راه ترقی

آخرين مطالب

بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران/ شنبه‌های افتتاح در شهرداری اجتماعی

بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران/ شنبه‌های افتتاح در شهرداری
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا زاکانی شهردار تهران  در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از مدیران شهرداری در بخش حقوقی اظهار کرد: این اتفاق توسط مجموعه های داخل شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست.

وی ادامه داد: یک سال و 12 روز است که خادمی مردم تهران را انجام می دهیم و در این مدت توانسته ایم در محاکم  17 هزار و 700 میلیارد تومان از حقوق  را به نفع شهرداری صیانت کنیم و همچنین بالغ بر 7500 میلیارد تومان اماکن را پس بگیریم.

شهردار پایتخت افزود: مواجهه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم و این کار را به صورتی انجام می‌دهیم که استیفای حقوق مردم به صورت عملی صورت گیرد. شرایطی که درباره یکی از مدیران شهری اتفاق افتاده در مسیر رسیدگی است و در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع رسانی می شود.

شهردار تهران درخصوص اضافه کردن واگن‌ها و بهبود شرایط متروی تهران گفت: وزیر کشور در نامه ای به آقای میرکاظمی بحث تامین 630 واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است. این فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود امروز توسط این دولت عملیاتی شد. 

وی با بیان اینکه علاوه بر این تامین 420 دستگاه واگن داخلی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد:  برای113 دستگاه وارد قرارداد شدیم که برای آن دولت 77 میلیون یورو مصوب کرده و مقدمه این کار فراهم است و الباقی را تا 420 دستگاه ناظر به تولید داخل حرکت می کنیم؛ در واقع مسیر تولید واگن و اضافه کردن آن به مترو فراهم شده است  و این واگنها برای سالیان بعد به ناوگان اضافه می شود. 

زاکانی در ادامه درخصوص ماده 17 و برداشت شهرفروشی از آن عنوان کرد: ماده 17 ناظر به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج است که تغییر کاربری در طرح تفصیلی بررسی می شود؛ مسئولیت کمیسیون ماده پنج در سراسر کشور با استانداران استانها است غیر از تهران که مسئولیتش با شهردار است اما معاونین چند وزارتخانه در این کمیسیون حضور دارند و ما در آن کمیسیون به صورت جمعی تصمیم می گیریم و شهرداری به تنهایی تصمیم گیر نیست؛ ضمن اینکه طرح تفصیلی برای سال آینده باید مورد بازنگری قرار بگیرد و ما باید با یک نگاه دقیق در مورد نیاز شهر این تغییرات را اعمال کنیم و  در واقع شهر فروشی در این مساله معنایی ندارد.

بنا براعلام سایت شهر، شهردار تهران در مورد اقدامات شهرداری برای اربعین یادآور شد: به عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری دنبال می کند با یک گستردگی بیشتر در خصوص خدمت به زوار امام حسین (ع) در اربعین انجام وظیفه می کنیم. بخشی از این اقدامات در مرزهایمان با عراق، بخشی ناظر به ترابری داخل عراق و قسمت‌هایی نیز درباره خدمتگزاری در موکب ها،  سلامت و ارائه خدمت به زوار و موضوع صیانت است و درواقع  بسته‌ ای از خدمت ارائه می کنیم؛  در ستاد عالی که در وزارت کشور تشکیل شده نیز به عنوان یک بخش فعال خدمتگزاری می کنیم.

راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران شهر

 علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار نیز  ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: پاسخگو بودن و تعامل با رسانه ها امری ضروری است و امکان رشد و  پویایی را فراهم می کند. بایکوت کردن نه خوب است و نه اتفاق افتاده است.

وی افزود: در ابتدای دوره، عامدانه کمتر صحبت کردیم و از سال جدید، شروع کردیم به بیان رخدادهایی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد؛ از هفته آینده نیز هر شنبه برای افتتاح ها و اقداماتی که مقدمه آن در این یازده ماه و قبل از آن فراهم شده، در نظر گرفته شده است؛ در واقع در شنبه های امید و افتخار هر هفته افتتاحیه هایی را خواهیم داشت.

زاکانی ادامه داد: در سیل امامزاده داوود که بعنوان یک اتفاق تلخ رقم خورد، شهرداری مسئولیت‌ مستقیم نداشت اما خودمان را مکلف می دانیم که در هرجای ایران اگر نیاز باشد حاضر شویم کما اینکه در متروپل نیز بخشی از خدمات و ادوات آتش‌ نشانی شهرداری تهران به آنجا اعزام شد. یا در سیل فیروزکوه و یزد نیز کمک هایی از طرف شهرداری انجام شد؛ امامزاده داوود و حریم منطقه پنج نیز از این قاعده مستثنی نبود.

شهردار تهران بیان کرد: در حادثه سیل امامزاده داوود از صبح زود راهی منطقه شدم. در این میان برخی عنوان کردند که چکمه نداشتم؛ این در حالی بود که به دلیل دشواری کار، از پنجره و پشت بام وارد محدوده می‌شدیم. یعنی کار سختی های خاص خود را داشت. البته همه نهادها مشارکت کردند.

افتتاح پایانه متروی اکباتان؛ هفته آینده

وی تاکید کرد: در همان زمان افتتاحیه پایانه مترو اکباتان را داشتیم اما از آنجا که کشور در دور سیل افتاده بود خودمان اعلام کردیم که پایانه اکباتان را افتتاح نکنند. البته شنبه آینده این پایانه افتتاح می شود.

شهردار پایتخت در ادامه عنوان کرد: خودمان را نیازمند دانش دیگران می دانیم و بر این اساس اپلیکیشنی طراحی می کنیم تا مردم نیز ناظر به پروژه ها اظهار نظر کنند و به طریق اولی در استفاده از نظر نخبگان و صاحب نظران نیز اقبال بیشتری داریم. موضوعات شهر به صورت بخشی و مرتبط با یک سلیقه سیاسی نیست و مرتبط با همه است. باید تلاش کنیم آنچه در شهر رقم می خورد باعث این شود که شرایط مناسب تر و آرامش، رشد و پیشرفت در شهر متجلی شود. مهم این است که شهر ما و مردم عزیز تهران از رشد و پویایی و تحول بزرگ بهره مند شوند. اقداماتی را طراحی کردیم و برنامه هایی را گام به گام پیش می بریم؛ امیدواریم با تعامل با رسانه ها بتوانیم شرایطی را رقم بزنیم که آنچه که مایه امید و نشاط است را در جامعه دنبال کنیم. هدف و مقصود، پیشرفت مادی و معنوی شهر است.

بر اساس گزارش سایت شهر ، عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا خانه روزنامه نگاران شهر را راه اندازی کنیم و همه خدمات و امکانات لازم حوزه شهری را از طریق آن به صورت شفاف و با مدیریت خود اصحاب رسانه در اختیارشان قرار دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/363746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نماینده مجلس: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کار ویژه بانک‌های خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

تردید در مادرید؛ عربستان مشتری ستاره رئال

آرتتا: در نیمه دوم واکنش خوبی نشان دادیم

دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا

سیلوا غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور

دادرس: جرایم انضباطی حجم پرونده‌ها را کم کرده است

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!

قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود

اتهام جالب به آرتتا؛ موهایت رنگ است!

حیدری: بازیکن خوب برای مربی همه چیز است

کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

رونمایی از نماهنگ جدید خواننده «سلام فرمانده»

رودخانه تفت یزد سرریز شد، خیابان اصلی به زیر آب رفت