راه ترقی

آخرين مطالب

روحیه جهادی و مردمی بودن از ویژگی های مهم دولت سیزدهم است/ رئیسی پای درد دل مردم نشست گفتگو

روحیه جهادی و مردمی بودن از ویژگی های مهم دولت سیزدهم است/ رئیسی پای درد دل مردم نشست
  بزرگنمايي:

راه ترقی- حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  با بیان این که دولت سیزدهم در روابط با کشورهای منطقه بسیاری از مشکلات را حل کرد اظهار داشت: اقدام های دولت آیت الله رییسی در این مساله را مثبت ارزیابی می کنم.

وی با بیان این که ممکن است رییس جمهوری با کشورها ارتباط برقرار کند ولی از مصالح کشور عبور کند، گفت: دولت سیزدهم در ارتباط با کشورها بر حفظ ارزش های کشور پایبند بود و عضویت در شانگهای و غیره از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم محسوب می شود.

جراحی اقتصادی از اقدام های مهم دولت سیزدهم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مساله جراحی اقتصادی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در موضوع ارز 4200 تومانی به نهاده های دامی، برخی افراد این ارز را دریافت می کردند و گاهی اوقات یا کالا را وارد نمی کردند، یا کالا سر از بازار سیاه درمی آورد و یا کالایی که با ارز 4200 تومانی تولید شده بود به زنجیره مصرف کشور نمی رسید و به خارج از کشور صادر می شد.

ذوالنوری ادامه داد: با این کار، نه مردم و نه کشاورز هیچ سودی عایدشان نمی شد و تنها دلال یا صادرکننده از سود آن بهره می برد و سال ها این روند ادامه داشت و هیچ دولتی جرات نمی کرد به این مساله ورود کند.

وی اضافه کرد: اما دولت سیزدهم با ورود جدی به این مساله، جراحی بزرگی را انجام داد و تمام هزینه های جانبی آن را به جان خرید.

وی گفت: علت عدم ورود دولت های قبل به مساله ارز 4200 تومانی این بود که بعد از این جراحی بزرگ اقتصادی، ممکن بود در برخی از کالاها تورمی ایجاد که باعث از بین رفتن محبوبیت دولت ها شود که این دولت ها می توانستند این کار را انجام دهند اما این اقدام را انجام ندادند.

ذوالنوری همچنین گفت: زمانی دولت سیزدهم آغاز به کار کرد که کرونا در کشور روزانه حدود 700 قربانی می گرفت ولی آیت الله رییسی ایستاد و جلسات را از پشت شیشه اداره نکرد و بدون ترس از کرونا در میان مردم و در بیمارستان ها حاضر شد.

وی ادامه داد: کادر درمان مراکز درمانی و مردم وقتی حضور میدانی رییس جمهور را بدون ترس از کرونا مشاهده کردند طبیعی است که با دلگرمی بیشتر به کار خود ادامه دادند و با انجام واکسیناسیون، کرونا در کشور فروکش کرد و شاهد کاهش شدید مرگ و میر در این زمینه شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه، مساله پروژه های نیمه تمام کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت سیزدهم در بحث ورود به پروژه های به جا مانده از دولت های قبل و برخی از زیرساخت های ریلی و جاده ای ورود خوبی داشته است، متاسفانه برخی دولت ها صورت مساله را پاک می کردند و خود را درگیر مشکلات نمی کردند که دولت سیزدهم این کار را انجام نداد و پای کار آمد.

ذوالنوری، حضور میدانی آیت الله رییسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل را یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با وجود تعداد زیادی پروژه نیمه تمام کشور، معقول نیست که جز در موارد ضروری، پروژه های جدید تعریف شود و باید تمرکز بیشتر دولت در مساله تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد که اگر فقط بودجه کشور را به اتمام این پروژه ها اختصاص دهیم، 20 سال باید کل بودجه به این امر اختصاص یابد.

وی از پروژه های فرودگاه و مونوریل به عنوان دو پروژه بزرگ استان قم که سال هاست بر زمین مانده یاد کرد و افزود: اگر اقدامی برای تکمیل این پروژه ها صورت نگیرد علاوه بر این که تکمیل آن در سال های آینده، هزینه های بسیار زیادی لازم خواهد داشت، ممکن است باعث القای ناکارآمدی مسوولان باشد که امیدواریم این دو پروژه با کمک مسوولان به سرانجام برسد و در اذهان مردم تاثیر منفی نگذارد.

سفرهای استانی رییس جمهور در حل مشکلات تاثیرگذار است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین، سفرهای استانی رییس جمهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتباط با مردم، نشستن پای درد دل آنها، آشنایی نزدیک با مسائل آن منطقه، مشاهده نتیجه مصوبات و اجرای پروژه ها، بسیار خوب و از ارزش بالایی برخوردار است که این نکته هم یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می آید.

ذوالنوری، سفرهای استانی رییس جمهور را مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: شناسایی ضعف ها و قوت ها و مشکلات کشور در این سفرها انجام می شود که البته مشکلات کشور بیشتر مشابه است و ضعف آن در نقاط مختلف متفاوت است.

وی با بیان این که روحیه جهادی، تحرک، دلسوزی، اعتقاد، پاکدستی و مردمی بودن از ویژگی های مهم دولت سیزدهم است گفت: سفرهای استانی به طور حتم تاثیر مثبتی بر حل مشکلات کشور دارد و اگر بتوانیم تمرکز خود را بر حل اَبَر مشکلات کشور بگذاریم، تاثیر آن در حل مشکلات به مراتب بسیار بالا خواهد بود که آثار آن را حتی در شهرهای محروم نیز خواهیم دید.

معیشت، خودرو و مسکن از معضلات مهم کشور

وی با بیان این که امروز یکی از مباحث مهم کشور، مساله معیشت است گفت: این مساله معلول چند عامل از جمله، تورم، کاهش ارزش پول کشور، حجم نقدینگی و مشکلات در بحث تولید است که امیدواریم دولت سیزدهم با تشکیل قرارگاهی، معلول ها را بررسی کرده تا شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصادی در آینده و افزایش قدرت خرید مردم باشیم.

وی مساله خودرو را به عنوان یکی از معضلات اساسی کشور توصیف کرد و افزود: مردم کشور ما چندین سال است محکوم به استفاده از خودروهای بی کیفیت، پر مصرف و با قیمت بالا هستند که حتی شاهد تلفات انسانی و از بین رفتن سوخت کشور نیز هستیم و انشالله این موضوع هم با تمرکز جدی تر دولت حل و فصل شود.

ذوالنوری، مساله مسکن را از دیگر معضلات کشور یاد کرد و گفت: دولت سیزدهم در این مساله نیز ورود جدی داشته و این دولت قابل مقایسه با برخی از دولت های گذشته نیست و امیدواریم بحث مسکن با تلاش دولتمردان سروسامان خوبی پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/785290/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امسال چند نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفتند؟

خون در چشمان بلینگام؛ انتقام با پیراهن پادشاه!

هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد

مطهری: به سبک بازی استقلال هم احترام می‌گذارم

رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

خاطره‌بازی بایرنی‌ها و رئالی‌ها از پنالتی‌های دیدار دو‌ تیم در نیمه نهایی

زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد

ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد

ترزیچ: ما برای فینال گرسنه‌تر از پاریس هستیم!

پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا

اعلام برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

رهبر انقلاب: نقش کارگر ماهر، باروحیه و پرانگیزه در جهش تولید انکارناکردنی است

همدردی، همراهی و همدلی نمایندگان دانشگاهی مجلس با دانشگاهیان آمریکا

شوخی گل آقا با امام خمینی؛ با این ولخرجی‌‌ ورشکست نشوید

درد دل کارگران با رئیس جمهور در روز کارگر

محمد مهاجری خطاب به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟

«آخرین تولد» عاشقانه‌ای در دل بحران

فیلم کوتاه «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته

توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»/ 7 نفر دست و پایشان شکست

فروش آنلاین بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌ زاده آغاز شد

لغو ناگهانی 5 کنسرت در تهران/ ماجرا چیست؟

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

توضیحات صحرایی درباره کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان

جان دوباره رودخانه های سیستان با ورود حقابه هیرمند

اعتراف موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)

نمای زیبای زمین از ایستگاه فضایی بین المللی

داستانکی جالب درباره جمله ( با بزرگان وصلت کردم)

پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند

ژاپن در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد بزرگ است

افت 12 هزار واحدی شاخص بورس

جشن قهرمانی نوجوانان سپاهان در لیگ برتر

اوسمار: تضمینی وجود ندارد فردا بیرانوند بازی کند

وقتی بازیکنان رئال مادرید، نقاشی چهره خود را مشاهده می کنند

حضور مسی سوارز، آلبا و بوسکتس در بسکتبال NBA

اوسمار: از وقتی به ایران آمدم بازی های پرسپولیس و سپاهان خیلی حساس بوده است

واکنش اوسمار به استوری و کری امید نورافکن

سکوهای خالی؛ بدترین استقبال فصل از بارسا

اوسمار: از بردها ‌و شکست‌ها درس می‌گیریم

شاهکار واردی؛ دبل برای قهرمانی لستر

جام ملت‌های فوتسال آسیا 4 سال یک بار می‌شود؟

کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است

با تمریناتی که انجام دادیم سعی کردیم برای بازی با سپاهان آماده شویم

اوسمار: همیشه تمرکزمان روی بازی رو به جلو است

پرداخت 15 درصد از مطالبات بازیکنان استقلال

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام (ره)

انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سید مصطفی خمینی

تعطیلی جلسات علنی مجلس همزمان با ایام تبلیغات دور دوم انتخابات

اعترافات تکان‌دهنده عضو بازداشت‌شده گروهک تروریستی انصارالفرقان

سخنگوی جبهه پایداری: ائتلاف با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است