برخي از بندهاي برجام باشد، هيات نظارت قانونا نظر مي دهد و کارها براي پيگيري آغاز مي شود. البته از آنجايي که از ابتدا بر اساس اطمينان به طرف مقابل، برجام را قبول نکرده ايم و در نظر داشتيم در صورت نقض عهد طرف مقابل، از منافع ملي خود دفاع کنيم، باز هم ما متضرر نمي‌شويم. حداقل ما به جهان اثبات کرديم فعاليت هسته اي ما نظامي نيست. آژانس تاييد کرد فعاليتهاي نظامي ايران هسته اي نيست. تمامي تحريمهاي شوراي امنيت لغو شد و کسي وتو نکرد.
سخنگوي دولت در ادامه توضيح داد: ضمن اينکه 6 کشور ديگر مي دانند موضع ما، حق است. همه جهان هم فهميده موضع ايران حق است و اگر آمريکا بخواهد برجام را نقض کند، او را تنش آفرين مي دانند نه جمهوري اسلامي ايران را. براي همين، نسبت به موضوع برجام دست بالا داريم و نگران نيستيم. واقعا نسبت به آمريکا در موضوع برجام، ايران برنده شده است.
گلايه نوبخت از مديران آموزش و پرورش
خبرنگاري درباره عدم پرداخت حق التدريس فرهنگيان سئوال کرد. دکتر نوبخت با اشاره به اينکه از لحاظ کل معوقات و شرايطي که در وزارتخانه آموزش و پرورش بود، پشتيباني خوبي صورت نمي گرفت، گفت: تلاش کرديم در دولت تدبير و اميد با در نظر گرفتن کرامت و منزلت فرهنگيان، اقدام کنيم. تا سال 95، اعتبارات آموزش و پرورش دو برابر شد و همچنين حقوق ها افزايش يافت ولي بايد در نظر داشت منابع محدود است. مرحله به مرحله در پاسخگويي به اين مطالبات اقدام کرديم. در آبان و آذر سال گذشته اعلام کرديم 2700 ميليارد تومان از مطالبات فرهنگيان و بازنشستگان عزيز پرداخت شده است.
او با گلايه از همکاران خود در مديريت آموزش و پرورش گفت: پس از اقدامات صورت گرفته، وارد فروردين امسال که شديم، همکاران ما در مديريت آموزش و پرورش گفتند باز هم بدهي داريم و 3400 ميليارد تومان ميزان اين بدهي است. باز هم 3400 ميليارد تومان با همه مشکلات خزانه پرداخت شد. باز هم همکاران ما در مديريت آموزش و پرورش گفتند تعهدات ديگري از جمله سرباز معلم و مانند آنها را هم داريم. باز هم اين مبالغ پرداخت شد. روي سخن ما با عزيزان فرهنگي نيست، همکاران ما و مديران آموزش و پرورش باز هم گفتند براي تصحيح اوراق آزمون مشکل داريم. دوستان، ما را تحريک کردند اين پول را بپردازيم. گفتيم صبر کنيد خزانه تا آخر ماه پر مي شود و اين را هم مي پردازيم.
دکتر نوبخت ادامه داد: وزير محترم در سازمان برنامه و بودجه تشريف داشتند و گفتيم امکان هيچ پرداختي نيست. قول دادم تا پايان خردادماه اين بخش از حق التدريسها و حق تصحيح اوراق را پرداخت کنيم. اين هم سر وقت انجام شد و همراه با حقوقها به وزارت خانه فرستاده شده. بالتبع از همکاران خود در مديريت آموزش و پرورش رنجيده شدم. اين دولت نشان داد در ارتباط با طرح رتبه بندي نزديک به 4 هزار ميليارد تومان براي ترميم حقوق فرهنگيان عمل کرده. دولت و شخص آقاي رئيس جمهور نشان داد نسبت به فرهنگيان، علاقه زيادي دارد. باز هم دوستان بحث تصحيح اوراق را مطرح کردند و ما مي دانستيم اين عامل فشار است، باز هم پرداخت کرديم. فرهنگيان عزيز براي ما بسيار مهم هستند. ولي دست ما اينقدر مي رسيد. بارها به همکاران‌مان در وزارتخانه گفتيم شما تشريف بياوريد بودجه کشور را ببينيد. بالاخره امکانات سازمان برنامه و بودجه و خزانه، محدود است و همه در هيات دولت مطالبه‌گرند. دو دستگاه وزارت نفت و اقتصاد فقط تامين منابع مي کنند.
در آستانه صادرات گندم هستيم
خبرنگاري پرسيد: اخيرا يک نماينده مجلس اعلام کرده احتمال وجود رانت در واردات 12 ميليون تن گندم وجود دارد. در اين مورد توضيح دهيد. سخنگوي دولت در پاسخ گفت: در خيلي از نشستها، حرفهاي بي پايه و اساس زده مي شود و برخي افراد در جايگاه خود، سخنان عجيبي مي گويند. سال گذشته 11 و نيم ميليون تن گندم خريداري کرديم و امسال امکان صادرات را پيدا کرديم. هزينه خريد گندم حدود 3 برابر به ازاي هر کيلوگرم در اين دولت افزايش يافت. با همه اين مسايل ترجيح مي دهيم در راستاي امنيت غذايي باز هم سرمايه گذاري کنيم. تاکنون حدود 4 هزار ميليارد تومان گندم خريداري کرديم. نيمي از اين ميزان پرداخت شده و بقيه آن نيز به زودي پرداخت مي شود. امسال پيش بيني مي کنيم 15 هزار و 252 ميليارد تومان بابت خريد گندم بدهيم که عدد بسيار زيادي است. براي خريد تضميني گندم در جلسه گذشته هيات وزيران تصويب شد از خط اعتباري خريد بانکها، استفاده شود و با گندمکاران تسويه صورت گيرد.
توضيح درباره بازداشت صيادان ايراني در آبهاي عربستان
خبرنگاري درباره ادعاي جديد عربستان در خصوص بازداشت برخي نظاميان ايراني پرسيد. دکتر نوبخت در اين باره گفت: واقعيت اين است که تعدادي از صيادان بازداشت شدند و عربستان مدعي است اين افراد وارد آبهاي مرزي آن کشور شده‌اند. بعضا صيادها داراي دستگاه هاي ناوبري دقيقي نيستند. هيچ وقت در اين مسايل، به سوي صيادان آتش نمي گشايند و اقدامات معمولي درباره بازگرداندن اين صيادان انجام مي شود.
تصميم به تنبيه داعش از طريق مسير منطقي بود
خبرنگاري پرسيد آيا حمله موشکي سپاه پاسداران با اطلاع شوراي عالي امنيت ملي بوده است؟ سخنگوي دولت در پاسخ گفت: درباره تنبيه و مجازاتي که بايد قاطعانه نسبت به تروريستهاي داعش از سوي برادران عزيزمان در سپاه صورت گرفته، مسير مشخص است و برادران ما اين مسير را رعايت مي کنند و آنچه بايد در دستور کار شوراي عالي امنيت ملي صورت گيرد، انجام خواهد شد. آنچه صورت گرفته طبق روال منطقي و هميشگي بوده است.
توضيح سخنگوي دولت درباره آزمون استخدامي
خبرنگاري پرسيد چرا تاکنون نتيجه استخدام آزمونهاي قبلي مشخص نشده و آزمون جديد چه مشخصه متفاوتي دارد. سخنگوي دولت در اين باره گفت: آزمون هاي ديگر نتايجش آمده و اين آزمون جديد نيز به روشني تامين نياز دستگاه ها به نيروي انساني را مشخص کرده. همچنين مجوز استخدام دو هزار نفر در شوراي عالي اداري داده شد تا مشاوران و نخبگان جوان استخدام شوند و بتوانيم نيروهاي جوان را در کنار مديران قرار دهيم تا زمينه گردش نخبگان و مديران را فراهم‌تر کنيم.
نوبخت در ارتباط با توزيع سهام عدالت نيز گفت: رويکرد جديد دولت در ماه گذشته تصميم گيري شد. بر پايه همان تصميمات، مسايل اجرايي و عملياتي مي شود و از همکاران خود در وزارت اقتصاد و دارايي درخواست مي کنم سريعتر گزارشِ به روز اقدامات را به مردم ارائه دهند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/9333/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

کارواش خانگی مدل Gunjet

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

دستورکار هفته جاری مجلس

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

قیمت بلیت کنسرت‌ها ارزان می‌شود؟

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت