راه ترقی

آخرين مطالب

حضور 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی در مصلای تهران انديشه

حضور 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی در مصلای تهران
  بزرگنمايي:

راه ترقی - خبرآنلاین / یاسر احمدوند، رییس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از حضور 1700 ناشر داخلی و 170 ناشر خارجی در این رویداد فرهنگی خبر داد.
نشست خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) و علی رمضانی (قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه خانه کتاب) در تالار مرحوم عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: «هم‌زمان با نمایشگاه در مصلا که میزبان 1700 ناشر در قالب فیزیکی است، 170 ناشر از کشورهای خارجی نیز حضور دارند. در مجموع 2800 ناشر، کتاب‌های تولید شده 10 سال گذشته را عرضه خواهند کرد. نمایشگاه کتاب تهران، قدم بزرگی برای عدالت فرهنگی به شمار می‌رود.»
او افزود: «تلاش برای پررنگ کردن وجوه شاخص بین‌المللی فعالان فرهنگی منطقه و تدارک حضور شخصیت‌های اثرگذار از کشورهای مختلف، از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.»
رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره صدور بن کارت‌های خرید از این رویداد فرهنگی، توضیح داد: «بیش از 140 هزار نفر برای دریافت بن کارت ثبت‌نام کرده‌اند. اطلاعات برای صدور بن کارت با مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های غیرانتفاعی ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی، گرد آورده شد.»
علی رمضانی، قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تهران هم در این باره گفت: «با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ کل یارانه خرید کتاب دانشجویان، اعضای هیات علمی و طلاب صد در صد افزایش پیدا کرده است تا تعداد افراد بیشتری پوشش داده شود. دانشجویان با دریافت مبلغ 350 هزار تومان و استادان با دریافت مبلغ 600 هزار تومان می‌توانند به خرید کتاب از بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند.»

راه ترقی


او درباره حضور مهمانان خارجی در سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: «در این دوره، 32 کشور خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که تعدادی از این ناشران در سالن ناشران خارجی و بخش نیز بخش بین‌الملل نمایشگاه حضور دارند. کشورهای سوئیس، هند، هنگ کنگ، ترکیه، فرانسه، چین، بوسنی، کره‌جنوی، انگلستان، استرالیا، چین، هلند، افغانستان، ایتالیا، آلمان، آمریکا، اسپانیا، افغانستان، سوریه، لبنان، پاکستان، تونس، عراق، بحرین، مصر، عمان، صربستان، آذربایجان، ترکمنستان، مکزیک در این دوره در قالب مهمان و گروه‌های دوستی حضور دارند. میزبان روسای نمایشگاه‌های خارجی هستیم و 25 نفر مهمان از دیگر کشورها هم به تهران خواهند آمد.»
رمضانی ادامه داد: «برنامه‌های ویژه در سرای ملل بخش بین‌الملل پیش‌بینی شده است. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده، قطر مهمان ویژه سی‌و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. این کشور دارای نمایشگاه با سابقه‌ای است و با حداکثر ظرفیت در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد.»
در ادامه این نشست، احمدوند، درباره تصمیم برخی ناشران برای حاضر نشدن در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای حمایت از کتاب‌فروشان گفت: «توجه به کتاب‌فروشی‌ها رویکرد درستی است. باید به کتاب‌فروشی‌ها توجه ویژه داشته باشیم و این سخن که کتاب‌فروشی‌ها لطمه نبینند، سخنی درست و انتقاد به‌جایی است. در جریان توسعه کتاب‌خوانی باید با توجه به رعایت حال همه حلقه‌های نشر توجه کرد مهم‌ترین حلقه‌های نشر، در توسعه جامع کتاب و کتاب‌خوانی، آخرین حلقه یعنی کتاب‌فروشی‌ها هستند.»
او افزود: «بیش از 20 میلیون از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند؛ در بسیاری از این مناطق و شهرهای کوچک کتاب‌فروشی بزرگ وجود ندارد؛ تقریبا نیمی از جمعیت کشور به کتاب‌فروشی دسترسی ندارند؛ بنابراین این میزان نباید از امکان انتخاب و خرید بهره‌مند شوند؟ در بسیاری از این نقاط تاسیس کتاب‌فروشی صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌توان از فعالان بخش خصوصی انتظار داشت در این مناطق، به تاسیس کتابفروشی اقدام کنند. نمایشگاه کتاب تهران، امکان دسترسی را برای همه مردم فراهم می‌کند.»
رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: «ممکن است، برخی کتاب‌فروشی‌ها از برگزاری نمایشگاه کتاب گله‌مند شوند که به حق است. باید با برگزاری طرح‌های دیگر که اندیشیده شده جبران این اتفاق خواهد شد.»
احمدوند درباره هزینه برگزاری این رویداد فرهنگی توضیح داد: «مبلغی نزدیک به 30 میلیارد تومان هزینه برگزاری سی‌ودومین دوره نمایشگاه شد. با افزایش هزینه‌ها که در همه بخش‌ها رخ داده است، به‌طور تبع، بودجه امسال باید افزایش پیدا کند. با توجه به این‌که در مسیر برگزاری نمایشگاه هستیم، باید عدد نهایی هزینه‌ها را بعد از پایان نمایشگاه اعلام کنیم.»
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره فاصله گرفتن نمایشگاه کتاب تهران از کار فروشگاهی، گفت: «تمایل و تصمیم نخست برای برگزاری این نمایشگاه در سال 1401 این بود که فروش حضوری در نمایشگاه نباشد؛ اما این از آن شعارهایی است که زمان اجرا، فردی پای آن نمی‌ایستد. احساس می‌شد که این موضوع ممکن است پس از سه سال برگزار نشدن و نحیف شدن بدنه نشر به اقتصاد حوزه نشر آسیب بزند و توقع این بود که این امکان اقتصادی از ناشران گرفته نشود و این فضا و امکان برای ناشران مهیا باشد که در نمایشگاه به‌صورت مستقیم فروش داشته باشند. به‌طور قطع با اضافه شدن بخش فروش مجازی، میل ناشران به‌صورت طبیعی این خواهد بود که فروش را در این فضا داشته باشند و امکان حضور را به امکان‌های تبادل و ارتباط و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهند. این اتفاق در آینده با نظر و میل جمعی خود ناشران محترم رخ خواهد داد.»
در پایان‌ این نشست، پوستر سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور مسئولان و مدیران فرهنگی، امضا شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/351248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!