راه ترقی

آخرين مطالب

مردم در کنار امام و رهبري ايستادند و از روزهاي سخت گذشتيم سياسي

مردم در کنار امام و رهبري ايستادند و از روزهاي سخت گذشتيم
  بزرگنمايي:

راه نو- حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در اين همايش که با حضور روساي قواي مقننه و قضاييه برگزار شد ، با تاکيد بر اينکه شهيد بهشتي در برابر اتهامات، صبر را خسته کرد و مظلومترين شخصيت انقلاب بود، اظهارداشت: شهيد آيت‌الله دکتر بهشتي در مقابل همه توهين‌ها و تهديدها، صبر و سعه صدر از خود نشان داد و به ما آموخت که هر چيزي را براي استحکام نظام و  انقلاب اسلامي به راحتي تحمل کنيم و بدانيم اگر کسي اخلاص داشت و براي خدا تلاش کرد هر چقدر هم شرايط دشوارتر باشد، بي‌ترديد خداوند اجر و مزد بيشتري به ما عطا خواهد کرد.
دکتر روحاني با تبريک هفته قوه قضائيه به مسئولين عالي‌رتبه اين قوه، همه قضات و کارکنان شريف قوه قضائيه و همچنين گراميداشت ياد معمار بزرگ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و قوه قضائيه اسلامي در دوران پس از پيروزي انقلاب يعني شهيد آيت‌الله دکتر بهشتي و ياران باوفاي ايشان، اظهار داشت: بي‌ترديد شهيد بهشتي جزو چهره‌هاي استثنايي حوزه علميه قم، علما و انديشمندان و مديران بزرگ کشور بودند.
رييس جمهور با اشاره به آشنايي خود با شهيد آيت‌الله بهشتي از سال 1340 تا پايان زندگي مبارک ايشان، خاطر نشان کرد: از حدود 21 سال که از نزديک با ايشان آشنا بودم، همواره همه جلسات و ملاقات‌ها، سخنان، تدبير و مديريت ايشان به حق درس‌آموز بود.
دکتر روحاني گفت: ما در سال 58 جلسات مستمر هفتگي با آيت‌الله بهشتي داشتيم که مقام معظم رهبري، مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، شهيد بهشتي و تعدادي از بزرگان نظام در آن جلسات شرکت مي‌کردند و در آن مسايل مختلف مورد بررسي قرار مي‌گرفت. آن دوران جزو سال‌هاي سخت بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بود و اين جلسات تا تشکيل مجلس شوراي اسلامي در خرداد 59 ادامه داشت و پس از آن، اين جلسه به جلساتي با حضور مسئولين در محل حزب جمهوري اسلامي تبديل شد.
رييس‌ جمهور خاطر نشان کرد: مرحوم شهيد بهشتي از آغاز فعاليت خود هم به فکر تربيت دانش آموزان ويژه در دبيرستان دين و دانش قم و هم به فکر تشکيل مدرسه ديني با ويژگي‌هايي  بود که آن را براي طلاب آن زمان لازم مي‌دانست.
دکتر روحاني افزود: شهيد بهشتي در سال 40 و 41 مسئوليت مدرسه‌اي را به نام مدرسه علوي بر عهده داشت که در آنجا علاوه بر دروس حوزوي، دروس ديگري مانند رياضيات، تاريخ، محاوره زبان عربي و بسياري از دروس ديگر، تدريس مي‌شد و خود ايشان نيز درس سيرت النبي و تاريخ زندگي پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) را هفته‌اي يک جلسه تدريس مي‌کرد.
رييس‌ جمهور تصريح کرد: شهيد بهشتي فردي بسيار دقيق در زمينه تربيت جوانان براي مديريت آينده کشور و تربيت طلاب جوان به منظور توانمندي در برابر نيازهاي زمان بود.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: از زماني که نهضت اسلامي از سال 41 شروع شد شهيد بهشتي همواره به عنوان يکي از فضلاي حوزه علميه قم در کنار امام راحل بود و بعد از پيروزي انقلاب هم بار بسيار سنگيني را بر دوش گرفت و واقعاً مي‌توان گفت که صبر ايشان به گونه‌اي بود که ديگر صبر، خسته شده بود، اما خود ايشان خسته نمي‌شد و مي‌توان گفت که مظلوم‌ترين شخصيت به نام انقلاب اسلامي در سال 58 و 59 بود. البته پس از شهادت ايشان همانطور که يکي از بزرگان مرحوم جمله «آسياب به نوبت» را بيان داشتند، نوبت ديگران هم فرا رسيد.
رييس‌ جمهور با اشاره به آخرين ملاقات خود با آيت‌الله شهيد بهشتي، خاطر نشان کرد: آخرين باري که ايشان را از نزديک ملاقات کردم، چهارشنبه هفته قبل از شهادت‌شان بود که ملاقات بسيار مفصلي با هم داشتيم و در اين ملاقات ايشان به من گفت که چند ماه پيش براي تقديم استعفايم خدمت امام(ره) رفته بودم و زماني که محضر امام در اتاقي نشسته بوديم جمعيت زيادي در حسينيه اجتماع کرده بودند و براي امام راحل شعار مي‌دادند به نحوي که صداي مردم در داخل اتاق نيز شنيده مي‌شد. ايشان گفت قبل از اينکه بخواهم استعفايم را مطرح کنم، امام خطاب به من فرمود آقاي بهشتي مي‌بيني مردم در حسينيه چه مي‌گويند و سپس افزود فلاني اگر همه مردم ايران شعارشان درود بر خميني و يا مثلاً ضد اين باشد، براي من هيچ تفاوتي نمي‌کند. سپس مرحوم بهشتي گفت وقتي آن جمله را از امام شنيدم ديگر خجالت کشيدم که مسأله استعفايم را مطرح کنم.
دکتر روحاني اضافه کرد: بدون ترديد آن روح بلند امام راحل، چنين شاگردان بزرگي مانند شهيد بهشتي را پرورش داده است.
رييس‌ جمهور خاطر نشان کرد: سال 58، توهين و اتهام زيادي عليه مسئولين و بزرگان نظام به راه افتاده بود و اين موضوع کم کم به جرياني تبديل شده بود که بزرگان نظام در کوچه و خيابان و در اجتماعات بزرگ مورد توهين قرار مي‌گرفتند اما شهيد بهشتي با صبر خود به ما آموختند که بايد براي استحکام نظام خود، در مقابل اينگونه توهين‌ها صبر و تحمل کنيم.
دکتر روحاني با بيان اينکه انقلاب اسلامي، روزهاي بسيار سختي را پشت سر گذرانده‌است، اظهار داشت: در سال‌هاي اول انقلاب اسلامي گروهک‌ها تلاش مي‌کردند تا نگذارند، انقلاب استقرار يابد و البته قدرت‌هاي بزرگ هم حامي آنها بودند، اما مردم در کنار رهبري و امام راحل، ايستادگي کردند و از آن روزهاي سخت عبور کرديم، البته شهداي فراواني هم از جمله شهيدان مطهري، بهشتي و مفتح و ساير بزرگان  تقديم انقلاب شد، اما همچنان با استواري،‌راه انقلاب را ادامه داديم و مردم هم پشت سر انقلاب، امام و رهبري ايستادگي کردند.
رييس‌ جمهور در ادامه جنگ تحميلي را دومين معضل پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دانست و گفت: از طرف بيگانگان جنگي عليه کشورمان تحميل شد که به ظاهر کشور همسايه به ما حمله کرد، اما در پشت سر بسياري از قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها حضور داشتند. مردم ايران در دوران 8 سال جنگ تحميلي، روزهاي بسيار سختي را پشت‌سر گذاشتند؛ روزهايي که حتي تهيه يک سلاح سبک مانند کلاشينکف بسيار دشوار بود و زماني که توانستيم از کشوري مقداري کلاشينکف وارد کنيم، همه خوشحال بودند.
دکتر روحاني افزود: در آن دوران به همراه تعدادي از مسئولين نظامي و نمايندگان مجلس، مشغول بررسي انبارها و زاغه‌هاي مهماتي بودم و سپاه پاسداران نيز در آن دوران در ميدان جنگ بود و گاهي نيازمند يک سلاح سبک و معمولي بودند ولي اين سلاح‌ها وجود نداشت. در آن مقطع در بررسي از يک زاغه مهمات در شيراز مقداري خمپاره 60 يافتيم که از آنجا اين جريان را به مرحوم هاشمي اطلاع دادم که به واسطه آن همه مسئولين و رزمندگان بسيار خوشحال شدند. اين در حالي است که مدرن‌ترين سلاح‌ها از جمله ميراژ، ميگ25، سوپر اتاندارد ، موشک‌هاي برد بلند و سلاح‌هاي خطرناک شيميايي در اواسط جنگ از طرف قدرت‌هاي بزرگ به صدام تحويل داده مي‌شد. اما ملت ايران با مظلوميت تمام ايستادگي کرد و به پيروزي رسيد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/10407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟